Search
Asset 2

بلایی که لیو بووِن در سلسله مینگ پیش‌بینی‌‌اش کرد

871efc52a0d4f885ef3bb09efeaf12eb

نوشته مینگ هویی

لیو بوِون (۱۳۱۱ الی ۱۳۷۵)، فرزانه‌ای در سلسله مینگ، به این معروف بود که آینده را پیش‌بینی می‌کند. لیو نیز مانند سایر حکیمان ازجمله ژوگ لیانگ و شائو یونگ، پیشگویی‌هایی از جمله سونگ‌بینگ سونگ، کتیبه یادبود جینلینگ پاگودا و کتیبه یادبود کوهستان تایبای را از خود به جا گذاشت.

کتیبه یادبود کوهستان تایبای پس از وقوع زلزله‌ای کشف شد و تا چند سال پیش، مردم درباره آن نمی‌دانستند. ظاهراً بخشی از آن به اپیدمی ویروس کرونا مربوط است که درحال حاضر با آن مواجه هستیم.

سال‌های خوک و موشِ گسترانندۀ اپیدمی

ظاهراً لیو در شعر زیر یک اپیدمی را پیش‌بینی کرده است:

«اگر سؤال کنید که چه موقع بلا خواهد آمد،
خواهم گفت که حوالی زمستان،
حوالی سپتامبر و اکتبر»

«
فرد نگران است که به اجساد رسیدگی نشود،و فرد نگران سختیِ عبور از سال خوک به سال موش است

طبق تقویم قمری چینی، سال ۲۰۱۹ سال خوک بود و سال ۲۰۲۰ سال موش است. انتقال از سال خوک به سال موش در سال نو چینی که ۲۵ژانویه۲۰۲۰ بود، اتفاق افتاد.

نخستین مورد تشخیص‌داده‌شده از افراد مبتلا به ویروس کرونا در ووهان در ۱دسامبر۲۰۱۹ رخ داد. با توجه به دوره نهفتگی ۱۴روزه این بیماری، این فرد به احتمال زیاد در اواخر نوامبر، که در تقویم قمری چین، ماه اکتبر بود، آلوده شد.

با وجود نشانه‌های بی‌شمار مبنی بر وجود یک اپیدمی جدید، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین (سی‌سی‌دی‌سی) تا ۲۰ژانویه۲۰۲۰ اعلام نکرد که این ویروس از طریق انتقال انسان به انسان، شیوع یافته است. تا آن زمان، این بیماری به سایر مناطق گسترش یافته بود.

به دنبال تایلند، ژاپن، کره جنوبی و سایر مناطق آسیایی، نخستین مورد در ایالات متحده در ۲۱ژانویه۲۰۲۰ تأیید شد. دو روز بعد، چین تصمیم به تعطیل کردن شهر ووهان گرفت. تا ۲۵ژانویه، ۱۵ شهر در استان هوبی قرنطینه شده بودند که این جریان، سال نو چینی را برای همه خانواده‌های درگیر، به‌شدت دشوار ‌ساخت.

به‌دلیل اخطاردهی با تأخیرِ حزب کمونیست چین و تداوم مخفی‌کاری از سوی آن، کلیه استان‌های چین موارد تأییدشده‌ای داشته‌اند، درحالی که تبت نخستین مورد خود را در ۴فوریه۲۰۲۰ گزارش کرد و به آخرین استان با آلودگی تأییدشده تبدیل شد که با عبارات زیر در پیش‌گویی لیو منطبق است:

«فرد نگران شروع فاجعه در هوگوانگ (منطقه‌ای در چین شامل هوبی) است،
که پس از آن به همه استان‌های سراسر چین گسترش می‌یابد

گذر از ایمنی

این پیشگویی به‌طور جالبی پادزهرى را نیز برای این اپیدمی تجویز کرد. لیو نوشت: «فقط آنهایی که صالح می‌مانند، می‌توانند زنده بمانند.»

او در پایان این پیشگویی، آن را با جزئیات بیشتر توضیح داد:

هفت () نفر () در یک () خط گام برمی‌دارند،
درحالی که به راست ( / ) به سمت سوراخی () هدایت می‌شوند ()؛
سه نقطه به قلابی () اضافه می‌شود،
با هشت () پادشاه () که با ۲۰ (廿) دهان () دنبال می‌شود؛
این همه را خوشحال می‌سازد،
که پس از آن با خیال راحت زندگی می‌کنند.

-«دهان» به زبان چینی به تعداد افرادی که تغذیه می‌شوند نیز اشاره دارد.

این بازیِ جدا کردن علائم در کلمات چینی و تنظیم مجدد آنها برای شکل دادن کلمات جدید است. دو سطر اول شعر فوق می‌گوید که وقتی کلمات 七 (هفت)، 人 (مردم)، 一 (یک)، 引 (راهنما) و 口 (سوراخ) جدا می‌شوند و به روشی خاص از نو تنظیم می‌شوند، کلمه چینی سنتی برای حقیقت (眞) را شکل می‌دهند. در خط سوم، وقتی سه نقطه به قسمت‌های مختلف勾  اضافه می‌شوند و علائم دوباره مرتب می‌شوند، حرف جدید بردباری (忍) شکل می‌گیرد. در خط چهارم، وقتی 八 (هشت)، 王 (پادشاه)، 廿 (بیست) و 口 (دهان) به ترتیب خاصی به صف می‌شوند، کلمه نیک‌خواهی (善) را شکل می‌دهند.

این کلمات، حقیقت، نیک‌خواهی و بردباری- اصول هسته‌ای فالون دافا- یک سیستم مراقبه هستند که حزب کمونیست چین از ژوئیه۱۹۹۹ آن را تحت آزار و شکنجه قرار داده است.

مطالب دیگر:

تاریخچه قرنطینه : آیا قرنطینه کردن در تاریخ تاثیری بر مهار بیماری داشته است؟

سفر رقصنده شن یون : از ترس تا  نیکخواهی

کوره‌های سوزاندن اجساد، از آلمان نازی تا چین کمونیست

کلمات حقیقت (眞)، نیک‌خواهی (善) و بردباری(忍)  در چین باستان. این تصویر در کره جنوبی طی یک کنفرانس تبادل تجربه گرفته شده است که در آن تمرین‌کنندگان فالون دافا نحوه زندگی خود براساس این اصول را به اشتراک می‌گذارند.

می‌توان گفت که قرن‌ها پیش، لیو پیش‌بینی کرد که این سه کلمه- حقیقت، نیک‌خواهی و بردباری- به مردم کمک می‌کنند تا ایمن و شاد باشند؟

دنبال کردن وجدان شخصی

چین دارای تاریخ طولانی ۵هزارساله است. در طول آن ۵۰۰۰ سال، مردم به ارزش‌های سنتی مانند مهربانی و تقوا باور داشتند. مردم براساس فرهنگ الهی اعتقاد داشتند که «نیکی پاداش می‌گیرد و شرارت با مجازات روبرو می‌شود.»

با وجود این، وقتی حزب کمونیست چین ده‌ها سال پیش به قدرت رسید، این ارزش‌های سنتی را با شستشوی مغزی مداوم عملاً از بین برد. اگرچه فالون دافا وضعیت سلامتی و اخلاقیات ده‌ها میلیون انسان را بهبود بخشید، حزب کمونیست چین از ژوئیه۱۹۹۹ آن را تحت آزار و شکنجه قرار گرفته است.

وقتی تعداد بسیار زیادی از تمرین‌کنندگان دستگیر، زندانی و شکنجه شدند، چینی‌ها تحت تأثیر تبلیغات افتراءآمیز گمراه و مخالف فالون دافا و اصول حقیقت، نیک‌خواهی و بردباریِ آن شدند.

با وجود این، تمرین‌کنندگان در چین همچنان جان خود را به خطر می‌اندازند تا درباره حقیقت فالون دافا به مردم بگویند و دروغ‌های حزب کمونیست چین را خنثی کنند. این یادآور آزار و شکنجه مسیحیان در طول امپراتوری روم، دوره مصادف با طاعون‌ها و بلایای بی‌شمار، بود.

در این پیشگویی، لیو به مردم هشدار داد تا برای یک زندگی شاد و ایمن، وجدان خود را دنبال کنند.

مردم خوب قادرند آینده را ببینند،
درحالی که آنهایی که مرتکب اشتباه می‌شوند، محکوم به فنا هستند؛
در دوره‌ای که برخی، حقایق عالی را پخش می‌کنند،
ارزش ندارد که جاهل بمانیم و آینده را ازدست بدهیم.

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی