Search
Asset 2

چگونه همسرتان را صدا بزنید؟

چگونه همسرتان را صدا بزنید؟
چگونه همسرتان را صدا بزنید؟

هر کلمه‎، یک بار روانی و عاطفی دارد که در روح و فکر شنونده تاثیر می‎گذارد و این تاثیر به مرور زمان پایدار و ثابت می‎شود. شاید در طول روز بارها و بارها همسرتان را صدا بزنید، ولی ندانید که نحوه صدا کردن همسر می‎تواند وسیله‎ای برای ابراز عشق و محبت باشد.

در واقع، اگر انتظار دارید همسرتان به شما احترام بگذارد، شما هم باید با او محترمانه برخورد کنید تا او نیز با شما همان طور برخورد کند. از طرفی دیگر، اگر همسرتان را محترمانه صدا کنید، به او احساس اعتماد به نفس می‎بخشید و این یکی از پایه‎های زندگی زناشویی است.

تمرین نحوه نامیدن او، از دوران عقد شروع می‎شود. شاید برای اولین بار گفتن کلماتی مثل “عزیز دلم، جانم، جوون دلم، عشقم، نفسم، عمرم، عزیزکم و…” برای شما سخت باشد، ولی مطمئن باشید بعد از چند بار گفتن هر کدام، برایتان عادی می‎شود و هر دو از گفتن و شنیدن این کلمات لذت می‎برید.

لحن شما موقع صدا کردن همسرتان به او می‎فهماند که یک گفتگوی عاشقانه منتظرش است یا یک دعوا! پس سعی کنید بر روی آرامش لحنتان و نحوه گفتن کلمات بیشتر تمرکز کنید زیرا همسرتان یک شی نیست!پس وقتی در مورد او صحبت می‎کنید از اسامی اشاره مثل “این” یا “اون” به کار نبرید! و موقع صحبت با او نیز از کلمه های “ببین” و “آهای” استفاده نکنید.

وقتی همسرتان شما را صدا می‎زند با علاقه به او جواب بدهید! مثلا به جای گفتن: “هااان!؟” یا گفتن یک “بله” خالی به او بگویید: “بله عزیزم”، “جان دلم” یا “جانم”. مطمئن باشید در ازای احترام گذاشتن، خودتان هم احترام می بینید.

بخاطر داشته باشید با محترمانه رفتار کردن و صدا زدن همسرتان، در واقع بذر احترام گذاشتن متقابل در روابط زناشویی را کاشته‎اید و تا انتهای عمر می‎توانید از آن بهره ببرید. عاشقانه و محترمانه صدازدن همسرتان فضای خانه را نیز سرشار از محبت می‎کند و بیش از پیش دل‎هایتان را به هم نزدیک می‎کند.

دکتر فرحناز کیان ارثی؛ روانشناس و مشاور خانواده

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی