Search
Asset 2

رأی مجلس نمایندگان آمریکا به محرومیت مارجوری تیلور گرین از مناصبش در کمیته‌

مجلس نمایندگان قطعنامه‌ای را برای حذف نماینده مارجوری تیلور گرین (نماینده جمهوری‌خواه جورجیا) از دو پُست کمیته خود به‌خاطر نظرات و اقدامات
(Alex Wong/Getty Images)

مجلس نمایندگان قطعنامه‌ای را برای حذف نماینده مارجوری تیلور گرین (نماینده جمهوری‌خواه جورجیا) از دو پُست کمیته خود به‌خاطر نظرات و اقدامات گذشته‌اش تصویب کرد.

روز پنجشنبه قطعنامه مورد حمایت دموکرات ها، با ۲۳۰ رای موافق در مقابل ۱۹۹ رای مخالف تصویب شد. سه قانونگذار رأی ندادند. یازده جمهوری خواه در رای گیری به برکناری گرین از کمیته‌ها به دموکرات ها پیوستند و رای مثبت دادند.

گرین به کمیته بودجه مجلس و کمیته آموزش و کار مجلس منصوب شده بود.

رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان با این رای‌گیری مخالفت کرد و گفت که این می‌تواند الگوی خطرناکی برای مجازات نمایندگان مجلس به‌خاطر به اظهارنظرهای‌شان قبل از تصدی مقام خود باشد. اما دموکرات‌ها گفتند که این اقدام ضروری است، و ادعا کردند که کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس، به‌خاطر رأی ندادن به حذف گرین از مناصب کمیته، کوتاهی کرده است.»

گرین، قانونگذار دوره اول که از رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ حمایت می‌کند، روز پنجشنبه وقت گرفت تا درباره برخی از اظهار نظرها و اقدامات گذشته خود در صحن مجلس توضیح دهد. او گفت که اظهارات قبلی‌اش در مورد تیراندازی در مدرسه و حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر منعکس‌کننده دیدگاه‌های امروز او نیست.

گرین پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ خواستار اطمینان از صحت انتخابات شده بود. پس از تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور فعلی، در ۲۰ ژانویه، گرین موارد استیضاح علیه او را مطرح کرد.

روز چهارشنبه  گرین در توییتر خود نوشت: «هدف آنها فقط از بین بردن جمهوری خواهان، شغل شما، اقتصاد ما، تحصیلات و زندگی فرزندان شما، سرقت آزادی‌های ما و محو خلقت خدا است.»

مطالب دیگر:

مت گیتس: حاضرم به خاطر دفاع از ترامپ از مجلس نمایندگان استعفا دهم

ویرجینیا برای محکوم‌کردن برداشت اجباری اعضای بدن در چین لایحه‌ای را تصویب می‌کند

پکن از بایدن می‌خواهد طبق قواعد چین بازی کند

دادستان کل آریزونا از دولت بایدن به‌خاطر دستور توقف ۱۰۰ روزه اخراج مهاجران غیرقانونی شکایت کرد

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی