Search
Asset 2

مقایسه‌ی دارچین و ایبوپروفین برای رفع درد قاعدگی

دارچین
(bhofack2/iStock)
دارچین
(bhofack2/iStock)

چرا باید خطر استفاده از یک داروی مسکن با اثرات جانبی را به جان خرید در حالی که جایگزین‌های طبیعی برای آن وجود دارد که هم مطمئن‌تر بوده و هم اثرات جانبی ندارد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که دارچین در کاهش علائم دردهای دوران قاعدگی در دانش‌آموزان دوره‌ی کالج از ایبوپروفین مؤثرتر بوده است.

در مقاله‌ای که در مجله‌ی پژوهش تحقیقی و بالینی با عنوان «بررسی مقایسه‌ی تأثیر دارچین و ایبوپروفین در درمان قاعدگی‌‏های دردناک» توسط یک محقق ایرانی انجام شده، تأثیر ۴۲۰ میلی‌گرم دارچین، ۴۰۰ میلی‌گرم ایبوپروفین و یک دارونما « دارویی بی‌‏اثر و دل‌‏خوش‌‏کن که مریض فقط از نظر روانی فکر می‌‏کند موثر است» در سه گروه از خانم‌های ۳۸ ساله مقایسه شده است. شدت و مدت زمان درد در این گروه‌ها تحت نظر قرار گرفته و نتایج حاصل شده به این صورت بوده‌‏است:

«میانگین نمره‌ی شدت درد و میانگین مدت زمان شدت درد در ایبوپروفین و دارچین به ترتیب کمتر از گروه دارونما بود. ۴ ساعت بعد از درمان تفاوت آماری قابل ملاحظه‌ای بین گروه دارچین و دارونما وجود نداشت.»

«۸ ساعت بعد از شروع درمان میانگین شدت درد در گروه دارچین به مراتب کمتر از گروه دارونما بود. در فواصل زمانی مختلف، میانگین شدت درد در گروه ایبوپروفین نیز کمتر از گروه دارونما و دارچین بود.»

در نهایت محققین چنین نتیجه‌گیری کردند:

«دارچین را می‌توان به عنوان یک داروی مطمئن و مؤثر برای درمان قاعدگی‌‏های دردناک در نظر گرفت. پیشنهاد می‌شود که تحقیقات بیشتری در زمینه‌ی تأثیر دارچین بر کاهش خون‌ریزی قاعدگی انجام گیرد.»

اپک‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی