Search
Asset 2

اکسیر زیبایی: حس قدردانی و سپاس‌گزاری

اکسیر زیبایی: حس قدردانی و سپاس‌گزاری (Shutterstock)
اکسیر زیبایی: حس قدردانی و سپاس‌گزاری (Shutterstock)
اکسیر زیبایی: حس قدردانی و سپاس‌گزاری (Shutterstock)

یکی از رازهای زندگی و یکی از اکسیرهای زیبایی که زنان زیبا می‎شناسند، حس قدردانی است. قدردانی، همه‎ی کلیدها را روشن می‎کند. توجه خود را بر حس قدردانی خود معطوف کنید و زیبایی و لذّت را در مواد شیمیایی سراسر بدن خود حس کنید. به‎عنوان مثال، «اینترلوکین»، یک ماده‎ی شیمیایی در بدن است که موجب تحریک سلول‎های T و فعال کردن سیستم ایمنی بدن می‎شود؛ «دوپامین» و «سروتونین»، به‎تریتیب سطح درد و اضطراب را کاهش می‎دهد و «اکسی‎توسین» که به‎عنوان «هورمون عشق» شناخته می‎شود، همگی آن‎ها، از ترکیبات شیمیایی بدن شما هستند که زمانی‎که با خوش‎حالی حس قدردانی خود را نشان دهید، در سیستم بدن شما تولید می‌‏شوند.

هیچ‎چیز به‎اندازه‎ی طرز برخورد و رفتار ما در زندگی مهم نیست. آیا به آهنگ گروه « Northern Pikes» به نام «او زیبا نیست، فقط زیبا به‎نظر می‌‏رسد» (She Ain’t Pretty) گوش کرده‎اید؟ ما نمی‌‏خواهیم ظاهری زیبا داشته باشیم؛ بلکه می‎خواهیم درون‎مان هم دلنشین باشد. روزهایی که این حس را دارید که کمتر از همیشه زیبا هستید، به چیزهایی که درباره‎ی خود یا زندگی‎تان دوست دارید، بیندیشید. باید شجاعت دل‎گرم‎کننده‎ای به‎خرج دهید تا بدون قید و شرط خود را بپذیرید و تحسین کنید؛ و زمانی که این کار را کردید، تبدیل به نیروی طبیعت خواهید شد.

این‌‏که ببینیم زنی خود را بدون قید و شرط می‎پذیرد، بسیار الهام‎بخش است؛ پذیرش خود، سرمست‎کننده‎ترین عطری است که یک زن می‎تواند بر تن کند. هر از چند گاه، زیبایی زندگی خود را تحسین کنید. زمانی‎که از روی عمد، موهبت زندگی را درک و تجربه کردید، با طراوت و پویایی آن عجین خواهید شد. مانند امواج ایجاد شده بر روی یک برکه، حس قدردانی و تحسین، نه‎تنها برشما بلکه بر اطرافیانتان نیز مانند یک آهن‎ربا عمل خواهد کرد.

اگر می‌‏خواهید چیزی از زندگی‌‏تان را نشان دهید، ابتدا باید از داشته‎هایتان آگاه باشید. حس قدردانی، مثل یک آهن‎ربا عمل می‎کند. به داشته‎هایتان آگاه باشید، آن‎ها را بپذیرید و از آن‎ها لذت ببرید و مراقب آن‎ها باشید. از سلامت تا زیبایی و هر چیزی که بخواهی دوست‎داشتنی و جذاب خواهد شد.

شما آهن‎ربا هستید

دکتر «دیوید هاوکینز» در کتاب خود به نام «قدرت در‎برابر زور»، در ۳۰ سال پژوهش خود متوجه شده است که هر احساسی که تجربه می‌‏کنیم، قابل اندازه‌‏گیری است. حدس بزنید چه احساسی در پایین‎ترین درجه قرار گرفت؛ در پایین‎ترین سطح، ترس و یا حتی خشم نبود، بلکه احساس شرم بود. شرمساری نقطه‎ی مقابل مهر به خویشتن است و ما را در حالت رخوتی نیرومند قرار می‌‏دهد. مقیاس شرم که از سرزنش و احساس گناه می‎آید، ۲۰ است که نزدیک‎ترین مقدار به مرگ است! حتی خشمِ موجه که مقیاس آن ۱۵۰ است نیز سالم‎تر است. شادی و حس قدرشناسی بالاترین ارتعاش یعنی بیش‎از ۵۰۰ را به خود اختصاص داد.

چرا دانستن این موضوع اهمیت دارد؟ زیرا احساسات هدیه‌‏ی شما به عالم است؛ شکلی از پول که در ازای کسب تجربه پرداخت می‎شود. شما دقیقا آن‎چه را که از خود ساطع می‎کنید، جذب می‎کنید؛ و نمی‌‏توانید چیزی بیش‎تر از سطح ارتعاشی که در آن هستید، جذب کنید. بنابراین، بودن در سطح بالای ارتعاش، به‎لحاظ مغناطیسی شما را شارژ می‎کند و هر آن‎چه که در این زندگی بخواهید از‎جمله سلامتی و زیبایی جذبتان می‌‏شود.

انتخابِ اعتماد کردن، به‎جای شک و تردید، زیست‎شیمی‎تان را تغییر می‎دهد؛ بدین معنی که سیستم بدن‎تان را با موجی از هورمون‎های مربوط به خُلق و خوی خوب پر می‌کند؛ هورمون‎هایی که باعث تقویت شادی و سیستم ایمنی بدن، کاهش استرس و به‎کار افتادن متابولیسم بدن می‎شود. افکارتان می‎توانند به‎تنهایی ترکیبات شیمیایی مربوط به استرس و اضطراب (مثل آدرنالین و کورتیزول) و یا  شادی (مثل DHEA، دوپامین و یا اکسی توسین) را تحریک کند.

به‎یاد داشته باشید، چیزی به‎عنوان فکر آرام یا غیرفعال وجود ندارد. زیبایی و سلامتی، نتیجه‎ی آن‎چه انجام می‌‏دهید، است. و آن‎چه انجام می‌‏دهید، نتیجه‌‏ی احساساتتان که خود نشأت گرفته از افکارتان است، می‎باشد:

افکار ß احساسات ß عمل= نتیجه

«داوسون چرچ»، در کتاب «روح در ژن شما: پزشکی اپی‎ژنتیک و زیست شناسی جدیدِ قصد و منظور» می‎گوید: «هنگامی‎که همه‌‏ی احساسات و افکارتان در هرلحظه را درک کنید، آن‎گاه درحال عمل اپی‎ژنتیک (اپی‎ژنتیک نظریه‎ای در زمینه توارث است که می‎گوید ژن دارای «حافظه‎ای» برای یک واقعه است. ممکن است دو نسل در معرض واقعه یا رخدادی قرار بگیرند و این رخداد در ژن‎های آن نسل نشانه‎گذاری شود و موضوع برای ۴ یا ۵ نسل بعد یا بیش‌تر ادامه یابد.) بر روی سلول‎هایتان خواهید بود که باعث می‎شود ناگهان اهرم فشاری برای ایجاد شادی و سلامت در خودتان احساس کنید.»

هر صبح‌گاه می‎توانید برگزینید که از معجزه‌هایی که هر روز در زندگی‎تان خود را نشان می‎دهند، سپاس‌گزار باشید. این سیاره‎ی زیبای جادویی در مدار خود درحال چرخیدن است، گل‎ها می‎شکفند، نوزادان به دنیا می‎آیند، بدون تلاش نفس می‎کشیم و هر روز با هدفی روبه جلو حرکت می‎کنیم و توجه خود را بر انتخاب‎هایمان می‌‏گذاریم ــ هیچ‎چیز تصادفی نیست، بلکه همه‎چیز برای ما اتفاق می‎افتد.

ما قوی‎تر از چیزی که فکر می‎کنیم، هستیم و با استفاده از این نیرو که با پرورش حس عمیق شادی و سپاس به‎خاطر وفور نعمت و زیبایی زندگی‎مان شروع می‎شود و با غوطه‎ور شدن در آن و لذت از شادی‎های‎مان، به جریان بی‎پایانی از نعمت‎های دیگر که مستقیماً به‎سمت ما جاری است، پی خواهیم برد.

مقاله‎ی اصلی را در این‎جا مشاهده کنید.

اپک‎تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‎شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی