Search
Asset 2

حزب کمونیست چین کتب مقدس را دستکاری و تحریف می‌کند

GettyImages-451535800-crop-700x420-1-590x354
(AFP via Getty Images )

 

نوشته برد جانسون، روزنامه نگار آزاد

تفکر ضد دینی از طرف کمونیست‌ها و سوسیالیست‌ها در سراسر جهان دیده می‌شود، و اشاعه بی‌اعتمادی و نفرت نسبت به ادیان و الهیات، وجه مشترک همه رژیم‌های کمونیستی و سوسیالیستی است که تا سطوح مختلف در بین آنها وجود دارد.

این نفرت افکنی به دین از جانب سوسیالیست‌ها، حتی در ایالات متحده در بسیاری از سطوح اعمال می‌شود که مبتنی بر ریشه کن کردن هرگونه رقابت برای قدرت مطلق است.

در چین، کمونیست‌ها اعتقادات مذهبی را رقیبی برای دستیابی به قلب و ذهن مردم و در نهایت داشتن قدرت می‌دانند و بنابراین آن را غیرقابل تحمل می‌دانند.

در نوامبر سال ۲۰۱۹، حکومت کمونیستی چین تصمیم گرفت اقدام به بازنویسی کتاب مقدس (متون مقدس مسیحیان و یهودیان) و نیز کتاب مقدس مسلمانان با هدف « بازتاب ارزش‌های سوسیالیستی » کند.

این کار یک عمل سیاسی است که در راستای سرکوب پیروان مذاهب در چین، از جمله اقلیت مسلمان چین ( اویغورها ) انجام می‌شود. حزب کمونیست چین گفته است که این بازنویسی با این هدف انجام شده است که اطمینان حاصل شود محتوای کتاب مقدس و قرآن با اصول سوسیالیسم تناقضی نداشته باشد.

کمونیست‌ها در چین به این نتیجه رسیده‌اند که به جای ریشه کن کردن مذاهب، اقدام به ایجاد مذاهب موازی و ظاهری نمایند که در عمل تسلیم سوسیالیسم هستند و فقط به شکل عوام فریبانه‌ای وانمود می کنند که تسلیم خداوند هستند.

در این راستا، استدلال و توجیه حزب کمونیست برای تحریف و دست بردن در کتب مقدس این است که این بازنویسی‌ها با هدف به روز کردن و مطابق زمانه ساختن این کتاب‌ها است. مطابق با زمانه کردن یک اثر کلاسیک کاری کاملاً بی‌منطق و بی‌معنی است و صرفاً یک نگاه ساده‌انگاره و سطح پایین آن را می‌پذیرد.

در نتیجه هرآنچه در کتب مقدس مسلمانان، مسیحیان و یهودیان، که با سوسیالیسم متضاد نباشد حفظ و نگهداری می‌شود و باقی مسائل به حداقل رسیده یا نفی می شود.

خبرگزاری دولتی چین، شینهوا گزارش داده است که دستور تجدید نظر در متون دینی توسط کمیته امور قومی و مذهبی گرفته شده است. این کمیته توسط کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و به ریاست وانگ یانگ تشکیل شده است.

به گزارش روزنامه فیگارو چاپ فرانسه، وانگ با قاطعیت اظهار داشته است که مذاهب باید از دستورات رهبر چین پیروی کنند و مذاهب باید مطابق با « ارزشهای اصلی سوسیالیسم و الزامات دوران » تفسیر شوند.

کمیسیون بین‌المللی آزادی مذهبی، در گزارش سالانه ۲۰۱۹ خود چین را یکی از بزرگ‌‌‌‏ترین دشمنان مذاهب دانست.

طبق گزارش فوق، مقامات چین صدها کلیسای خانگی و محل‌های تجمع مسیحیانی که در لیست حزب ثبت نشده‌اند را بسته‌اند. همچنین ترویج مسیحیت را از طریق ممنوع کردن فروش آنلاین کتب مقدس‌ مسیحیت محدود کرده‌اند.

طبق گزارشات متعدد بین المللی، بیش از یک میلیون مسلمان شامل اقلیت اویغور در اردوگاه‌های بازآموزی حبس هستند. اردوگاه‌هایی که در راستای تلاش‌های رژیم چین برای مبارزه با افراط گرایی ایجاد شده است.

این گزارش همچنین می‌افزاید که حزب کمونیست، یک میلیون نفر از اعضای خود را در میان مسلمانان اویغور گمارده است، و آنان موظف هستند تا هرگونه رفتاری به اصطلاح « افراطی گرایانه مذهبی » نظیر گذاشتن ریش بلند، داشتن حجاب، و یا دسترسی به مطالب آنلاین مذهبی را به حکومت گزارش کنند.

مطالب دیگر:

شیوع ویروس کرونا می‌تواند ۱۰ برابر بیشتر از سارس باشد

از دست دادن حافظه کوتاه مدت : علل و راه حل‌ها

این مرد می‌گوید، همسر مفقود شده‌اش قربانی برداشت اعضای بدن شده است

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی