Search
Asset 2

نکاتی درباره طب سوزنی که احتمالا نمی‌‌‌‏دانید

طب سوزنی
(Humonia/iStock)
طب سوزنی
(Humonia/iStock)

 

طب سوزنی دست کم حدود چهار هزار سال در شرق مورد استفاده قرار گرفته است؛ اما تنها کمتر از ۵۰ سال است که به طور گسترده‌ای در غرب شناخته شده است. درمتن زیر پنج مورد جالب در مورد طب سوزنی که احتمالا نمی دانید آورده شده است.

۱-بیماری خبرنگار نیویورک تایمز موجب آگاهی غرب درباره طب سوزنی شد

یک خبرنگار نیویورک تایمز در طول سفر به چین در سال ۱۹۷۱، تحت عمل جراحی آپاندکتومی اضطراری (برداشتن آپاندیس ملتهب و عفونی ) قرار گرفت. پس از آن، پزشکان ازطب سوزنی برای تسکین ناراحتی و رفع دردهای شکم اواستفاده کردند. او پس از بازگشت به ایالات متحده، در رابطه با این تجربه نوشت و این نوشته موجب علاقه‌مندی به این روش در ایالات متحده، و پس از آن، جهان غرب گردید.

۲-طب سوزنی توسط سازمان بهداشت جهانی حمایت شد

سازمان بهداشت جهانی استفاده از طب سوزنی را برای بیش از ۱۰۰ بیماری و نشانه‌های بیماری، از جمله کمردرد، سردرد، تهوع و استفراغ، آلرژی، افسردگی، از بین بردن عوارض جانبی پرتودرمانی و شیمی درمانی، و برای تسهیل درآغاز زایمان ( القای دردهای زایمانی ) تایید کرد.

در سال ۱۹۹۷، موسسه ملی بهداشت ایالات متحده طب سوزنی را با عنوان «درمان کمکی» برای تهوع و استفراغ بعد از عمل جراحی، دردهای درون دهان پس از جراحی دندان، و تهوع های مرتبط با حاملگی تایید کرد.

۳- متخصصان طب سوزنی دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد هستند

یک متخصص طب سوزنی شدن نیازمند حضور در برنامه آموزشی دقیق در سطح کارشناسی ارشد به مدت سه تا چهار سال است.

پس ازآن، متخصصینی که دارای مجوز هستند برای حفظ مجوز خود باید در برنامه‌‌‌‏های آموزش‌‌‌‏های مداوم (در حین سال‌‌‌‏های کاری) شرکت کنند.

برنامه‌‌‌‏های آموزشی برای یک متخصص طب سوزنی شدن شامل: اخلاق (پزشکی) ، ایمنی بیمار در طول درمان، چگونگی جمع آوری تاریخچه پزشکی بیمار و تشخیص زمان ویزیت یک بیمار توسط دیگر متخصصان مراقبت های بهداشتی است.

همچنین پزشکان می توانند در حیطه طب سوزنی طبابت کنند، اما نیاز به گذراندن دوره های آموزشی به مراتب کمتری دارند. کسانی که فعالیت سوزن خشک (شاخه ای از طب سوزنی که بیشتر در تسکین دردها کاربرد دارد) انجام می دهند نیز اغلب دوره های آموزشی بسیار کمتری از متخصصین طب سوزنی مجوزدار می گذرانند.

۴- اگر ترس از سوزن دارید، هنوز هم می‌‌‌‏توانید از طب سوزنی بهره بگیرید

درواقع سوزن های طب سوزنی کمتر از سرنگهای معمولی قوی و ترسناک هستند. آنها ضخامت و طول های مختلف دارند و برخی از آنها تنها به ضخامت یک موهستند.

این سوزن‌ها درعمق‌های مختلف پوست، از حد بسیار سطحی تا گاهی حدود نیم اینچ (۱.۲۷ سانتی متر ) زیرآن فرو می‌روند .

تجربه مقدار و نوع درد برای هر شخص متفاوت است، بنابراین اگر نگران هستید، اجازه دهید پزشکتان شما را به مسیر درست درمان راهنمایی کند تا مطمئن شوید که در طول جلسات درمانی تا حد ممکن راحت خواهید بود.

اپک‌‌‌‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی