Search
Asset 2

موضع‌گیری چند قانو‌گذار جمهوری‌خواه دیگر علیه نتایج کالج الکترال

آرای کالج الکترال به غیر از ادعاهای کلاهبرداری و بی‌نظمی در توییتر خود نوشت که کشورهای خارجی، شرکت های فناوری و دموکرات‌ها «با هم
(Samira Bouaou/The Epoch Times)

یکی دیگر از اعضای کنگره متعهد شده است که در جلسه مشترک کنگره در ۶ ژانویه، به آرای کالج الکترال اعتراض کرده و به این شکل به چند نماینده معترض دیگر پیوست.

لنس کاتورن از تگزاس، در نامه‌ای به سناتور تد کروز و سناتور جان کورنین نوشت که «من قصد دارم به صدور گواهینامه تأیید آرای کالج الکترال در ۶ ژانویه اعتراض کنم و من با احترام از شما می خواهم که کنار من بایستید.»

تا این لحظه کورنین و کروز به طور علنی هنوز نگفته‌اند که آیا آرا را به چالش می‌کشند یا خیر. این فرایند حداقل به یک نماینده مجلس و یک سناتور نیاز دارد.

کاتورن در نامه خود گفت «ما باید به خاطر ده‌ها میلیون آمریکایی که خواهان پاسخ به بی‌نظمی‌های این انتخابات هستند ایستادگی کنیم.» «این وظیفه ما است که اطمینان حاصل کنیم سلامت انتخابات ما تزلزل ناپذیر است، و مردم آمریکا سزاوار این هستند که احساس اطمینان کنند که رای آنها مهم است.»

کاتورن علاوه بر این، اظهار داشت که ادعاها و گزارش‌های مربوط به تقلب در انتخابات به اعتبار انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر لطمه زده است.

وی معتقد است کشورهای خارجی، فناوری بزرگ، اخبار جعلی و… با هم همکاری کردند تا این انتخابات علیه کمیپن ترامپ و مردم آمریکا برگزار شود.

وی گفت «لازم است که در تمام ایالت‌ها مانند جورجیا، آریزونا، میشیگان و پنسیلوانیا ممیزی کامل انجام شود، و افزود در این ایالت‌ها گزارش‌های گسترده از تقلب و بی نظمی رسیده است. اگر حسابرسی انجام نشود، کنگره با تأیید نتایج کالج الکترال، به کشور ضرر خواهد رساند.»

تاکنون هیچ سناتوری وجود نداشته است که علناً به چالش با نتایج یک ایالت متعهد شده باشد. سناتور رند پاول پیشنهاد کرد که ممکن است این کار را انجام دهد، در حالی که سناتور منتخب تامی توبرویل همین حرف را زده است.

پاول، هفته گذشته در جلسه دادرسی امنیت داخلی سنا، گفت که او معتقد است تقلب به انتخابات سوم نوامبر خدشه وارد کرده است.

نماینده مجلس، مو بروکس ،تلاش برای به چالش کشیدن آری  کالج الکترال را بر عهده دارد، و چندین بار بر تعهد خود به این کار تأکید کرده است. نماینده منتخب مدیسون کاسورن نیز به لیست نمایندگان معترض پیوست و سایر اعضای جمهوری‌خواه کنگره را به همین کار فراخواند.

کاتورن از نمایندگان خواست که در این مورد به جای لحلظ کردن ملاحظات و منافع حرفه‌ای و شغلی‌، خدمت به مردم را در نظر گیرند و خود به نمایندگی از مردم در اعتراض به نقض قانون اساسی توسط ایالت‌های مهم در جلسه ششم ژانویه شرکت می‌کند.

گزارش ها حاکی از آن است که بیش از دوازده قانونگذار با رئیس جمهور دونالد ترامپ دیدار و در مورد اعتراض به صدور گواهینامه پیروزی جو بایدن گفتگو کردند.

نماینده برایان بابین روز دوشنبه گفت که اگر کنگره ادعاهای کلاهبرداری را بررسی نکند، با درخواست اقدام از رهبران مجلس و سنا، به نتایج اعتراض خواهد کرد. حدود ۲۰ جمهوری خواه دیگر نامه او را امضا کردند. نماینده‌هایی نظیر تد بود، اندی بیگز و دیگران نیز به خبرگزاری‌ها گفته‌اند که مخالفت خواهند کرد.

گودن به غیر از ادعاهای کلاهبرداری و بی‌نظمی در توییتر خود نوشت که کشورهای خارجی، شرکت های فناوری و دموکرات‌ها «با هم» علیه ترامپ و طرفدارانش کار کردند.

مطالب دیگر:

جنا الیس: تیم حقوقی ترامپ بعد از ۶ ژانویه نیز به چالش صلاحیت انتخابات ادامه خواهد داد

گستره دخالت پکن در انتخابات آمریکا از دید یک تحلیلگر امور چین

جولیانی: به زودی افشاگری بزرگی درباره دستگاه‌های رأی‌گیری در جورجیا خواهد شد

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی