Search
Asset 2

فعال جنبش جان سیاه پوستان مهم است، متهم به حمله به کنگره در ۶ ژانویه شد

(Utah County Jail)
(Utah County Jail)

وزارت دادگستری در روز پنجشنبه اعلام کرد که یک فعال «جان سیاه پوستان مهم» است که در تاریخ شش ژانویه به کنگره ایالات متحده حمله کرده بود، متهم شد.

در یک پرونده جدید دادگاهی آمده است که جان ارل سالیوان، ۲۶ ساله، هفته گذشته به مأموران اف‌‌‏بی‌‌‏آی گفت که هنگام وقوع شورش، او در کنگره بود. او گفت که از پنجره‌‌‏ای که شکسته بوده وارد شده است و هنگامی که اشلی بابیت، عضو سابق نیروی هوایی که هنگام  بالا رفتن از پنجره برای رساندن خود به لابی سخنگوی مجلس، توسط یک افسر پلیس کنگره ایالات متحده به ضرب گلوله کشته شد، آنجا حضور داشت.

سالیوان برخی از فیلم‌‌‏های ضبط شده از داخل ساختمان را که به همراه دیگران به طور غیرقانونی وارد آن شده بود، به بازرسان نشان داد.

ویدئوها نشان می‌‌‏دادند که سالیوان و دیگران یک سنگر و مانع ورودی را شکستند همچنان که مردی اهل یوتا فریاد می‌‌‏زد «بیایید برویم داخل. افراد زیادی اینجان. اینجا مال ماست. بله. ما آن را انجام دادیم. ما با یکدیگر این کار را انجام دادیم. بله. همه ما بخشی از این تاریخ هستیم. بیایید این را بسوزانیم.»

بعداً شنیده شد که وی معترضین را برای بالا رفتن از دیوار برای رسیدن به ورودی کنگره تشویق می‌‌‏کند و در حال ورود به ساختمان دیده می‌‌‏شود.

سالیوان در طی یک مکالمه با دیگران در حالی که در داخل بود، گفت: «ما باید این را بسوزانیم … این خانه ما است و ما آن می‌‌‏گیریم.»

طبق پرونده دادگاه، سالیوان به افسران پلیس کنگره ایالات متحده گفت که همانجا بایستند تا آسیب نبینند. او جزو جمعیتی بود که سعی می‌‌‏کرد درهای دیگری از کنگره را باز کند و به مردم گفت: «سلام بچه‌‌‏ها، من چاقو دارم» و از آنها خواست که او را به جلوی جمعیت برسانند. او به درها راه پیدا نکرد. او بعداً سعی کرد افسران محافظ لابی سخنرانی را به خانه برگرداند و به آنها گفت: «داداش، من دیدم مردم آنجا آسیب دیده‌‌‏اند.»

سالیوان پس از این نقض قانون و شورش با تعداد زیادی از رسانه‌‌‏ها از جمله سی‌‌‏ان‌‌‏ان  و ای‌‌‏بی‌‌‏سی صحبت کرد. او به اپک تایمز گفت که با قاطی شدن با مردم در شلوغی توانسته که «کتک نخورد.»  او گفت که در جامعه فعالان به عنوان عضوی از گروه چپ‌‌‏ها، گروه چپ افراطی کمونیستی آنتیفا، شناخته می‌‌‏شود.

او به  اپک تایمز گفت که از برنامه‌‌‏های حمله به کنگره آگاه بود و آن‌‌‏ها را در «چت‌‌‏های زیرزمینی و مواردی از این قبیل دیده است». او اطلاعات مربوط به این برنامه‌‌‏ها را در شبکه‌‌‏های اجتماعی خود منتشر کرد، اما به نیروی انتظامی اطلاع نداد. او گفت: «من خبرچین نیستم.»

پست‌‌‏های سالیوان در شبکه‌‌‏های اجتماعی حاکی ازحمایت از «جان سیاهپوستان مهم است» است. وی رهبری گروهی به نام Insurgence USA  (یاغیگری آمریکا) را بر عهده دارد که می‌‌‏گوید این گروه در پی مرگ یک سیاه پوست، جورج فلوید، در بازداشت پلیس در مینیاپولیس سال گذشته تأسیس شد.

در وب سایت این گروه آمده است: «عدم توجه به زندگی انسان غیر قابل قبول بود، بنابراین ما تصمیم گرفتیم تا به خشونت پلیس پایان دهیم؛ سپس ما برای تقویت و امیدبخشی به صدای سیاهان و بومیان شروع به کار کردیم.»

سالیوان پیش‌‌‏تر براساس فعالیت‌‌‏هایش در اعتراضات سال گذشته که منجر به مرگ یک فرد شده بود، متهم به شرارت و ایجاد آشوب در پروو، یوتا شده است.

این هفته نیز سالیوان به ورود غیر قانونی، رفتار نامناسب و تلاش برای جلوگیری از اعمال قانون متهم شد.

مطالب دیگر:

ویدئو: چگونه فالون گونگ در چین مورد آزار و شکنجه قرار می‌گیرد

حدود ۲۰ هزارنفر از نیروهای گارد ملی در اطراف واشنگتن دی سی مستقر شدند

تام کاتن: سنا پس از ۲۰ ژانویه فاقد اختیارات قانونی برای برگزاری جلسه دادرسی استیضاح ترامپ است

وقتی اعتراضات مسالمت‌آمیز زیر سایه کمونیسم «خشن» می‌شود

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی