شاهزاده رضا پهلوی در پیامی بر حفظ تمامیت ارضی ایران تاکید کرد و از مردم ایران در شماری از استانهای کشور خواست تا در برابر «سوءاستفاده»های احتمالی «هوشیار» و «آماده» باشند.
این چهره سیاسی ایران در روز سهشنبه، سوم مارس (۱۲ اسفند) در پیامی ویدیویی خطاب به هممیهنان در استانهای خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی، به «دههها تبعیض و سرکوب» از سوی جمهوری اسلامی علیه آذریها، کردها، لرها و جامعه یارسان و نیز ایلات و طوایف منطقه اشاره کرد و آنان را «حافظان تمامیت ارضی و عزت ملت ایران» دانست.
او با بیان اینکه این مناطق از زمان استقرار جمهوری اسلامی «مورد غضب و آزار» بودهاند، گفت: «شما در تمام ۴۷ سال گذشته، به ویژه در انقلاب ملی شیروخورشید، دهها جاویدنام تقدیم راه آزادی و بازپسگیری کشورمان کردهاید.»
شاهزاده رضا پهلوی در ادامه با تاکید بر همبستگی ملی اظهار داشت: «من به شما اطمینان میدهم که نهایت کوشش خود را به کار گیرم تا در فردای آزادی ایران، با استقرار حکومتی مبتنی بر جدایی دین از دولت، بر پایه حاکمیت قانون و حقوق شهروندی برابر، دیگر مورد تبعیض قرار نگیرید.»
او همچنین با اشاره به وضعیت فعلی جمهوری اسلامی در «آستانه سقوط»، درباره فعالیت «نیروهای فرصتطلب» که به گفته او «چشم طمع به خاک ایران دارند» هشدار داد و از مردم خواست اجازه سوءاستفاده از شرایط را ندهند.

















