Search
Asset 2

محققان: پس از مرگ هنوز زنده هستید

پس از مرگ هنوز زنده هستید

پس از مرگ هنوز زنده هستید

بعد از این که می‌میریم چه اتفاقی می‌افتد؟ یک تیم از محققان در نیویورک به حل این معما نزدیک شده‌‌‌‏اند. آنها به این نتیجه رسیده‌اند که فرد در زمان مرگ کاملا هوشیار باقی می‌ماند.

پیش از این افراد شکاک‌، ادعاهای تجربه نزدیک به مرگ را مردود ‌شمرده و اغلب آن‌ها را به عوامل فیزیولوژیکی و روانی مرتبط می‌دانستند. با این حال، در یک مطالعه، اخیرا محققان دریافتند که هوشیاری فرد پس از اینکه بدن می‌میرد و علایم حیات متوقف می‌شود، هنوز ادامه می‌یابد.

 پس از مرگ هنوز زنده هستید
©YouTube Screenshot | Nourish TV

به عبارت دیگر، شخص آگاه است که مرده است. اگر این فرد در اتاق بیمارستان باشد، حتی می‌تواند بشنود که پزشکان مرگش را اعلام می‌کنند.

در دهه ۹۰ فیلمی به نام «فلت لاینرز» منتشر شد که در آن پنج دانشجوی پزشکی عمدا فعالیت قلب خود را برای مدت کوتاهی برای تجربه زندگی پس از مرگ متوقف کردند.

یک تیم از محققان دانشگاه نیویورک، دانشکده پزشکی لانون، نیز این مسئله را مورد بررسی قرار دادند.

 پس از مرگ هنوز زنده هستید
©Getty Images | ALFRED PASIEKA/SCIENCE PHOTO LIBRARY

این گروه، بیمارانی از اروپا و آمریکا که دوباره زنده شده بودند و افرادی که پس از ایست قلبی به زندگی بازگشته بودند را مورد مطالعه قرار دادند.

از نظر فنی، فرا رسیدن زمان مرگ بر اساس لحظه‌ای است که‌ عملکرد قلب متوقف می‌شود. دکتر سام پرنیا، مدیر تحقیقات مراقبت‌های ویژه و احیا و مولف کتاب گویای «وقتی می‌‌‏میریم چه می‌‌‏شود»، به وب سایت Live Science گفت:«هنگامی که این اتفاق می‌افتد، خون دیگر به مغز منتقل نمی‌شود، یعنی عملکرد مغز تقریبا بلافاصله متوقف می‌شود.ِ»

 پس از مرگ هنوز زنده هستید
©Getty Images | Caiaimage/Martin Barraud

با این حال، بنا به گفته‌ د‌کتر پرنیا، بسیاری از بیمارانِ دوباره زنده شده‌، تجربه‌های دقیقی از شنیدن و دیدن آنچه که در اطراف آن‌ها اتفاق می‌افتد، حتی بعد از اینکه مرگ آن‌ها تایید شده بود داشتند.

دکتر پرنیا گفت:«آنها درباره پزشکان و پرستاران که آنجا مشغول کار هستند توضیح می‌‌‌‏دهند و شاهد کل مکالمات، و اتفاقات عینی که رخ داده هستند؛ که در غیر این صورت احتمالا نمی‌‌‌‏توانستند از آن وقایع باخبر باشند.»

این گزارش‌ها بعدا توسط کارکنان پزشکی و پرستاری حاضر در صحنه تأیید شد.

دکتر پرنیا و تیم او به طور مستمر در حال تحقیق‌ درباره اتفاقاتی که دقیقا بعد از مرگ رخ می‌دهند هستند.

 پس از مرگ هنوز زنده هستید
©Getty Images | STOCK4B

او افزود: «در تلاش برای درک‌ ویژگی‌های دقیقی که افراد از تجربه نزدیک به مرگ دارند هستیم، زیرا ما پی برده‌ایم که این نشان دهنده کل تجربیاتی است که وقتی می‌میریم اتفاق می‌افتند.

پیش از این در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳، محققان دانشگاه میشیگان اثبات کردند که نوعی از«‌انرژی مغزی پویا» از فردی که می‌میرد به جای می‌ماند‌.

با این یافته‌های اخیر، چند سوال مهم مطرح می‌شود: اگر بدن فیزیکی مرده است و از کار افتاده است، پس چگونه فرد هنوز آگاه است؟

آنطور که دانشمندان اعلام کردند، آیا این ثابت نمی‌کند که اندیشه از مغز خارج نمی‌شود؛ بلکه از نگاه معنوی، اندیشه با روح در ارتباط است که توسط بدن محدود نمی‌شود!

مطالب دیگر:

علم وجود زندگی پس از مرگ را کاوش می‌‌‏کند

شش پیشگویی نوستراداموس که به آرامی به وقوع می‌‌‌‌‏پیوندند

آیا اسکلت اژدهای کشف شده در چین واقعی است؟ (به همراه فیلم)

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی