Search
Asset 2

ترامپ: یورش اف‌‌بی‌آی به خانه‌ام مداخله «سیاسی» در آستانه انتخابات ۲۰۲۲ بود

(Michael B. Thomas/Getty Images)
(Michael B. Thomas/Getty Images)

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری را به مداخله سیاسی پیش از انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ و احتمالاً حتی رقابت‌های ریاست جمهوری ۲۰۲۴ متهم کرد.

رئیس‌جمهور سابق  در بیانیه‌ای که شنبه شب در شبکه تروث سوشال منتشر شد، نوشت که یورش ۸ اوت به اموال مار-آ-لاگو او «برای اهداف سیاسی درست قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای (و البته ۲۰۲۴!) انجام شد. این مایه شرمساری کشور کنونی جهان سوم ماست!»

ترامپ همچنین روز شنبه نوشت: «حمله به خانه من، مار-آ-لاگو، یکی از فاجعه بارترین حملات به دموکراسی در تاریخ کشور ما است که اتفاقاً به شکلی بسیار بد به جاهایی می‌رود.»

ترامپ طی یک شکایت حقوقی به دنبال تعیین یک استاد ویژه برای بررسی اسناد و مطالبی است که توسط مأموران اف‌بی‌آی در طول حمله ضبط شده است.

آیلین ام. کانن، قاضی منطقه‌‌ای ایالات متحده در ناحیه جنوبی فلوریدا، گفت که پس از بررسی اظهارات ترامپ و «شرایط استثنایی ارائه شده» تصمیم گرفته است به ترامپ فرصتی برای طرح پرونده خود بدهد.

کانن، منصوب ترامپ، بعدازظهر شنبه در یک پرونده نوشت: «طبق ماده ۵۳ (ب) (۱) قواعد آیین دادرسی مدنی فدرال و اختیارات ذاتی دیوان، و بدون لطمه به اعتراضات طرفین، دادگاه بدینوسیله اعلامیه‌ای در مورد قصد اولیه خود برای تعیین استاد ویژه در این پرونده ارائه می‌کند.»

استشهادنامه

در همین حال، وکلای ترامپ شکایت دیگری را در روز جمعه ارائه کردند که به استشهادنامه وزارت دادگستری اشاره می‌کند – که توسط یک قاضی منتشر شده و بخش‌های قابل توجهی از آن ویرایش شده است – تقریباً هیچ اطلاعاتی در اختیار مردم قرار نمی‌دهد که به مووانت اجازه دهد بفهمد چرا این یورش انجام شده است یا از  خانه او چه چیزی برداشت شده است.»

جلسه دادرسی در ۱سپتامبر ساعت ۱۳ در وست پالم بیچ در فلوریدا برگزار می‌شود. در حالی که وزارت دادگستری باید تا ۳۰اوت پاسخی به درخواست اخیر ترامپ ارائه دهد.

در استشهادنامه، دادستان‌ها ادعا کردند که «دلیل محتمل» برای بازرسی اموال ترامپ «اسناد طبقه بندی شده امنیت ملی و ریاست جمهوری» که در محل باقی مانده، بوده است.

ترامپ و اعضای تیمش، از جمله کش پاتل، دستیار سابق کاخ سفید، ادعا کرده‌اند که اسناد محرمانه‌ای که در خانه او کشف شده است، قبلاً از حالت طبقه بندی خارج شده بودند. در اوایل ماه اوت، چهل و پنجمین رئیس‌جمهور در شبکه تروث سوشال به دستور خارج کردن از حالت طبقه‌بندی اسناد مرتبط با  تحقیقات طوفان آتش اف‌بی‌آی اشاره کرد، که این فرمان را در زمان یاست‌جمهوری‌اش در ۱۹ ژانویه ۲۰۲۱ صادر کرده بود.

مطالب دیگر:

مجمع جهانی اقتصاد خواستار سانسور جهانی با استفاده از هوش مصنوعی و هوش انسانی شده است

افشاگر جدید مدعی شد که مدیران اف‌بی‌‌آی تحقیقات درباره هانتر بایدن را به تاخیر انداخته‌اند

کتاب جدیدی که واکسن‌ کووید۱۹ را به چالش می‌کشد

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی