نتبلاکس در نامهای به روزنامه وال استریت ژورنال، خواستار درج توضیحاتی درباره نحوه ارسال و انتشار یادداشت اخیر عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با وجود قطع اینترنت در ایران شد.
آلپ توکر، مدیر این نهاد پایش اینترنت خطاب به تیم سردبیری این روزنامه گفته است که هنگام انتشار یادداشتی از سوی مقامات جمهوری اسلامی، در حالی که اینترنت در ایران قطع است و مردم امکان بیان دیدگاههای مخالف خود را ندارند، باید نکات مهمی برای شفافیت درج شود.
بر اساس درخواست مدیر نتبلاکس، در زمان انتشار یادداشت یک مقام جمهوری اسلامی «باید ذکر شود که یادداشت چگونه ارسال شده است؛ آیا از طریق اینترنت بوده یا روش دیگری؟ همچنین باید تاکید شود که به دلیل محدودیتهای دیجیتال، مخالفان جمهوری اسلامی امکان انتشار دیدگاههای خود را نداشتهاند.»
در این نامه آمده است که این سیاست باید به یادداشتهای آیندهای که در دوران قطع اینترنت سراسری در هر کشور منتشر میشوند، تعمیم داده شود.
نتبلاکس پیش از این در گزارشهای خود، به محدودیتهای شدید اینترنت در ایران و سرکوب آزادی بیان در پی اعتراضات مردمی پرداخته است.
















