Search
Asset 2

چند راهکار کلیدی برای بهبود کسب ‏و کار

چند راهکار کلیدی برای بهبود کسب ‏و کار
DaveMather

در آغاز هر سال بسیاری از مردم خود را ملزم به انجام برخی تحلیل‌‏ها و بررسی‌‏ها می‌‏کنند.

بسیاری از صاحبان کسب و کار و مدیران ارشد هر ژانویه در کارخود با طرح و نقشه (جدید) گرد و خاک زیادی به راه می‌‏اندازند. یک طرح مؤثر باعث می‌‏شود که دیدگاه هر فرد روی اولویت‌‏های کلیدی مهم  متمرکز باشد. در این مقاله چند پیشنهاد برای افزایش احتمالی کیفیت کار بیان شده است.

تبدیل تحلیل‌‏ به هدف

تحلیل صرف یک موضوع، چیزی است که به راحتی می‌‏توانید از آن منحرف شوید. اما به‌‏شکل هدف درآوردن آن نوعی الزام است- یک تعهد.

به زبان حال صحبت کنید گویی هدف شما هم‌‏اکنون تحقق یافته‌‏است. طوری عمل نمایید که انگار شکست، اتفاقی غیرممکن است.

هدف خود را مشخص و واضح کنید

یک هدف نامشخص به احتمال زیاد با شکست روبرو می‌‏شود. (توضیح دهید) در نهایت چه کاری انجام خواهید داد؟ در چه تاریخی؟ و این کار تحت تاثیر کدام‌‏یک از اهداف بزرگتر شما انجام می‌‏شود؟

در موارد شخصی، هدفی چون رسیدن به سلامتی انگیزه قویتری برای فرد ایجاد می‌‏کند تا هدفی چون کاهش وزن. چراکه با از دست دادن وزن و نزدیک شدن به وزن مطلوب کم کم از انگیزه‌‏مان برای فعالیت و میزان تعهدمان کاسته خواهد شد.

یک هدف بزرگتر برای سلامت کلی به هدف کاهش وزن نیز نیرو می‌‏بخشد.

در کسب و کار، تمرکز برروی آنچه که نمی‌‏خواهیم بدون داشتن یک دید متضاد و درعین‌‏حال مثبت، اشتباهی مهلک است. استفاده از عبارات مبهم نیز کاری نادرست می‌‏باشد.

نتایج کسب و کارتان را به زبان بصری برای دیگران اعلام کنید طوری که بتوانند تصور کنند. یک زمان برای رسیدن به نتیجه نهایی تعیین کنید.

هرگز فقط امیدوار نباشید که یک روزی به آنجا برسید، دقیقاَ آن روز را اعلام کنید، یک قدم به جلو بردارید وآنچه را که می‌‏خواهید بسازید.

هدف کلی را تعیین کنید، سپس اهداف کوچکتر را مشخص نمایید

هدف کلی  که کار شما امسال بر آن متمرکز است را تعیین کنید و سپس اهداف کوچکتر را برای حرکت به جلو مشخص نمایید.

هدفتان را روشن و واضح مطرح کنید.”بهترین بودن” ممکن است مانند یک هدف کلی به‌‏نظر برسد اما انگیزه بسیار کمی به‌‏وجود خواهد آورد. به‌‏جای آن می‌‏توانید، شرحی دقیق از نتیجه نهایی کار تهیه نمایید.

محدوده تمرکزتان را کوچک کنید

هنگامی ‌‏که تصمیم می‌‏گیرید که در کجای بازار می‌‏خواهید قرار بگیرید، خود را از بقیه متمایز کنید. چه چیزی باعث می‌‏شود شما ممتاز باشید؟

این قضیه احتمالاَ به‌‏این معناست که محدوه تمرکزتان را کوچک ‌‏کند. در بازار انبوه کنونی  یک مدل نمی‌‏تواند همه تقاضاها را پوشش دهد. این مهم است که به بخشی از قسمتهای مختلف بازار “نه” بگوییم. نقطه اوج خود را پیدا کنید و به آن برسید. اگر در وسط مسیر بمانید و درجا بزنید، از دور خارج خواهید شد.

متعهد به زمان پایان کارخود باشید

اهدافی که قرار باشد “در اسرع وقت” انجام شود، محکوم به شکست است. متعهد به زمان پایان کارخود باشید.

در فضای کاری امروزه در یک حالت باقی ماندن انتخاب نیست. اگر نیاز به تغییر وجود دارد، تمرکزتان را روی نتیجه مورد نظر بگذارید و سپس تغییرات مورد نیاز.

برنامه، عمل، ارزیابی، تنظیم

رایج ترین اشتباه شغلی در کار با سازمانها و شرکت‌‏ها، بیش از حد برنامه ریزی کردن است.

بسیاری از ما برنامه‌‏ریزی می‌‏کنیم، برنامه‌‏ریزی، برنامه‌‏ریزی و نقشه می‌‏کشیم تا برنامه‌‏مان را تکمیل‌‏تر کنیم. با این‌‏حال تا زمانی‌‏که اولین قدم را برنداریم، تمام کارهای برنامه‌‏ریزی شده در بهترین حالت فقط در حد حدس و گمان هستند.

از برنامه خودتان یک طرح بنویسید و نتایج آن را در ذهن نگه دارید. مراحل اقدام و کارتان را خلاصه کنید سپس بلافاصله قدم اول را شروع کنید. سپس نتایج کارتان را ارزیابی کنید و هر نوع تغییرمورد نیاز برای حرکت رو به جلو را بررسی کنید.

با استفاده از این روش، مراحل اقدام شما متفاوت و متمایز از آن‌‏هایی می‌‏شود که در مراحل اولیه حدس زده بودید.

خودتان و دیگران را دست‌‏پاچه نکنید؛ روی نکات مهم کار دقت کنید و بر حرکت به جلو در جهت بهبود نتایج تمرکز داشته باشید.

افراد موفقِ، معدود افرادی هستند که متمرکز می‌‏شوند و پیگیری می‌‏کنند!

 تا حد امکان به سمت خلق سالی پربار می‌‏رویم و از راههایی که موجب بروز خطاهای ناخواسته می‌‏شود اجتناب می‌‏کنیم.

دیو ماتر متخصص بهبود عملکرد کاری در گروه کاری دیل کارنگی در تورنتو می‌‏باشد. ستونهای خبری او را می‌‏توان درسایت  ept.ms/dave-mather  مطالعه نمود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی