Search
Asset 2

یک ایرانی نامزد دریافت جایزه ادبی بوکر

Ottessa Moshfegh/Larry D. Moore
Ottessa Moshfegh/Larry D. Moore

آتوسا مشفق، نویسنده‌ای است که نامش در فهرست نهایی دریافت جایزه معتبر بوکر قرار گرفته است.

مشفق با رمان «آیلین» در این فهرست کنار دبورا لوی قرار دارد که سابقه نامزد شدن برای جایزه بوکر را در کارنامه خود دارد. «آیلین» پیش از این جایزه پن‌ همینگوی را برای این نویسنده به ارمغان آورده است.

به گزارش بی بی سی، دبورا لوی نویسنده انگلیسی سال ۲۰۱۲ با کتاب «خانه شنا» نامزد این جایزه شده بود. وی امسال با رمان «شیر داغ» به جمع نامزدهای نهایی بوکر راه یافته است.

پل بیتی با رمان «پایان فروش»، گریام ماکری برنت با رمان «پروژه خونینش»، دیوید زالای با رمان «همه آنچه انسان هست» و مادلین تی‌ین با رمان «نگو هیچ نداریم» فهرست شش نفره نامزدهای نهایی این جایزه معتبر را تشکیل داده‌اند. برنده نهایی جایزه روز ۲۵ اکتبر در لندن معرفی خواهد شد.

رییس داوران جایزه بوکر با اشاره به موشکافی دقیق داوران برای انتخاب نامزدهای نهایی گفت: «در بررسی دوباره فهرست بلند نامزدهای متنوع و چالشی جایزه بوکر از مواجهه با قدرت خالص نوشتار در عین دشواری بسیار فرح‌بخش بود. گروه داوران از اشتیاق نویسندگان برای ریسک کردن در زبان و فرم نوشتار به شوق می‌آمد.» او در ادامه افزود: «شش نامزد نهایی قطعا بازتاب رمان در فرهنگ مدرن هستند.»

امسال سومین دوره‌ای است که جایزه بوکر نویسندگانی از تمام ملیت‌ها را می‌پذیرد. در فهرست امسال دو نویسنده از بریتانیا، دو نویسنده از آمریکا و دو نویسنده کانادایی حضور دارند.

آتوسا مشفق یک نویسنده اهل ایالات متحده آمریکا است که مادرش اهل کشور کرواسی و پدرش ایرانی است و در بوستون آمریکا متولد شده است.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی