Search
Asset 2

آیا والدین باید به فرزندان در خرید نخستین خانه‌‌‏شان کمک مالی کنند؟

آیا والدین باید به فرزندان در خرید نخستین خانه‌‌‏شان کمک مالی کنند؟

آیا والدین باید به فرزندان در خرید نخستین خانه‌‌‏شان کمک مالی کنند؟

اغلب پدرها و مادرها برای آینده مالی فرزندان‌‌‏شان و رفاه آنان برنامه‌‌‏ها و دغدغه‌‌‏های بسیاری در سر دارند.

بررسی انجام شده از سوی انجمن استانداردهای برنامه‌‌‏ریزی مالی نشان می‌‌‏دهد، از هر ده والد کانادایی چهار والد قصد دارند به فرزند خود در خرید نخستین خانه‌‌‏ کمک کنند.

در مقابل، برخی از والدین هم می‌‌‏گویند که برای این کار از پولی به غیر از حقوق بازنشستگی یا پول باقی مانده از کم شدن بدهی‌‌‏ها استفاده می‌‌‏کنند.

«کِوین کورک»، کارشناس برنامه‌‌‏ریزی مالی کار گروهی از کلگری، درباره این تصمیم عاطفی می‌‌‏گوید: «بسیاری از افراد بالای پنجاه سال معتقدند، یکی از راه‌‌‏های فراهم کردن اسباب آغاز زندگی فرزندان، کمک به آنان در خرید خانه است. شاید فرزندان‌‌‏تان درآمدی نسبتا معقول داشته باشند، اما این امکان برای‌‏شان وجود ندارد که برای پیش پرداخت خانه پول کافی به‌‌‏دست آورند. این موضوعی عادی است. به طور کلی این حرکت والدین قابل تحسین است، اما در جایگاه پدر و مادر لازم است مطمئن شوید که این تصمیم بر وضعیت مالی خودتان تاثیر منفی نمی‌‌‏گذارد.»

به عقیده وی، موقعیت‌‌‏هایی وجود دارند که کمک به فرزندان در خرید خانه ایده خوبی است، اما تنها در صورتی خوب است که پدر و مادر است امکان کافی داشته باشند.

کوین می‌‌‏گوید: «اگر پول اضافی داشته باشید، می‌‌‏توان گفت تصمیم به صرف آن برای فرزندان عالی است، اما باید مطمئن شوید که پیش‌‌‏از برداشتن تخم‌‌‏مرغ‌‌‏ها از لانه، به تعداد کافی اردک تخم‌‌‏گذار دارید.»

کوین به والدین اتخاذ رویکرد مالی محافظه کارانه را توصیه می‌‌‏کند، مخصوصا هنگامی که آنان به‌‌‏واسطه سخاوتی که دارند از خودشان کم می‌‌‏گذارند.

او می‌‌‏افزاید: «والدینی وجود دارند که از چیزهای مهم زندگی خود کم می‌‌‏گذارند تا به فرزندان برای پیشرفت کمک کنند. اغلب اوقات بچه‌‌‏ها خودشان مایل به انجام این کارها نیستند.»

کوین می‌‌‏گوید: «برنامه‌‌‏ریز مالی هرگز نمی‌‌‏خواهد سد راه مشتریان در تمایل‌‌‏شان برای کمک به فرزندان باشد. تنها آگاهی‌‌‏هایی درباره این که این تصمیم چطور می‌‌‏تواند بخش‎‌‌‏های دیگر منابع مالی را تحت تاثیر قرار دهد، ارائه می‌‌‏کند. پس از آن می‌‌‏توانید پیآمدهای بلندمدت انتخاب‌‌‏های مالی خود را در نظر گرفته و تصمیمات آگاهانه بگیرید.»

آیا فرزندان‌‌‏تان واقعا مایل به داشتن خانه هستند؟

به گفته کوین، صاحب خانه شدن، لزوما جزو بالاترین اهداف جوانان امروزی نیست و خاطر نشان کرد که مردم امروزی بیش‌‌‏از نسل‌‌‏های گذشته برای کار کردن نقل مکان می‌‌‏کنند.

او می‌‌‏گوید: «اگر داشتن خانه از اهداف اصلی آنان نباشد، تحمیل بر آنان ایده خوبی نیست. با وجود نیت خوبتان، اطمینان حاصل کنید که هدیه شما مناسب‌‌‏ترین نوع حمایت‌‌‏تان از فرزندان است.»

کوین در عین حال اذعان داشت که ساکنان ونکوور، تورنتو و سایر شهرهای کانادا، در سال‌‌‏های اخیر شاهد افزایش سریع قیمت‌‌‏های خانه بوده‌‌‏اند.

او می‌‌‏گوید: «خرید خانه به خودی خود آنچنان هم سرمایه گذاری ارزشمندی نیست … یک‌‌‏بار در دوره‌‌‏هایی که افزایش قیمت مداوم وجود داشت، باارزش شد. خرید خانه هم باید همچون سایر تصمیمات مالی زندگی فرد درنظر گرفته شود.»

مطالب دیگر:

رمز افشاگری، فیلمی براساس ماجرایی واقعی و هولناک در چین (ویدئو)

کسب و کار موفق کانادایی که با عاشقی آغاز شد

از این سه ولخرجی در بیزینس‌‌‏تان اجتناب کنید !

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی