Search
Asset 2

دیدگاه: چگونه تضعیف ارتش ایالات متحده به رژیم چین کمک می‌کند

(Nicholas Kamm/AFP via Getty Images)
(Nicholas Kamm/AFP via Getty Images)

زیائو ژانگ در مقاله اخیر خود در روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست می‌پرسد: ارتش ایالات متحده یا چین، کدام یک قویتر است؟

او در مقاله خود می‌گوید: «همگام با افزایش تنش‌ها با ایالات متحده، چین در حال اجرای برنامه‌هاییست تا ارتش آزادی‌بخش خلق را تا سال ۲۰۲۷، صدمین سالگرد تاسیس خود، به یک نیروی مبارز مدرن تبدیل کند». او مدعیست چین در جایگاه برتر قرار دارد. وزارت دفاع ایالات متحده نیز به طرز نگران‌کننده‌ای با او موافق است. هرچند ارتش ایالات متحده همچنان نیز قدرتمندترین ارتش جهان است، اما دولت بایدن ظاهراً تمام توان خود را به کار گرفته تا آن را تضعیف کند. دولت جدید کشور پس از معکوس کردن سیاست‌های دوران ترامپ، اجازه داده عده رو به افزایشی از افراد تراجنسیتی در دولت خدمت کنند. جای هیچ تعجبی نیز نیست که این اقدام مورد ستایش رسانه‌های ترقی‌خواه قرار گرفته است. اما این اقدام بایدن اصلاً عقلانی نیست. بلکه در واقعیت ممکن است این کار برای کشور هزینه گزافی در پی داشته باشد.

سیاست‌های هنجارشکن

دنیس مک‌دانا، وزیر کنونی امور کهنه‌سربازان، ماه گذشته اعلام کرد ارتش ایالات متحده بزودی امکان عمل تغییر جنسیت را برای خدمت‌گذاران تراجنسیتی فراهم می‌آورد. وزارت دفاع در ماه آوریل بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن به راه‌هایی پرداخت که پرسنل نظامی می‌توانند در صورت تمایل در دوران خدمت، جنسیت خود را تغییر دهند. حال شاید گفتن این حرف بسیار پیش پا افتاده به نظر برسد، اما تغییر جنسیت تصمیمی است که عواقبی جدی به همراه دارد. آیا مردم آمریکا موافقند افرادی که برای حفاظت از کشور حقوق می‌گیرند سرگرم چنین تصمیمات تحول‌آفرینی در زندگی باشند؟ آیا حاضرید از خدمات جراحی استفاده کنید که علیه او چندین پرونده شکایت وجود دارد، یا مثلا دندانپزشکی که به خودکشی می‌اندیشد؟ مسلماً خیر. هر زمان که مقدور باشد، ترجیح می‌دهیم زندگی‌مان را در دستان افراد شایسته و متمرکز بگذاریم.

سلامت روان و خودکشی در ارتش

به نقل از کاترین شرایبر از وبسایت سایکولوژی تودی، «افرادی که خود را تراجنسیتی می‌دانند در مقایسه با عموم مردم معمولاً میزان بیشتری از مشکلات روانی را تجربه می‌کنند». ۶.۷ درصد از مردم ایالات متحده از افسردگی و تقریباً ۱۹ درصد از یکی از انواع اختلالات اضطراب (مانند اختلال اضطراب پس از سانحه (PTSD)، اختلال وسواس فکری-عملی (OCD)، اختلالات پانیک، فوبیاهای اجتماعی و …) رنج می‌برند. اما به گفته شرایبر، در جامعه ترنس «تقریباً نیمی از افرادی که خود را تراجنسیتی می‌دانند مشکلات ذکر شده را تجربه می‌کنند. علاوه بر این، تخمین زده می‌شود بیش از ۴۱ درصد مردان و زنان ترنس دست به خودکشی می‌زنند؛ این آمار تقریباً نه برابر آمار آمریکایی‌های غیر ترنس است». این آمار به خصوص اگر بدانید ارتش در حال حاضر نیز با خودکشی مشکلات فراوانی دارد، عمیقاً نگران‌کننده است.

چه بلایی بر سر ارتش ایالات متحده می‌آید؟

همانطور که قبل‌تر ذکر شد، به نقل از وبسایت Military.com، وظیفه ارتش «خدمت به مردم آمریکا، دفاع از ملت، حفاظت از منافع ملی حیاتی و عمل به وظایف نظامی ملی است». شاید بگویید من بدبین هستم، اما نمی‌توانم درک کنم چگونه استخدام عده بیشتری از افراد ترنس می‌تواند به تحقق این ماموریت کمک کند. برای دموکرات‌ها، حزب به اصطلاح حامی علم، داده‌ها خود گویای حقیقت هستند. حال که شانس خدمت افراد تراجنسیتی در ارتش دو برابر افراد غیر ترنس است، سوالات بسیار مهمی باید پرسیده شوند. این‌ها سوالات مرگ و زندگی‌اند که به طور ذاتی ماهیتی حیاتی دارند. حال که رژیم چین مشغول ساخت قدرتمندترین ارتش تاریخ است، دولت بایدن مشغول اتخاذ تصمیمات اشتباه و بی‌ملاحظه است. تصمیم این دولت برای معکوس ساختن سیاست منع استخدام افرادتراجنسیتی ترامپ شاید سنگین‌ترین هزینه را به همراه باشد.

نویسنده:

جان مک گلیون محقق و مقاله‌نویس است. نشریاتی همچون نیویورک پست، سیدنی مورنینگ هرالد، دِ اِمریکن کنسروتیو، نشنال ریویوو، دِ پابلیک دیسکورس و سایر نشریات خوشنام مقالات او را منتشر کرده‌اند. او همچنین ستون‌نویس کوین‌تلگراف است.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات اپک‌تایمز  نیست.

مطالب دیگر:

سیل در مرکز چین ۱.۲ میلیون نفر را آواره کرد

دیدگاه: حقیقت و کووید۱۹

دیدگاه: آیا بیل گیتس انسان خوبیست؟

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی