Search
Asset 2

مشاهده شیء نورانی ناشناس در آسمان کشور

مشاهده شیء نورانی ناشناس در آسمان کشور
مشاهده شیء نورانی ناشناس در آسمان کشور
(rokna.ir)

دیشب کمی پس از شروع تاریکی، مردم در بسیاری از شهرهای جنوبی و غربی کشور شاهد حرکت یک شیء نورانی و ناشناس در آسمان بودند که در نتیجه ویدئوهای بسیاری از این رویداد در فضای مجازی و خروجی رسانه ‌ها منتشر شد.

گستره مشاهده این شیء ناشناخته از شهرهای استان هرمزگان تا کردستان و یاسوج و آذربایجان گزارش شده است. به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شی نورانی حدود ساعت ۱۹ در آسمان شهر رویدر ظاهر شد و شاهدان عینی می‌گویند این شی پرنده با نوری خیره‌کننده از سمت شمال شهر حرکت کرده و به سمت جنوب شهر رفته و در انتها از دیدگان مردم ناپدید شد.

شیء مورد نظر کروی شکل بوده و در دو طرف آن حالتی پرانتزی داشت که به سمت جلو متمایل بود. این شی نورانی پس از حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با ارتفاع گرفتن از موقعیت قبلی خود از دید مردم محو شد. از شهر پاوه نیز گزارش شده است که این شئ نورانی بیش از ۱۰ دقیقه در آسمان رویت و سپس محو شد.

به گزرش رکنا رویت شیء ناشناس و نورانی حدود ساعت ۱۹ درتاریخ ۱ اسفند ماه حوالی شیراز و ساعت ۲۱ حوالی یزد که توسط خلبانان شرکت های ایران ایر و معراج و همچنین یکی از ایرلاین های خارجی عبوری از فضای ایران به رادار تهران گزارش شد.

برخی رویداد ذکر شده را مربوط به پرتاب موشک آمریکایی فالکون دانسته‌اند که از فلوریدای آمریکا به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شده بود که با توجه به ارتفاع پروازی شی مورد نظر که توسط خلبان‌ها حدود ۵۰ هزار پا گزارش شده و فاصله آمریکا و ایران، این فرضیه بعید به نظر می‌رسد. هنوز گزارشی رسمی از ماهیت این شی نورانی پرنده منتشر نشده است.

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی