Search
Asset 2

سیستم حمل و نقل تورنتو، رتبه سوم بهترین‏ها در آمریکای شمالی

@Evan Goldenberg
@Evan Goldenberg
@Evan Goldenberg

یک رتبه‌‌‌‏بندی جدید، مترو تورنتو را در ردیف سوم بهترین‌‌‌‏ها در آمریکای شمالی قرار داده است.

وب‌‌‌‏سایت «واک استور WalkScore» که در جهت بهبود محیط زیست، سلامت و اقتصاد، راه‌‌‌‏حل‌‌‌‏های مناسبی همچون توسعه پیاده‎‌‌‏راه‌‌‏ها ارائه می‌‌‌‏دهد، درتازه‌‌‌‏ترین بررسی خود سیستم حمل و نقل عمومی تورنتو را ستود  و آن را در ردیف بهترین‌‌‌‏ها قرار داده است.

طبق این رتبه بندی، حمل و نقل عمومی تورنتو با دارا بودن سیستم مترو عالی، خدمات وسیع اتوبوسرانی و گستردگی حمل و نقل ریلی تا حومه‌‌‌‏های شهر، بالاتر از شهرهای مهمی از ایالات متحده همچون واشنگتن دی‌‌‌‏سی، فیلادلفیا، شیکاگو و سیاتل قرار گرفته است.

بنابر گزارش این وب‌‌‌‏سایت، امتیاز تورنتو ۷۸.۱ از ۱۰۰ بوده که یکی از سه امتیاز بالای فهرست بهترین سیستم‌‌‌‏های حمل و نقل عمومی آمریکای شمالی است.

این امتیازدهی بر اساس معیارهای کیفیت خدمت‌‌‌‏رسانی حمل و نقل عمومی هر شهر است. واک‌‌‌‏استور این مقادیر را با استفاده از داده‌‌‌‏های جمع آوری شده در رابطه با تناوب عبور وسایل حمل و نقل عمومی و نوع آنها (ریلی، اتوبوس و…) و فاصله بین توقف‌‌‌‏های آنان محاسبه کرده است.

بالاترین امتیازات که نشان‌‌‌‏دهنده بهترین حمل و نقل عمومی در سطح جهانی است، مابین ۹۰ تا ۱۰۰ قرار دارد.امتیاز حمل و نقل عمومی تورنتو بین ۷۰ تا ۸۹ است، به این معنا که سیستم حمل و نقل آن «بسیار خوب» و «مناسب برای اکثر سفرها» تشخیص داده شده است.

البته بسیاری از شهروندان که اغلب از کندی حرکت خطوط متروی شهرشکایت دارند و ضمنا می‌‌‌‏گویند که مترو در تابستان بسیار گرم است و به اندازه کافی هم گستردگی ندارد، ممکن است از کسب این رتبه متعجب شوند.

این واقعیت است که مترو تورنتو در مقایسه با سیستم مترو دیگر شهرهای بزرگی همچون لندن و پاریس واقعا کوچک است. با وجود این، کسب این رتبه هنوز هم بسیار دلچسب است، مخصوصا هنگامی که تنها دو شهر نیویورک و سانفرانسیسکو با امتیاز۸۴.۱ و ۸۰.۴ از این شهر پیشی گرفته‌‌‌‏اند.

مطالب دیگر :

راه‌‏های شناسایی و کنترل احساسات

جنایت برداشت اعضای بدن در چین چگونه صورت می گیرد

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی