Search
Asset 2

راه‌‏کاری شگفت‌‏انگیز برای خواباندن کودک در کمتر از ۴۵ ثانیه (ویدئو)

خواب نوزاد کودک
(BULENT KILIC/AFP/Getty Images)
خواب نوزاد کودک
(BULENT KILIC/AFP/Getty Images)

والدینی که برای اولین بار دارای فرزند می‌‏شوند و تجربه‌‏ی کافی برای خواباندن نوزاد ندارند، با کمبود خواب و استراحت مواجه می‌‏شوند.

روش‌‏های متعدد آموزش به والدین وجود دارد تا بتوانند نوزادشان را راحت‌‏تر بخوابانند. این روش‌‏ها نتایج بسیاررضایت‌‏بخشی داشته است. از جمله این ویدئو نشان می‌‏دهد که می‌‏توان به وسیله‌‏ی یک تکه دستمال کاغذی نوزاد را به آرامی خواباند.

صاحب این ویدئو در یوتیوب می‌‏نویسد: «من اطمینان دارم والدین از هیچ تلاشی دریغ نمی‌‏کنند تا نوزادشان خواب راحت‌‏تری داشته باشد. همان‌‏طور که مشاهده می‌‏کنید من و همسرم، نوزاد ۳ ماهه خودمان را با استفاده از یک تکه دستمال کاغذی در کمتر از یک دقیقه می‌‏خوابانیم.»

با توجه به این‌‏که تعداد کمی از کاربران «یوتیوب» نظرات خود را برای این ویدئو گذاشتند، در واقع نتیجه‌‏ی این روش برای اکثر آن‌‏ها مثبت بوده است. یک نفر نوشته بود: «من این روش را ۵ مرتبه برای فرزندم استفاده کردم و نتیجه‌‏ی بسیار خوبی گرفته‌‏ام.»

البته این روش ممکن است که در مورد هر کودکی موثر نباشد؛ از این‌‏رو توصیه‌‏هایی در مورد کودکانتان داریم:

– بعد از گذشت حدود ۴ تا ۶ ماه از تولد، هرگز نوزاد را به منظور خواباندن تکان ندهید. فقط زمانی می‌‏توانید کودک را تکان دهید که خواب‌‏آلود است ولی هنوز بیدار می‌‏باشد.

– از اضافه کردن غلات به بطری شیر کودک خودداری نمایید. چون وجود غلات به خواب‌‏آلودگی کودک در طول شبانه‌‏روز کمک نمی‌‏کند. از تغذیه‌‏ی نوزاد با غذای جامد تا قبل از ۶ ماهگی خودداری کنید و پس از آن نیز جهت تغذیه با مواد غذایی جامد حتماً با پزشک مشورت نمایید.

– همچنین کارشناسان در مورد نوزادان ۶ تا ۸ هفته بر این عقیده هستند که والدین تلاش کنند تا نوزاد به طور طبیعی خودش به خواب برود.

اپک‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌‏شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی