Search
Asset 2

داستان زندگیم: موفقیت شرکت چند میلیون دلاری‌‏ام را مدیون کار سخت در دوران کودکی هستم

کار سخت در دوران کودکی
(Courtesy of YouEarnedIt)
کار سخت در دوران کودکی
(Courtesy of YouEarnedIt)

برخی از کودکان مجبورند مسئولیت‌‌‏هایی بیش از ظرفیت سن‌‌‏شان بر عهده بگیرند. مثلا مراقبت از خواهر و برادر یا کار کردن بعد از مدرسه که سختی‌‌‏های زیادی را به همراه دارد.

«آتمن منینگ» یکی از این کودکان بود .او که در جنوب کالیفرنیا به دنیا آمد، سه خواهر کوچک‌‌‏تر و یک برادر بزرگ‌‌‏تر داشت. مادرش تنها سرپرست خانواده بود و هر چند ماه یکبار به شهر جدیدی نقل مکان می‌‌‏کردند.

مادرش پرستار بود و برای تامین معاش خانواده اغلب دو شیفت در روز کار می‌‌‏کرد. با آنکه سعی می‌‌‏کرد به بهترین نحو از فرزندانش مراقبت کند، با ۵ فرزند کوچک و کاری پرمشغله، نیاز به کمک داشت.

منینگ که دختر بزرگ خانواده بود، مسئولیت‌‌‏های زیادی را برای کمک به مادرش بر عهده گرفته بود؛ از جمله مراقبت از سه خواهر کوچکش بر عهده او بود.

از دید دیگران، وظایف زیادی بر دوش منینگ گذاشته شده بود؛ اما از نظر منینگ راه دیگری وجود نداشت و به همین دلیل با آغوشی باز مسئولیت‌‌‏هایش را پذیرفته بود.

مطلب دیگر: رفتگری که باعث شد بیرون بردن زباله موجب سرگرمی یک خانواده باشد

منینگ در گفت و گو با اپک تایمز گفت: «انتخاب دیگری نداشتم … در سن پایین مسئولیت‌‌‏های زیادی بر دوشم بود.»

(Courtesy of YouEarnedIt)

او با گذشت زمان در انجام کار‌‌‏ها خبره‌‌‏تر می‌‌‏شد و می‌‌‏آموخت که روی پای خودش بایستد.

در ۱۳ سالگی علاوه بر مراقبت از خواهرانش، بیرون هم کار می‌‌‏کرد تا بتواند برای تحصیل در دانشگاه پول جمع کند. آخر هفته‌‌‏ها هم کارهایی مثل پرستاری از نوزادان، تمیز کردن میز‌‌‏های رستوران‌‌‏ها و تمیز کردن کلیسا را بر عهده گرفته بود.

فشار زیاد مسئولیت، فرصتی برایش ایجاد کرده بود تا بتواند رابطه نزدیکی عمیقی با خواهرانش برقرار کند.

لیست کارهای ضروری منینگ از این قرار بود: «مراقبت از خواهرانش، درس خواندن برای مدرسه، کار برای کسب درآمد برای دانشگاه» و آنها را به آسانی پذیرفته بود.

سرانجام منینگ توانست دیپلم بگیرد و در رشته مورد علاقه‌‌‏اش یعنی روانشناسی تحصیل کند.

او از تجاربی که در ارتباطاتش با افراد کسب کرده بود، استفاده کرد تا در استخدام کارمندان به شرکت‌‌‏ها کمک کند و موفق شد شرکتی را تاسیس کند.

اوهم اکنون با بیش از ۵۰۰ شرکت کار می‌‌‏کند.

منینگ راز موفقیت خود را مقاومت و مهربانی می‌‌‏داند که طی روند کودکی تا بزرگی کسب کرده است. مهارت‌‌‏هایش از دوران کودکی به او کمک کرده‌‌‏اند تا بتواند در مقام مدیر عامل یک شرکت چند میلیون دلاری، شرایط دشوار را مدیریت کند.

منینگ می‌‌‏گوید: «به نظرم دورانی که از خواهرانم نگهداری می‌‌‏کردم و نوع زندگیم که همیشه تغییر می‌‌‏کرد، به رشد درکم کمک کردند … اکنون از مرور خاطراتم لذت می‌‌‏برم. هر کس ممکن است مایل باشد که تغییرات بزرگی در زندگی خود و دیگران به وجود بیاورد. خوشحالم که توانسته‌‌‏ام تغییری ایجاد کنم.»

مطالب دیگر:

انگشتر ارزان قیمت دست دوم، سی سال بعد راز خود را آشکار کرد

آیا می‌‌‏دانید معنی X در این پیامک چیست؟

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی