Search
Asset 2

جمله‌‌‏ای که نگرش آنتونی هاپکینز را به زندگی تغییر داد

آنتونی هاپکینز
(Getty Images | Alberto E. Rodriguez)
آنتونی هاپکینز
(Getty Images | Alberto E. Rodriguez)

 

سر آنتونی هاپکینز بازیگر و فیلمساز بریتانیایی و برنده جایزه اسکار یک مسیحی متعصب نیست؛ اما به وجود خدا باور دارد. این تغییر تفکر سال ۱۹۷۵در انجمن الکلی‌های گمنام زمانی که زنی سوالی تأمل برانگیز از او پرسید روی داد.

این جمله هاپکینز را لحظاتی به فکر فرو برد و دیدگاه او را برای همیشه تغییر داد.

این پیشکسوت ۸۱ ساله هالیوود اخیرا اعتراف کرده‌ است که حرفه او در هنر بخاطر اعتیاد به الکل به مخاطره افتاده بود. هاپکینز پس از دعوت شدن برای صحبت در یازدهمین کنفرانس سالانه UCLA ( مدیریت، بهره وری و افزایش پتانسیل ) در جولای ۲۰۱۸ این موضوع را فاش کرد.

طبق گزارش مجله هالیوود ریپورتر، هاپکینز در حضور مخاطبانش که بیش از ۵۰۰ دانشجو بودند به سخنرانی پرداخت و اعتراف کرد که در ابتدا به این دلیل وارد بازیگری شده که کار بهتری برای انجام دادن نداشت. بازیگری در تئاتر در جوانی باعث شده بود هاپکینز مسیری خطرناک را دنبال کند و به نوشیدن الکل معتاد شود. او گفت: « مثل همان کاری بود که جلوی دوربین انجام می‌‌‏دادم. راحت می‌‌‏نوشیدم. »

آنتونی هاپکینز و جنیفر لینتون در مراسم جوایز SF&TV سال ۱۹۷۳ در سالن رویال آلبرت هال لندن (©Getty Images | Fox Photos)

این اولین باری نیست که برنده محبوب جایزه اسکار شروع به صحبت درباره دردسرسازی هایش می کند. این هنرپیشه که در سال ۲۰۱۱ نیز در برنامه‌‌‏ای تلویزیونی گفته بود که: « کار کردن در آن وضعیت بسیار دشوار بود، زیرا همیشه خمار بودم … مثل این بود که به تسخیر یک شیطان درآمده باشی. با آن همه افراد الکلی در اطرافم …  نمی‌توانستم ترکش کنم. »

اما نقطه عطف زندگی این بازیگر آشفته دسامبر سال ۱۹۷۵بود. هاپکینز به این نتیجه رسیده بود که در حال رسیدن به وضعیت خطرناکی هم برای خود و هم دیگران است و تصمیم گرفت کنترل امور را بدست بگیرد. بدین منظور تصمیم گرفت برای بهبود وضعیتش به انجمن الکلی‌های گمنام بپیوندد.

روزی یک زن در انجمن الکلی‌های گمنام جمله‌‌‏ای به هاپکینز گفت که او را عمیقا تحت تاثیر قرار داد. آن زن گفت: « چرا به خدا اعتماد نمی‌‌‏کنی؟ » در آن لحظه، سخنان آن زن باعث شد که تامل کند و بخودش بیاید و تمایلش برای نوشیدن را کاملا از دست بدهد. او گفت: « دیگر هرگز سراغ الکل نرفتم. »

۴۳  سال بعد، سخنرانی هاپکینز با خردی که پس از آن جمله تامل برنگیز در سال ۱۹۷۵ کسب کرده بود در کنفرانسی برای دانش آموزان و دانشجویان قدرتمند و تاثیرگذار بود.

هاپکینز از مخاطبانش خواست که « خودشان را باور داشته باشند »  و تا هر کجا که امکان دارد به تلاششان ادامه دهند.

سر آنتونی هاپکینز در ۳ نوامبر ۱۹۸۷ در کاخ باکینگهام لندن نشان امپراتوری بریتانیا را دریافت کرد (©Getty Images | Fox Photos/Hulton Archive)

«  معتقدم که هر کدام از ما توانمندی‌‌‏های بسیاری درونمان داریم. هنوز باورش سخت است که از آن وضعیت بیرون آمدم و الان اینجا هستم، زیرا می‌‌‏بایست تاکنون در زادگاهم در حال مستی جان داده باشم. »

سر آنتونی هاپکینز با جایزه سیسیل بی دمیل در مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب ۲۰۰۶ در بورلی هیلز (©Getty Images | Kevin Winter)

رها کردن الحاد و ایمان به قدرتی بالاتر، نگرش شخصی و حرفه‌‌‏ای هاپکینز را برای همیشه تغییر داد و اندکی بعد از آن حتی پای این بازیگر را به بازی در نقش شخصیت‌‌‏های کتاب انجیل نیز کشاند.

هاپکینز پس از بازی در نقش « متوشالح »، پدربزرگ ۹۶۹ ساله نوح، در فیلم نوح در سال ۲۰۱۴، در مصاحبه ای با شبکه خبری ABC با اطمینان گفت: « من به نیرویی که به زندگی حیات می‌‌‏بخشد ایمان دارم. همین که هر روز بزرگ‌‌‏تر می‌‌‏­‌‌‏شوم، احساس می‌‌‏کنم، خودش تماماً یک معجزه است. »

« قلبم هنوز می‌‌‏تپد و ریه‌‌‏هایم نفس می‌‌‏کشند … این یک تجلی شگفت انگیز از وجود قدرتی بالاتر است. »

مطالب دیگر:

شبح کمونیسم در حال حکمرانی بر جهان ما : فصل ۸ : کمونیسم چگونه بذر هرج و مرج را در سیاست می‌کارد (قسمت اول)

تغییر سرنوشت : در اوج بیماری روش منحصر به فردی را برای سلامتی یافتم

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی