Search
Asset 2

۵ رژیم غذایی که نباید از آن‌‏ها پیروی کنید

shutterstock
shutterstock
shutterstock
shutterstock

من در طی شش سال گذشته مطالب فراوانی را در مورد سلامتی نوشته‌‏ام، ولی در این‌‏جا قصد دارم تا در مورد رژیم‌‏های غذایی صحبت کنم. با نگاهی به گذشته، هنگام شروع به کار حرفه‌‏ای‌‏ام بسیار چاق بودم و بسیاری از رژیم‌‏های غذایی که آزمایش می‌‏کردم، موثر واقع نمی‌‏شدند. همه‌‏ی ما رژیم‌‏های غذایی مختلفی در زندگی داریم، اما در واقع بسیاری از آن‌‏ها ممکن است ما را در وزن ایده‌‏آل خود قرار دهند، ولی ممکن است ما را از یک تغدیه‌‏ی سالم محروم کنند. رژیم غذایی من در نتیجه‌‏‌‏ی سال‌‏ها تحقیق، مطالعه و بررسی در حوزه‌‏ی سلامت گردآوری شده است. اما بیشتر از هر چیز، آموخته‌‏ام که حفظ تعادل بدن و وزن مناسب در نتیجه‌‏ی تغذیه‌‏ی سالم است. در اینجا برخی از رژیم‌‏های غذایی ذکر شده که نباید از آن‌‏ها پیروی شود:

۱-    شیر به عنوان محافظ بدن

معمولاً لبنیات مصرف می‌‏کنم، ولی نه همه‌‏ی انواع آن را. اگر شما شیر معمولی و سایر انواع لبنیات را مصرف می‌‏کنید، ممکن است هورمون‌‏ها و آنتی‌‏بیوتیک موجود در آن‌‏ها برای بدن شما مضر باشد. این یک مقوله‌‏ی مهم است و باید به آن توجه داشته باشید. بنابراین بهتر است که شیر ارگانیک مصرف کنید و یا این‌‏که از مصرف آن خودداری کنید. اگر قصد تهیه و مصرف پنیر دارید، حتماً سعی کنید که نوع محلی، با کیفیت و بدون افزودنی شیمیایی آن را تهیه کنید.

۲-    اجتناب از مصرف چربی

من مقدار زیادی چربی را در قالب آووکادو، آجیل و روغن زیتون مصرف می‌‏کنم. این‌‏ها چربی‌‏های اشباع شده هستند و باعث کاهش کلسترول می‌‏شوند و همچنین قند خون را تحت کنترل قرار داده و برای سلامت مغز مفید می‌‏باشند. گیاه آووکادو نیز حاوی مقادیر فراوانی فیبر، پتاسیم، فولات و ویتامین‌‏های C، K و B6  می‌‏باشد. پس بنابراین از مصرف چربی‌‏های ناسالم و چربی‌‏های موجود در غذاهای فرآوری شده بپرهیزید.

۳-    مواظب مصرف مواد حاوی کربوئیدرات باشید

درمقام یک شخص گیاه‌‏خوار، مقادیر زیادی کربوئیدرات مصرف می‌‏کنم. دریافتم که هنگامی که کمتر از مواد غذایی حاوی کربوئیدرات‌‏ استفاده می‌‏کنم، در عوض تمایل بسیار زیادی به مصرف شیرینی پیدا می‌‏کنم. به همین دلیل بهتر است که گیاه «کوینوآ»، جو و دانه‌‏های جوانه زده مصرف کنید. همچنین مصرف حبوباتی که دارای مقادیر زیادی فیبر و پروتئین هستند کمک می‌‏کنند تا بدین طریق در طولانی مدت سلامت بدنتان را به خوبی با تغذیه‌‏ی سالم تامین کنید.

۴-    غذاهای گیاهی همیشه سالم‌‏ترند

اگر شما در حال خوردن غذاهایی شامل سیب زمینی سرخ کرده، پیتزا پنیر و سودا هستید، پس گیاه‌‏خوار می‌‏باشید. اما این بدین معنی نیست که شما در حال خوردن غذایی سالم هستید، بلکه رژیم غذایی شما شامل مقدار بسیار زیادی چربی اشباع شده، شکر و مواد شیمیایی می‌‏باشد که برای سلامتی بسیار مضر هستند.

۵-    از آب‌‏میوه‌‏ های سم‌‏زدا استفاده کنیم

طرفدار مصرف آب‌‏‌‏میوه‌‏های ضدعفونی‌‏کننده و سم زدا نیستم و هر تغییر رژیم غذایی که با موفقیت انجام داده‌‏ام به تدریج به‌‏دست آمده است. از نخوردن گوشت گرفته تا روی آوردن به مواد آلی و طبیعی و فراوری نشده و تا فیلتر کردن آب آشامیدنی وغیره، این‌‏ها همه نیازمند زمان هستند. رژیم‌‏های شدید ما را تغییر نمی‌‏دهند، بلکه در عوض ما را برای مدتی دچار سختی و مشقت کرده و دوباره به عادات قبل برمی‌‏گردانند. من هرروز به عنوان بخشی از رژیم خود یک اسموتی کِیل می‌‏نوشم ولی هنوز راضی نیستم.

اپک‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌‏شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی