Search
Asset 2

فلوریدا  اکنون یکی از ایالاتی است که کمترین نرخ ابتلا به کووید۱۹ را دارد

کمترین فرماندار، رون دیسانتیس، با توجه به آماری که روز چهارشنبه به‌روزرسانی شده بود، اعلام کرد: «از ماه آگوست، تعداد مبتلایان، بدون هیچ اجبا
رون دیسانتیس، فرماندار فلوریدا (Joe Raedle/Getty Images)

بر اساس آمار ایالت فلوریدا، این هفته این ایالت کمترین نرخ مبتلایان کووید۱۹ را در میان ایالت‌های آمریکا داشته است.

فرماندار، رون دیسانتیس، با توجه به آماری که روز چهارشنبه به‌روزرسانی شده بود، اعلام کرد: «از ماه آگوست، تعداد مبتلایان، بدون هیچ اجبار یا قرنطینه‌ای ۹۰% کاهش یافته است. علاوه بر موارد ابتلا، تعداد موارد بستری ایالت‌مان نیز به شدت کاهش یافته است. این امر با در دسترس قرار دادن درمان‌ها و واکسن‌های آنتی‌بادی مونوکلونال به طور گسترده در سراسر ایالت‌مان انجام شده است و در عین حال از مردم خود در برابر زیاده‌روی‌های دولت  محافظت کردیم.»

آمار اداره بهداشت فلوریدا نشان می‌دهد تنها ۹ نفر از هر ۱۰۰۰۰۰ شهروند این ایالت مبتلا هستند. فلوریدا و هاوایی، به‌ عنوان ایالت‌هایی شناخته می‌شوند که کمترین میزان ابتلا را دارند. بر اساس این آمار، مناطقی چون جزایر ویرجین ایالات‌متحده، پورتوریکو، ساموآی آمریکا و جزایر ماریانای شمالی  کمترین نرخ‌های ابتلا را دارند.

بر اساس آمار نهادهای محلی و ایالتی، وزارت بهداشت و خدمات انسانی فدرال، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها و سایر سازمان‌ها، میانگین ابتلا در ایالات متحده ۲۱ مورد در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر است.

طبق گزارش دفتر دیسانتیس، از ماه آگوست تعداد مبتلایان کووید۱۹ در میان کودکان مدرسه‌ای حدود ۸۷% و بین بزرگسالان ۱۸ تا ۲۴ سال ۹۳% کاهش یافته است.

دیسانتیس امسال جریمه‌هایی را برای کسب ‌وکارها و مؤسساتی در نظر گرفت که دستورالعمل اجباری واکسیناسیون کووید۱۹ را اعمال می‌کنند، علاوه بر دستورات دیگر، مدارس را نیز از اجبار دانش‌آموزان به پوشیدن ماسک منع کرد.

اما موضعی که این فرماندار جمهوری‌خواه در برابر دستورات واکسیناسیون و ماسک اجباری اتخاذ کرده، موجب انتقادات قابل‌توجهی از سوی دولت بایدن و مقامات بهداشتی کاخ سفید شده است. در طی تابستان، که آمار مبتلایان فلوریدا افزایش یافت، دیسانتیس و رویکردش نسبت به همه‌گیری، بارها مورد انتقاد روزنامه‌ها قرار گرفت.

مقامات بهداشتی این ایالت می‌گویند اکنون فلوریدا یکی از کمترین موارد ابتلا به کووید۱۹ را در ایالات متحده دارد. آمار روز دوشنبه این ایالت نشان می‌دهد تعداد مبتلایان برای هشتمین هفته متوالی کاهش یافته است.

این ایالت در برهه‌ای از تابستان به ۱۷۰۰۰ بیمار بستری کووید۱۹ نزدیک شد. طبق گفته انجمن بیمارستانی فلوریدا، اکنون کمتر از ۲۳۰۰ بیمار بستری وجود دارد.

آلن هریس، مدیر اورژانس شهرستان سمینول، اوایل این هفته به فاکس۳۵ گفت: «مطالعه‌ای را از دانشگاه فلوریدا دیدیم که نشان می‌داد تقریباً ۸۰% جمعیت [فلوریدا] به نوعی به آنتی‌بادی مجهز هستند. اکنون داریم به ایمنی جمعی نزدیک می‌شویم که دقیقاً همان‌جایی است که می‌خواستیم برسیم.»

دیسانتیس و دیگر مقامات ارشد ایالتی پنج‌شنبه شکایتی را علیه رئیس‌جمهور جو بایدن، ناسا، مدیر ناسا، بیل نلسون، و چند تن دیگر از مقامات دفتر مدیریت و بودجه و وزارت دفاع کاخ سفید، تنظیم کردند. این شکایت به خاطر دستورالعمل ماه گذشته رئیس جمهور برای واکسیناسیون اجباری کارمندان و پیمنکاران دولت مطرح شد.

این دادخواست استدلال می‌کند که ناسا و سایر نهادهایی که «اغلب با فلوریدا قرارداد می‌بندند و در حال حاضر با فلوریدا روابط قراردادی دارند و به دنبال تحمیل الزامات غیرقانونی دولت بایدن به فلوریدا هستند و خواهند بود».

مطالب دیگر:

ویدئو: سیستم‌ دیجیتال جهانی گذرنامه‌های واکسن حریم خصوصی افراد را به خطر می‌اندازد

قاضی دولت بایدن را از اخراج کارمندانی که معافیت‌های مذهبی واکسیناسیون‌شان در دست بررسی است، بازمی‌دارد

پژوهش بریتانیا: افراد واکسینه‌شده سویه دلتای کووید۱۹ را به آسانی در خانواده منتقل می‌کنند

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی