Search
Asset 2

حال و هوای پدر بازمانده‌‌‌‌‏ای از تصادف مرگبار تیم هاکی نوجوانان کانادا که در یک کیلومتری حادثه بود

حال و هوای پدر بازمانده‌‌‌‌‏ای از تصادف مرگبار تیم هاکی نوجوانان کانادا که در یک کیلومتری حادثه بود
(Humboldt Broncos-Twitter)
حال و هوای پدر بازمانده‌‌‌‌‏ای از تصادف مرگبار تیم هاکی نوجوانان کانادا که در یک کیلومتری حادثه بود
(Humboldt Broncos-Twitter)

جمعه، ششم آوریل، «مایلز شاملانسکی»، به محض شنیدن تماس پسرش، به سمت صحنه تصادف حرکت کرد. سه‌‌‌‌‏شنبه پس‌‌‌‌‏از حادثه، دوباره توقفی درآنجا کرد تا شاید اثری از کیف‌‌‌‌‏ها، موبایل‌‌‌‌‏ها و دیگر وسایل سرنشینان اتوبوس پاره پاره شده بیابد. کابوس آن تصادف مرگبار باز هم به یادش آمد.

برای شاملانسکی این تقاطع بزرگراه واقع در شمال شرق ساسکاچوان که هر روز مسیر رفت و آمدش بود، دیگر مثل سابق نخواهد شد.

او از نخستین افرادی بود که پس‌‌‌‌‏از برخورد اتوبوس حامل تیم هاکی نوجوانان «هامبولت برانکوز» با تریلر، در حدود بیست کیلومتری شمال تیسدِیل، به محل حادثه رسید.

تیم برای برگزاری بازی پنجم در مرحله حذفی لیگ هاکی استانی مقابل نیپاوین هاوکز عازم شهر نیپاوین  بود و «نیک»، پسر بیست ساله شاملانسکی هم که اخیرا به این تیم پیوسته بود، در اتوبوس حضور داشت.

او که به طرز معجزه‌‌‌‌‏آسایی توانسته بود خود را از میان لاشه اتوبوس بیرون بکشد، با یافتن موبایلی با والدینش که تنها یک کیلومتر آن‌‌‌‌‏ طرف‌‌‌‌‏تر در امتداد بزرگراه سکونت داشتند، تماس گرفت.

شاملانسکی بلافاصله پس‌‌‌‌‏از تماس تلفنی پسرش راهی محل تصادف شد.

او در توصیف صحنه‌‌‌‌‏ای که دید گفت: «حتی اگر آن را کابوس هم بنامم، نمی‌‌‌‌‏دانم چگونه وصفش کنم؛ چراکه فراتر از کابوس بود… اگر اتوبوس را می‌‌‌‌‏دیدید، سقفش یک طرف بود و خودش تکه پاره شده بود.»

شاملانسکی افزود: «به آنان که می‌‌‌‌‏توانستم کمک کردم. زیر سقف نگاه کردم. برخی از پسران هنوز زیر آن زنده بودند، پتوها را رویشان انداختم.» پسر شوکه شده‌‌‌‌‏اش در اتومبیل خانوادگی‌‌‌‌‏شان منتظر مانده بود. او برگشت و نیک را در آغوش گرفت و گفت: « خدای من، خیلی خوش شانسی.»

در اثر این سانحه تلخ، از ۲۸ سرنشین این اتوبوس که شامل راننده اتوبوس، اعضا تیم و کادر مربیگری بودند، ابتدا ۱۵ تن جان باخته و بقیه هم مجروح شدند.

«دیانا برونس»، مربی ۲۴ ساله این تیم هم پس‎‌‌‌‌‏از پنج روز مبارزه با مرگ و انجام چند عمل جراحی درگذشت تا تعداد جان‌‌‌‌‏باختگان این حادثه به ۱۶ نفر برسد.

مرگ این ورزشکاران موجی از اندوه را در سراسر کانادا ایجاد و هزاران کانادایی با ارسال پیام در رسانه‌‌‌‌‏های اجتماعی با بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کردند.

حال و هوای پدر بازمانده‌‌‌‌‏ای از تصادف مرگبار تیم هاکی نوجوانان کانادا که در یک کیلومتری حادثه بود
(The Canadian Press)

مردم در محل حادثه برای یادبود جانباختگان با چوب‌‌‌‌‏های هاکی دو صلیب درست کرده و روی آنها نوشته‌‌‌‌‏ بودند: «هامبولت قدرتمند». صدها دسته گل و پیام تسلیت هم آنجا بود، همین‌‌‌‌‏طور محراب کوچک چوبی که در گل و شمع پوشیده شده بود.

شاملانسکی همچنین گفت: «نیک قوی است و با وجود آنچه که گذشت، هر روز برای دیدار زخمی‌‌‌‌‏های سانحه که هنوز در معرض آسیب‌‌‌‌‏های مختلف هستند، به بیمارستان می‌‌‌‌‏رود.»

او گفت: «به نظرم خوب است که در بیمارستان بماند و با هم تیمی‌‌‌‌‏هایش صحبت کند. یکی از شب‌‌‌‌‏ها دیروقت بود که می‌‌‌‌‏خواست به بیمارستان برود. گفتم مطمئنی که می‌‌‌‌‏خواهی بروی؟ او گفت که پسرها به دیدن بازماندگان حادثه نیاز دارند.»

«لوری وایت» و پدرش «نورمن»، هم که در مزرعه‌‌‌‌‏ای نزدیک به محل تصادف سکونت دارند، برای ادای احترام به آنجا آمده بودند.

لوری گفت: «دیشب هم برای ادای احترام به کسانی که جان خود را از دست دادند، آمده بودم. پدرم هم می‌‌‌‌‏خواست بیاید و ببیند. وحشتناک است.»

او بیان کرد که صدای برخورد را شنیده بود. لوری گفت: «اول فکر کردم که قطار بود، چون تنها صدای برخورد قطار با اتومبیل‌‌‌‌‏ها می‌‌‌‌‏توانست این صدای بلند را ایجاد کند.»

پلیس فدرال کانادا اعلام کرده که تحقیقات درباره علت تصادف ادامه دارد.

مطالب دیگر:

ده‌ها سال سرقت فناوری و اطلاعات توسط چینی‌ها

چگونه بیشتر پول به‌‌‌‌‏دست آوریم؟

نکاتی برای مادران قبل از بارداری (ویدئو)

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی