Search
Asset 2

شباهت بیمارستان ویژه ویروس کرونا در چین با زندان

GettyImages-1198084124-700x420-1-590x354
(Stringer/Getty Images)

بیمارستان تازه تأسیس شهر ووهان که کانون انتشار ویروس کرونا در چین است، از روز دوشنبه سوم فوریه تحت نظارت ارتش چین شروع به کار کرد.

کارکنان این بیمارستان، پرسنل سازمان‌های مختلفی از جمله دانشگاه‌های پزشکی نظامی و بیمارستان‌های نظامی هستند و نیروی پشتیبانی لجستیک مشترک ارتش آزادی بخش خلق  چین نظارت بر فعالیت آن را انجام می‌دهد.

این بیمارستان برای عموم آزاد نیست و فقط بیماران طبق دستور دولت محلی ووهان به آن اعزام می‌شوند.

شهروندان و رسانه‌های چینی فیلم‌هایی را منتشر کرده‌اند که نشان‌ دهنده فضای داخلی این بیمارستان است.

ویدئویی که در تاریخ ۲ فوریه توسط یکی از خدمه منتشر شد، نشان می‌دهد که در داخل بیمارستان تمام درها از بیرون قفل شده‌اند. به این معنی که بیماران نمی‌توانند آزادانه وارد یا از آن خارج شوند.

وی می‌گوید « در واقع این بیمارستان یک زندان است. اگر داخل هستید، نمی‌‌‏توانید آن را ترک کنید. اساساً بیماران منتظر هستند که در اینجا بمیرند. سپس آنها پس از مرگ به کوره مُرده سوزی فرستاده می‌‌‏شوند. »

این اطلاعات به طور مستقل توسط اپک تایمز قابل تأیید نیست.

بیمارستان

نام بیمارستان فوق، هوشن‌شان است که  در تاریخ ۳ فوریه رسماً به بهره برداری رسید. رسانه دولتی چین (شین‌هوا)، سرعت ساخت بیمارستان را ستود.

دیگر رسانه دولتی چین (چاینا پیکتوریال) گزارش داد که کل مساحت ساخت بیمارستان ۵۹ هزار متر مربع است و مساحت بخش جدا شده (جهت بیماران) ۳۴ هزار متر مربع است. ساختمان‌های دیگر داخل بیمارستان، محوطه زندگی برای پرسنل پزشکی و سربازان است.

بنا بر این گزارش، یکی دیگر از تاسیسات جدید ساخته شده در ووهان در واکنش به شیوع بیماری، بیمارستان لی‌شن‌شان است که در تاریخ ۵ فوریه به ارتش تحویل داده می‌شود و در ۶ فوریه به بهره‌برداری خواهد رسید. این بیمارستان نسبت به مورد قبلی بزرگ‌‌‏تر است و می‌تواند تا ۱۳۰۰ بیمار را در خود جای دهد.

این بیمارستان نیز توسط سربازان محافظت می‌‌‏شود و فقط بیمارانی که توسط مقامات ووهان معرفی می‌شوند را پذیرش می‌کند.

یک زندان؟

در تاریخ ۲ فوریه، رسانه‌ها و شهروندان چینی عکس‌ها و فیلم‌های بیمارستان هوشن‌شان را به اشتراک گذاشتند.

از عکس‌‌‏های منتشر شده، اتاق‌‌‏های کانتینر سازگار جمع و جور و تمیز هستند. اتاق هر بیمار یک پنجره رو به سمت راهرو دارد؛ اما پنجره توسط میله‌‌‏های آهنی بسته شده است.

در کنار پنجره یک جعبه کوچک قرار دارد که در آن می‌‌‏توان سینی‌های غذا را قرار داد. جعبه را می‌توان از اتاق و راهرو باز کرد.

در داخل اتاق‌، دو درب وجود دارد: یکی به حمام مجاور متصل است و دیگری به سمت یک اتاق بافر باز می‌‌‏شود که پرسنل پزشکی درمان‌های خود را آماده می‌‌‏کنند. اتاق بافر دارای دستشویی و درب آن سمت راهرو است.

در دیوار دیگر اتاق بیمار یک درب بزرگ دوتایی وجود دارد، اما نمی‌توان آن را از داخل باز کرد.

یک کاربر توئیتر در چین (@Dubha3) روز ۲ فوریه نوشت « بیمارستان هوشن‌شان مانند یک زندان یا قفس است. من نگران هستم که اجازه ندهند که برای بیماران پس از مرگ‌شان مراسمی (توسط خانواده‌شان) برگزار شود. »  (توئیتر در چین فیلتر است و با کمک وی‌پی‌ان قابل استفاده است)

یک کاربر دیگر ( گویان گونگ‌گونگ ) در پیام رسان چینی پینکونگ نوشت « این بیمارستان توسط ارتش اداره می‌شود، که به این معنی است که همه چیز آن جزء اسرار نظامی است و افشای آن جرم است. »

کاربری به نام ژان‌‌یوتانگ‌منگ در توئیتر نوشت « هیچ کس نمی‌‌‏تواند آزادانه وارد مناطق تحت کنترل ارتش شود. خانواده و دوستان بیمار از مرگ یک بیمار داخل این بیمارستان‌ها مطلع نمی‌‌‏شوند. »

نگرانی از آلودگی

شهروندان چینی همچنین نگران این هستند که ساخت این بیمارستان‌ها باعث آلوده شدن منابع آب در مجاورت آن شود.

بیمارستان هوشن‌شان در مجاورت دریاچه ژی‌یین قرار دارد که یکی از منابع آب شیرین ووهان است. اگرچه بیمارستان دارای تجهیزات تصفیه فاضلاب است اما مردم هنوز نگران این هستند که آیا این دستگاه‌ها می‌‌‏توانند به طور موثری فاضلاب زیستی این بیمارستان را فیلتر کرده و مانع از انتشار ویروس کرونا در منابع آب شوند.

مقامات دولت ووهان در پاسخ به ادعای رسانه چینی اکونومی آبزرور، که اذعان داشت این بیمارستان می‌‌‏تواند یک منبع آلودگی بالقوه برای سیستم آبرسانی ووهان باشد، مدعی شدند که برای تهیه بهترین تجهیزات تصفیه فاضلاب بیمارستان با تهیه کنندگان دستگاه‌های مربوطه تماس برقرار کرده‌اند.

مطالب دیگر:

کاهش سود صنعتی در چین در نتیجه جنگ تجاری و ویروس کرونا

تاریخچه قرنطینه : آیا قرنطینه کردن در تاریخ تاثیری بر مهار بیماری داشته است؟

شبح کمونیسم در حال حکمرانی بر جهان ما : فصل ۱۰ : استفاده از قانون برای شرارت

این مرد می‌گوید، همسر مفقود شده‌اش قربانی برداشت اعضای بدن شده است

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی