اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، شامگاه جمعه اعلام کرد که تبادل پیامها میان تهران و واشنگتن همچنان ادامه دارد، اما هنوز هیچ تفاهم نهایی میان دو طرف حاصل نشده است.
بقائی در گفتوگوی تلفنی با برنامه «به وقت ایران» شبکه خبر، در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ گفت جمهوری اسلامی «۴۷ سال پیش با زبان «باید» خداحافظی کرده و کشورهای غربی نمیتوانند در قبال ایران از ادبیات دستوری استفاده کنند.
او مدعی شد جمهوری اسلامی بر اساس «منافع و حقوق ملت ایران» تصمیمگیری میکند.
بقائی در بخش دیگری از سخنانش درباره مذاکرات هستهای گفت در شرایط فعلی تمرکز جمهوری اسلامی بر «پایان جنگ» است و تهران فعلاً وارد جزئیات مربوط به غنیسازی اورانیوم یا سرنوشت ذخایر اورانیوم غنیشده نشده است.
















