Search
Asset 2

استراتژی محافظت طبیعی در برابر ویروس‌ها، از جمله کرونا ویروس

family-cooking-700x420-1-590x354
محققان دریافته‌اند که برخی غذاها و ویتامین‌ها می‌توانند به بدن شما در جنگ با ویروس‌ها کمک کنند (George Rudy/Shutterstock)

 

در بدن هر شخصی ویروس‌های زیادی وجود دارد و هرکس در مقطعی از زندگیش عفونت ویروسی را تجربه کرده است. با وجود این، اکثر مردم اطلاعات کمی راجع به ویروس داشته و نمی‌دانند که چطور می‌توانند خود را از ویروس درامان نگاه دارند.

ویروس‌ها چه چیزی هستند؟

ویروس‌ها میکروب‌های بسیار ریزی هستند که از باکتری‌ها بسیار کوچکترند. آنها از مواد ژنتیکی  با پوشش خارجی پروتئینی ساخته شده‌ و خصوصیات بسیار منحصر به فردی دارند.

آنها قادر به ساختن پروتئین نیستند.

برای زنده ماندن کاملاً به میزبان خود وابسته‌اند.

فقط  هنگامی که درون سلول میزبانند، می‌توانند تولید مثل کنند.

یک سیستم ایمنی قوی می‌تواند جلوی تکثیرویروس‌ها را بگیرد .

در سیستم ایمنی ضعیف، ویروس مواد ژنتیکی خود را درون سلول وارد می‌کند و شروع به تولید ویروس‌های بیشتری در سلول میزبان می‌کند.

هر ویروس دارای شکل منحصر به فردی است و در بدن دراندام‌های بسیار خاصی مانند کبد، ریه ها یا حتی خون جذب می‌شود.

چه  بیماری‌ها/ ناخوشی‌ها توسط ویروس‌ها ایجاد می‌شوند؟

لیست طولانی‌ای از بیماری‌های ناشی از ویروس‌ها وجود دارد از جمله:

برخی از سرماخوردگی‌ها

آنفلوانزا

آبله مرغان

اچ آی وی «ایدز»

بیماری لیم

برخی از ذات‌الریه‌ها

زونا

سرخک

هپاتیت

تبخال

فلج اطفال

ابولا

آبله

اوریون

درمان بیماری‌های ویروسی

درمان ویروس‌ها با روش‌های متداول پزشکی بسیار دشواراست. چند مورد از درمان‌های مؤثر عبارتند از:

آبله – واکسن مؤثر است.

اچ آی وی «ایدز» – اثبات شده که چند دارو بسیارموثرند.

هپاتیت ث – اثبات شده که چند دارو بسیارموثرند  .

واکسن آنفولانزا – براساس مطالعه اخیر در ژورنال پزشکی نیو انگلستان، این واکسن روی نوع  جدید آنفولانزا «مربوط به سال ۲۰۲۰» فقط ۱۰ درصد مؤثر است. این مطالعه که در ژانویه/ فوریه سال ۲۰۲۰ انجام شده، نشان می‌دهد که ویروس آنفولانزایِ امسال، منحصر به فرد بوده و از نژادهای قبلی‌اش قوی‌تر است.

با این‌که واکسیناسیون‌های آنفولانزا و سرخک  برای طولانی مدت موثر نیست، اما نویدهایی برای آینده است. این تلاشها شایسته ادامه است. با این حال، چندین روش طبیعی نیزوجود دارد که به ذکر آنها می‌پردازیم و شواهد علمی عالی آنها را تائید می‌کنند.

ویروس‌های منتقل شده از حیوانات

برخی ویروس‌ها از تماس با حیوانات سرچشمه می گیرند.

حیوان منتقل کننده ویروس
پرندگان، خوک‌ها، اسب‌ها

 

آنفولانزا
خفاش‌ها، سگ‌ها، روباه‌ها

 

هاری
جوندگان لاسا ، لپتوسپیروز و غیره

 

میمون‌ها

 

ابولا و ماربورگ
شامپانزه‌ها و میمون‌ها

 

اچ آی وی -۱ و ۲

 

پرندگان غرب نیل
گوزن

 

بیماری‌های لایم

 

نیش حیوانات

 

هاری
حشرات- پشه‌ها، شپش‌ها، کک‌ها تب زرد و تب دنگ

ویروس‌های منتشر شده توسط گیاهان

میوه‌ها و سبزیجات نیز می‌توانند آلوده به ویروس شوند. آلودگی به نوروویروس می تواند قبل و بعد از برداشت، به علت آبیاری با آب آلوده حاوی مواد مدفوعی «فاضلاب» رخ دهد، یا هنگامی که انسان آلوده با گیاه تماس پیدا می‌کند. نوروویروس‌ها مانند باکتری‌ها نیستند که روی گیاه رشد کنند. آنها منتظر می‌مانند تا عفونت به انسان منتقل شود و سپس شروع به تکثیر می‌کنند. در موارد تجاری، بسیاری ازگیاهان حصد شده تحت پرتودرمانی قرار می‌گیرند که می‌تواند روی ویروس‌ها تاثیرداشته باشد، اما تاثیر اصلیش روی باکتری‌ها است.

در بازارهای مواد غذایی محصولات محلی تحت پرتودهی قرار نمی‌گیرند. روش جدیدی از درمان توسط دانشمندان در کِبک کانادا ساخته شده است. ترکیبی از آب کِرن بری و عصاره مرکبات روی محصولاتی مثل کاهو و توت فرنگی اسپری می‌شود. بعضی از اسپری‌های تولید شده از مواد طبیعی به طور موثری باکتری‌ها را از بین می‌برند اما به همان اندازه روی نوروویروس مؤثر نیستند. اما این اسپری بسیار مؤثر بود. «این تحقیق بطور آنلاین در ۱۲ فوریه ۲۰۲۰ در مجله میکروبیولوژی کاربردی منتشر شده است».

ویروس‌های منتشر شده توسط انسان 

تعدادی از ویروس‌های که توسط تماس انسانی پخش میشوند عبارتند از:

نوع ویروس انتقال از انسان
زگیل-اچ پی وی تماس پوستی
ویروس سرماخوردگی، آنفولانزا، سرخک، اوریون

 

تنفس
فلج اطفال، کوکساکی، هپاتیت آ

 

مدفوع – دهان

 

اچ ای وی، اچ تی ال وی-۱ ، سی ام وی

 

شیر
تبخال ۱ و۲، اچ ای وی، هپاتیت ب جنسی

 

  پیشگیری و درمان بیماری ویروسی به طور طبیعی

شواهد علمی زیادی وجود دارد که نشان می‌دهند تعدادی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و گیاهان دارویی در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌های ویروسی مؤثرند. در زیر چند نمونه از برخی پروتکل‌های پیشگیری و درمان طبیعی بیان شده است:

سرخک – در سال ۲۰۰۲، در یک مطالعه در مورد کودکان زیر دو سال مبتلا به سرخک، خطر مرگ و میر کلی و مرگ و میر حاصل از التهاب ریه در شرکت کنندگان، پس از مصرف ۲۰۰۰۰۰ واحد ویتامین آ به مدت ۲ روز، کاهش یافت .

اچ ای وی – در سال ۲۰۱۸، یک مطالعه انستیتوی ملی بهداشت نشان داد که کمبود ویتامین د ۳، باعث التهاب و غیر فعال شدن عناصر کلیدی سیستم ایمنی بدن می‌شود. استفاده از مکمل ویتامین د ۳،  به مقدار ۹۰-۵۰ میلی گرم در میلی لیترمی‌تواند به صورت بی‌نظیری به محافظت از بدن کمک کند.

سرماخوردگی و آنفولانزا– در آوریل ۲۰۱۲ یک مطالعه نشان داد که کمبود ویتامین د ۳، منجر به افزایش سرماخوردگی، آنفولانزا و بیماری‌های خود ایمنی می‌شود. وقتی مقدارآن کمتر از ۵۰ میلی گرم در میلی لیترباشد، باعث فعالیت‌های ژنتیکی می‌شود که عملکرد سیستم ایمنی بدن را کاهش می‌دهد « فدراسیون دانشمندان آمریکایی برای زیست شناسی تجربی».

سل و هپاتیت ث–  مشخص شده که کمبود ویتامین د ۳ ارتباط مستقیمی با پیشرفت سل، هپاتیت ث دارد.

فلج اطفال– تقریبا ۵۰ سال پیش، دکتر فردریک کلنر ۶۰ فرد مبتلا به فلج اطفال را با استفاده از ویتامین ث درمان کرد. او از دو روش تزریق عضلانی و داخل وریدی به مدت دو روز استفاده کرد « مجله طب پیشگیری-۱۹۷۴».

سپسیس – سپسیس ویروس نیست، اما یک عفونت بسیار خطرناک است که در اثر اِشکالات در درمان باکتری‌یایی ایجاد می‌شود. اثبات شده که ویتامین ث به عنوان ماده ضد باکتریایی در کاهش مدت و شدت عفونت بسیار مهم است.

 ذات الریه ویروسی – هنگامی که دکتر اندرو ساول از ذات الریه ویروسی بیمار شد، پزشکش هیچ درمانی به او ارائه نداد. دکتر ساول می‌دانست که دکتری به نام کاتکارت، ازتزریق وریدی  ویتامین ث در حد مگا دوز استفاده می‌کند «۲۰۰۰۰۰ میلی گرم در روز». بنابراین دکتر ساول هر شش دقیقه ۲۰۰۰ میلی گرم ویتامین ث به صورت خوراکی مصرف کرد و طی چند ساعت به طور قابل توجهی تسکین یافت. بعد از مصرف ۱۰۰۰۰۰ میلی گرم، علائم او به طور چشمگیری رو به کاهش گذاشت « مجله پزشکی اورتومولکول».

مورد خاص کروناویروس

ویتامین ث – کروناویروس: سرویس خبری اندرو دبلیو سائول، «تحقیق در مورد درمان‌های موثر با مواد مغذی» ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰: این مقاله براساس بیش از ۳۰ مطالعه بالینی است که قدرت ضد ویروسی ویتامین ث را در برابر طیف وسیعی از ویروس‌های آنفولانزا در طی چند دهه تائید می‌کند. ویتامین ث ویروس را غیر فعال کرده وسیستم ایمنی بدن را برای سرکوب ویروس تقویت می‌کند. در بسیاری از موارد، مکمل خوراکی ویتامین ث با حداکثر ۱۰۰۰۰ میلی گرم در روز می‌تواند این اثر محافظتی را ایجاد کند. با این حال، برخی از ویروس‌ها قوی‌ترند و ممکن است نیاز باشد که دوز بیشتری «۱۰۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ میلی گرم در روز» به صورت وریدی به بیمار داده شود. ویتامین ث به بدن کمک می‌کند تا آنتی اکسیدان «گلوتاتیون» و آنتی ویروس « اینترفرون» را بسازد. درصورت  عدم وجود ویتامین ث وریدی، مواردی بوده که افراد برای جلوگیری از مشکلات تحمل روده، به تدریج دوز خوراکی خود را تا ۵۰۰۰۰ میلی گرم در روز افزایش داده‌اند. اسید آسکوربیک پودری یا کریستالی با کیفیت بالا را می‌توان هرچهار ساعت یک‌بار و هر باربه مقدار پنج گرم «۵۰۰۰ میلی گرم» مصرف کرد. به نظر می‌رسد که هر ویروسی به این نوع درمان جواب می‌دهد مانند: سارس، آنفولانزای مرغی، آنفولانزای خوکی یا آنفولانزای جدید کرونا ویروس.

ویتامین د ۳- ویتامین د، به رفع آنفولانزا و حملات آسم کمک می‌کند « مجله آمریکایی تغذیه بالینی، ۱۰ مارس ۲۰۱۰». در این مطالعه  گروه مورد بررسی، در فصل سرما و آنفولانزا مقدار ۱۲۰۰ واحد ویتامین د ۳ مصرف کردند، در‌حالی که گروه کنترل دارونما مصرف کرد. خطر ابتلا به آنفولانزا درگروهی که ویتامین د مصرف کرده بود، ۵۸ درصد کاهش یافت. همچنین ویتامین د در درمان عفونت‌های ویروسی و آنفولانزا بسیار موثر است:

ویتامین د ۳ به بدن ما کمک می‌کند پروتئینی با خاصیت آنتی‌بیوتیکی به نام کاتلیسیدین تولید ‌کند، که ویروس، باکتری، قارچ و انگل‌ها را می‌کُشد.

کمبود ویتامین د در بزرگسالان ۴۲ درصد است، اما این نادرست است چرا که استانداردها خیلی پایین هستند. گفته شده که حدود ۳۰ تا ۵۰ نانو گرم در میلی لیتر کافی است، اما مطالعات علمی نشان داده که ۵۰ تا ۱۰۰ نانوگرم در میلی لیتر برای محافظت واقعی لازم است.

رژیم غذایی و آفتاب منابع خوبی برای تامین ویتامین د هستند، اما بیشتر افراد به خصوص در فصل آنفولانزا نیاز به مکمل دارند. روزانه ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ واحد به صورت مکمل مایع با کیفیت بالا توصیه می‌شود.

وقتی آنفولانزا گرفتید، طبق توصیه دکتر جان کانل ۵ روز اولیه هر روز ۵۰۰۰۰ واحد مصرف کنید و بعد از آن با ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ واحد به عنوان دوز نگاه‌دارنده ادامه دهید.

نقره – نقره ویروس‌ها را می‌کشد «مجله نانوتکنولوژی، ۱۸ اکتبر ۲۰۰۵»: این مطالعه نشان داد که نانوذرات نقره ویروس اچ آی وی-۱ وویروس‌های دیگر را از بین می‌برد. بعد از رشد ویروس اچ آی وی -۱ در آزمایشگاه در ۳۷ درجه سانتی‌گراد، ذرات نقره در طی ۳ ساعت ۱۰۰ درصد ویروس‌ها را از بین برند. مکانیزم عملکرد منحصر به فرد نقره باعث کشته شدن ویروس‌ها می‌شود.

نقره به غشای ویروس متصل می‌شود، دریافت اکسیژن توسط ویروس را محدود کرده و آن را خفه می‌کند.

همچنین نقره به دی ان اِی سلول ویروس متصل شده و از تکثیر آن جلوگیری می‌کند.

نقره با مسدود کردن توانایی ویروس در یافتن سلول میزبان برای تغذیه، قادر است انقال ویروس از یک شخص به فرد دیگر جلوگیری کند. همه ویروس‌ها برای زنده ماندن احتیاج به سلول‌های میزبان دارند.

  نقرهِ کلوئیدی در دوزهای۱۰ تا ۲۰ پی پی ام را می‌توان استفاده کرد. اما نقره به صورت  نانوذرات بیشتر ترجیح داده می‌شود.

باکتری‌ها و ویروس‌ها دربرابرنقره نمی‌توانند مقاومت کنند.

نقره یک مکانیزم و آنزیم حیاتی در پاتوژن‌ها را غیر فعال می‌کند بنابراین آن‌ها نمی‌توانند زنده بمانند.

سایر استراتژی‌های گیاهی برای بیماری آنفولانز

علاوه بر درمان‌های ویتامینی ذکر شده در مورد ویروس‌ها، تداوی‌های موثر گیاهی نیز وجود دارد. چند مورد اثبات شده عبارتند از:

اِلدبری – تحقیقی نشان داده که اِلدبری به عنوان درمان ایمن و موثری برای آنفولانزای نوع آ و ب می‌تواند استفاده شود.

کالندولا – تحقیقی که توسط مرکز پزشکی دانشگاه مریلند نشان داد که قطرات گوش حاوی کالندولا می‌تواند برای درمان عفونت گوش در کودکان موثر باشد.

ریشه آستراگولوس – نشان داده شده که آستراگولوس خاصیت ضد ویروسی دارد و سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند و همچنین قادر به مهار رشد ویروس کوکساکی ب می‌باشد.

ریشه شیرین بیان – شیرین بیان برای پیشگیری و درمان بیماری‌هایی مانند هپاتیت ث، اچ آی وی، و آنفولانزا موثر است .

برگ زیتون – برگ زیتون در درمان ویروس‌های سرماخوردگی، آنفولانزا، مننژیت، ذات‌الریه، هپاتیت ب، مالاریا، سوزاک و سل موثر است. همچنین می‌تواند روی عفونت اچ آی وی -۱ موثر باشد.

اینها فقط چند عدد از داروهای گیاهی ضد ویروسی است که باید درقفسه داروی خانگی وجود داشته باشد. همچنین بعضی غذاها خاصیت ضد ویروسی دارند. قوی‌ترین غذاها عبارتند از:

بلوبری وحشی

جوانه‌ها

گشنیز

روغن نارگیل

سیر

زنجبیل

سیب‌زمینی شیرین

زردچوبه

شبدر قرمز

جعفری

کاله

رازیانه

انار

نتیجه

وقتی ویروس وارد بدن می‌شود، به راحتی بدن را ترک نمی‌کند. ثابت شده که داروها، ویتامین‌ها و گیاهان ویروس را سرکوب کرده و توانایی تولید مثل آن‌را محدود می‌کند. برای پیشگیری یا درمان موفقیت آمیز هر بیماری، سیستم ایمنی قوی مورد نیاز است. موارد کلیدی و مهم عبارتند از:

رژیم غذایی گیاهی با غذاهای کامل مصرف کرده و مصرف محصولات حیوانی را محدود کنید.

هر روز مکمل‌های غذایی مصرف کنید مانند: مولتی ویتامین، مواد معدنی، ۲۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین ث با بیوفلاونوئیدها، ویتامین د ۳  خود را در سطح ۵۰ تا ۹۰ نانوگرم در میلی لیتر نگهدارید ، ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی گرم روغن امگا ۳، ویتامین ب کمپلکس و حدود ۴۰۰ میلی گرم منیزیوم « با توجه به سطح فعالیت فیزیکی‌تان» مصرف کنید.

انجام برنامه‌های سم‌زدایی دوره‌ای.

ورزش‌های منظم روزانه، از جمله هوازی، استقامتی و نرمشی.

از استرس دوری کرده وبرای مدیریت استرس از یوگا و مراقبه استفاده کنید.

بعد از تماس با مناطقی که توسط دیگران لمس شده است، دستان خود را با صابون و آب بشویید.

محصولی به نام ، در طی ۲ دقیقه سارس و اکثر ویروس‌ها را می‌کشد. برای کودکان، حیوانات خانگی و بیمارستان‌ها بی‌خطر استPureGreen24,

دست‌تان را به صورت‌تان نزنید.

از افرادی که علائم آنفولانزا و سرماخوردگی دارند دوری کنید.

در اولین علائم هرگونه سرماخوردگی یا آنفولانزا، یک پروتکل درمانی نسبتاً تهاجمی شروع می‌شود. هرچه درمان سریع‌تر شروع شود، شانس این وجود دارد که عفونت متوقف شود یا کنترل شود.

با رعایت این استراتژی اساسی ضد ویروسی، می توان خطر ابتلا به این بیماری‌های ویروسی و همچنین بیماری‌های دیگر را تا حد زیادی کاهش داد. داروهای معمولی برای پیشگیری یا معالجه بیشتر بیماری‌های ویروسی تاثیر کمی دارند. طب طبیعی راه حل های قابل توجه بیشتری ارائه می‌دهد.

مطالب دیگر:

تأثیرات مثبت مدیتیشن روی ذهن انسان چیست؟

نام درست ویروس کشنده‌‌ای که در تمام دنیا پخش شده، چیست؟

« همه‌اش جعلی است »- عصبانیت ساکنان ووهان از پنهان کردن موارد آلوده به ویروس کرونا از سوی چین

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی