Search
Asset 2

شب‌های به یاد ماندنی، با بازی‌های خانوادگی

(@Pexels)
(@Pexels)
(@Pexels)

در زمانه‌ای که فناوری و اینترنت باعث شده افراد خانواده از یکدیگر دور شوند، چه خوب است که در شب‌های سرد زمستان، یا در شب‌های طولانی تابستان، به جای اینکه هر یک از اعضای خانواده به کنج اتاق‌های خود بروند و ساعت‌ها به صفحه موبایل چشم بدوزند، دور هم جمع شده و شب را با یک بازی خانوادگی سپری کنند. کاری آسان و سرگرم‌کننده که می‌تواند به خاطراتی خوش تبدیل شود.

البته منظور بازی‌های دیجیتال و کامپیوتری نیست. منظور بازی‌های دورهمی قدیمی و کلاسیک است که همراه با آن می‌توان خوردن تنقلات سالم را نیز همراه کرد. تنقلاتی نظیر تخمه و آجیل، انسک، پاپ کورن، چوب شور و انواع میوه، می‌تواند بازی خانوادگی را جذاب‌تر کند.

در این میان نباید از یک موسیقی پس‌زمینه نیز غافل شد. بهتر است موسیقی طوری انتخاب شود که با حال و هوای بازی هم‌خوانی داشته باشد و از نظر بلندی صدا با صدای گفتگو افراد مداخله‌ای نداشته باشد.

یکی از قوانین کلیدی که باید برای یک بازی خانوادگی وضع شود این است که همه اعضای خانواده از گوشی‌ و تبلت و رایانه شخصی‌شان جدا شوند و آنها را در حالت کاملا خاموش قرار دهند. به طوری که  تمام اعضای خانواده روی بازی، تنقلات و همکاری با یکدیگر تمرکز کنند.

در قفسه فروشگاه‌ها بازی‌های بسیاری وجود دارند که می‌تواند برای یک جمع خانوادگی مناسب و جذاب باشند. از بازی‌های مختلف کارتی گرفته تا بازی‌های ساده‌ای نظیر منچ و مارپله، دبل‌نا (دبرنا)، اسم فامیل، نقطه بازی و دوز، پانتومیم یا شطرنج می‌تواند شبی شاد برای خانواده رقم زند.

می‌توان در حالت بازی‌های دو نفره مثل شطرنج، تورنومنت گذاشت و نفر به نفر بازی را ادامه داد. بهتر است حواس‌مان به کودکان کم سن و سال‌مان هم باشد و بازی‌های مناسب سن آنها را هم مهیا کنیم. برای بازی‌های جدید، قوانین بازی را پیش از شروع می‌توان در اینترنت جستجو کرد.

می‌توان افراد بیشتری را از فامیل خود دعوت کرد و با نفرات بیشتر از بازی لذت بیشتری برد.

و دست آخر اینکه می‌توان برنامه بازی‌های خانوادگی را در تقویم خود مدون کرد. به طوری که زمان‌های خاصی مانند تعطیلات آخر هفته را در تقویم علامت زد و به همه اعضای خانواده یادآوری کرد که وقت خود را در آن زمان برای کار دیگری اختصاص ندهند و اینگونه از بازی‌های جذاب خانوادگی لذت بیشتری برد.

مطالب دیگر:

شاهد عینی از برداشت زنده اعضای بدن در چین پرده برمی‌‌‏دارد؛ از بیهوشی استفاده نمی‌‌‏کنند

با کمک این سیزده ماده غذایی سرطان را ناامید کنید

انتشار تصاویر مشکوک به سفینه فضایی در استرالیا

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی