Search
Asset 2

شرکت ملی گاز ایران: کمتر از نیمی از گاز تحویلی شبکه، صرف تولید برق شد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که در شش‌ماهه نخست سال جاری، کمتر از نیمی از گاز تحویلی شبکه معادل ۴۳ درصد در نیروگاه‌ها مصرف شده است.
(Isna.ir)

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که در شش‌ماهه نخست سال جاری، کمتر از نیمی از گاز تحویلی شبکه معادل ۴۳ درصد در نیروگاه‌ها مصرف شده است.

به گزارش رسانه‌های داخلی، سعید توکلی روز پنج‌شنبه ۱۳ آذر گفت که این سطح از مصرف با هدف تأمین برق و در عین حال آزادسازی سوخت مایع برای ذخیره‌سازی در ماه‌های سرد صورت گرفته است.

بر اساس توضیحات توکلی، برنامه‌ریزی برای آذرماه تحویل روزانه ۱۳۶ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها بود، اما به دلیل تداوم سرمای کشور، متوسط تحویل روزانه در بازه اول تا نهم آذر به ۱۶۸ میلیون مترمکعب رسید.

او با بیان اینکه در نهم آذر، مصرف گاز نیروگاه‌ها به ۱۷۳ میلیون مترمکعب رسید. افزود از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب گاز بیشتر از مدت مشابه سال گذشته در اختیار نیروگاه‌ها قرار گرفته است؛ موضوعی که از افزایش شدید نیاز به گاز در بخش تولید برق حکایت دارد و بار دیگر ضعف توان تولید سوخت مایع یا محدودیت در ذخایر آن را برجسته می‌کند.

افزایش مصرف نیروگاه‌ها معمولاً با محدودیت‌های گازرسانی به صنایع و حتی بخش خانگی همراه می‌شود؛ موضوعی که طی سال‌های اخیر بارها موجب خاموشی، تعطیلی واحدهای صنعتی و نارضایتی عمومی شده است.

اخبار بیشتر

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی