Search
Asset 2

تمدید تعطیلات سال نوی چین با افزایش تلفات ویروس کرونا

coronavirus-wuhan-china-epidemic-700x420-1-590x354
(Betsy Joles/Getty Images)

شمار قربانیان شیوع ویروس کرونا در چین همچنان رو به افزایش است و در نتیجه مقامات این کشور تعطیلات سال نو چینی را در تلاش برای مهار شیوع این بیماری تمدید کردند.

نخست وزیر چین روز دوشنبه وارد شهر ووهان، مرکز شیوع این بیماری شد و در میان فشارهای فزاینده به رژیم چین، از بیماران و کادر پزشکی بازدید کرد تا سعی کند نشان دهد که برای حل این بحران در تلاش است.

هزاران نفر به این بیماری مبتلا شده‏اند؛ اما برخی از کارشناسان معتقدند که تعداد مبتلایان بسیار بیشتر است. جوان‌ ترین مورد تأیید، یک دختر ۹ ماهه در پکن است.

در خارج از چین، عمدتاً موارد تأیید شده مربوط به افرادی است که به ووهان سفر داشته‌ اند. این موارد در بیش از ۱۰ کشور یا منطقه از جمله هنگ کنگ، ماکائو، تایوان، ایالات متحده و استرالیا گزارش شده است.

چندین کشور غربی از جمله ایالات متحده و استرالیا در تلاشند تا شهروندان خود را از ووهان تخلیه کنند.

روز دوشنبه هنگ کنگ که هشت مورد تأیید شده دارد، ورود ساکنان استان هوبی یا هر کسی که طی ۱۴ روز گذشته به استان هوبی مراجعه کرده را ممنوع کرده است.

گمبلینگ هاب، در نزدیکی ماکائو، که حداقل یک مورد از ویروس را داشته است، ممنوعیت مشابهی وضع کرده است.

مغولستان نیز که با چین هم مرز است، روز دوشنبه گذرگاه های مرزی را برای عابران پیاده و ترافیک خودروها بسته است.

در شهر هایکو در جزیره هاینان در جنوب چین نیز گردشگران از هوبی به مدت ۱۴ روز در قرنطینه خواهند بود.

در همین حال ، شهردار ووهان روز دوشنبه گفت که او و رهبر محلی حزب کمونیست چین در میان افزایش انتقاد از واکنش آهسته این شهر در برابر شیوع، حاضر به استعفا هستند.

ژو در مصاحبه با تلویزیون CCTV ، در حالی که اعتراف کرد که افشای اطلاعات در مورد شیوع این بیماری ناکافی بوده است گفت که وی و دبیر حزب کمونیست « مسئولیت » را بر عهده خواهند گرفت.

بیمارستان‌های ووهان درخواست‌های فوری را برای تجهیزات پزشکی به صورت آنلاین ارسال کرده‌اند. چند بیمارستان در این شهر به صورت تلفنی به اپک تایمز گفتند که مملو از بیمار هستند. به دلیل کمبود منابع، آنها مجبور به استفاده مجدد از لباس‏های محافظ یکبار مصرف هستند که در انتقال آلودگی خطرناک است.

فیلم‌های منتشر شده از راهروهای بیمارستان‌ها در چین در رسانه‌های اجتماعی نیز ازدحام این بیماران را تایید می‌کند.

ووهان، جمعیتی حدود ۱۱ میلیون نفر دارد. استان هوبی که مرکز آن ووهان است، حدود ۶۰ میلیون نفر جمعیت دارد که اکنون با محدودیت سفر مواجه است.

روز یکشنبه ، فاش شد که ۵ میلیون نفر از ساکنان ووهان، پیش از اعمال مقررات منع سفر، در ۲۳ ژانویه از شهر خارج شده‌اند. این شامل افرادی است که برای جشن های سال نو قمری و همچنین افرادی که برای فرار از ویروس خارج شده‌اند.

مقامات برای تلاش در کاهش انتشار ویروس، تعطیلات آغاز سال ماه قمری را تا ۲ فوریه تمدید کردند. در طول تعطیلات، صدها میلیون چینی برای جشن در کنار خانواده خود به زادگاه‌شان سفر می ‌کنند.

مطالب دیگر:

شیوع ویروس کرونا می‌تواند ۱۰ برابر بیشتر از سارس باشد

نمایندگان کنگره آمریکا خواستار تحریم اطلاعاتی کشورهایی شدند که با « هوآوی » همکاری دارند

کارشناسان : ایران تحت بازی چین برای منحرف کردن تمرکز آمریکا

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی