Search
Asset 2

هشدار بزرگان بومی‌‌‌‌‏ کانادا به ناسا و جهان: محور زمین جابه‌‌‌‌‌‏جا شده است!

جابجایی زمین

جابجایی زمین

بومی‌‌‌‌‏های کانادا می‌‌‌‌‌‏گویند، شواهدی وجود دارد که محور زمین تغییر کرده و تأثیرات منفی زیادی در شرایط اقلیمی قطب ایجاد کرده است. به گفته آنان این تغییرات در زندگی روزمره ساکنان مناطق قطبی اثرات منفی بسیاری برجای گذاشته است.

در ویدئوی منتشر شده از اظهارات بومی‌‌‌‌‏های اینوییت در یوتیوب گفته می‌‌‌‏شود که خطر جدی تغییرات اقلیمی به دلیل گرم شدن زمین نیست بلکه به دلیل جابجایی زمین از محور خود است. این تغییرات در سال‌‌‌‌‌‏های اخیر نگرانی شدیدی را درباره آینده ترسناک زمین و زندگی بشریت برانگیخته است.

اینوییت‌‌‌‌‏ها که زندگی‌‌‌‌‌‏شان متکی به شکار است و به دلیل شرایط محیطی و مدت زمان کوتاه نور روز در شبانه‌‌‌‌‌‏روز، با استفاده از علائمی مانند موقعیت ستاره‌‌‌‌‌‏ها و خورشید، جهت باد و غیره، مسیرهای خود را پیدا می‌‌‌‌‌‏کنند، طی سالیان طولانی متوجه تغییرات بی‌‌‌‌‌‏سابقه‌‌‌‌‌‏ای در محل استقرار این عناصر شده‌‌‌‌‌‏اند.

یکی از آنها می‌‌‌‌‌‏گوید: «مدت زمان نور روز در افق بسیار طولانی‌‌‌‌‌‏تر شده است. من همه چیز را نمی‌‌‌‌‌‏دانم اما وقتی واقعا توجه می‌‌‌‌‌‏کنم می‌‌‌‌‌‏بینم که تغییراتی در فضا درحال روی‌‌‌‌‌‏دادن است. من همه زندگی‌‌‌‌‌‏ام را اینجا گذرانده و خورشید را تماشا کرده‌‌‌‌‌‏ام.  طلوع‌‌‌‌‌‏ آفتاب زیاد تغییر نکرده اما غروب خیلی تغییر کرده است. انگار زمین از محورش کج شده است!»

اسکیموی دیگری می‌‌‌‌‌‏گوید: «زمین محورش تغییر کرده. درست نمی‌‌‌‌‌‏دانم کی این اتفاق افتاده، اما می‌‌‌‌‌‏دانم قبلا خورشید نزدیک بلندترین قله کوه می‌‌‌‌‌‏ایستاد، اما حالا دور از قله می‌‌‌‌‌‏ایستد.»

دیگری می‌‌‌‌‌‏گوید، گرمایی که از خورشید به زمین می‌‌‌‌‌‏رسد، پس‌‌‌‌‌‏از انحراف محور زمین بیشتر شده است. خورشید عمودتر است و مستقیم‌‌‌‌‌‏تر پرتو می‌‌‌‌‌‏افکند و این زمین را گرم‌‌‌‌‌‏تر می‌‌‌‌‌‏کند.

آنچه مسلم است، در نتیجه این افزایش گرما، یخ‌‌‌‌‌‏ها ذوب می‌‌‌‌‌‏شوند و حیات و اکوسیستم این مناطق به‌‌‌‌‌‏شدت در معرض خطر قرار می‌‌‌‌‌‏گیرند.

این قوم هنگام تاریکی از ستاره‌‌‌‌‌‏ها برای جهت‌‌‌‌‌‏یابی استفاده می‌‌‌‌‌‏کنند، اما حالا به‌‌‌‌‌‏نظر می‌‌‌‌‌‏رسد جای ستاره‌‌‌‌‌‏ها هم تغییر کرده است و هنگامی که ستاره‌‌‌‌‌‏ها در مسیریابی مؤثر نباشند یا در هوای ابری دیده نشوند، آنها از توده‌‌‌‌‌‏های برفی زبانی شکل که براثر وزش باد شمالی شکل گرفته‌‌‌‌‌‏اند، کمک می‌‌‌‌‌‏گیرند.

جالب توجه است که اینوییت‌‌‌‌‏ها متوجه شده‌‌‌‌‌‏اند، محل شکل‌‌‌‌‌‏گیری این توده‌‌‌‌‌‏ها هم تغییر کرده که می‌‌‌‌‌‏توان گفت درواقع جهت وزش بادهای شمالی تغییر کرده است!

اینوییت کهنسال می‌‌‌‌‌‏گوید: «توده‌‌‌‌‌‏های برفی زبانی شکل حالا به سختی در روز دیده می‌‌‌‌‌‏شوند. آنها هدایت‌‌‌‌‌‏گر و نشانه مسیر سفر هستند. آنها با بادهای شمالی فرم‌‌‌‌‌‏ داده می‌‌‌‌‌‏شوند، اما حالا تغییر کرده‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‏اند.»

حالا ناسا هم در صحه گذاشتن بر مضمون این ویدئو، اظهار داشت که افرادی که در مناطق محیطی حساس، مانند قطب شمال زندگی می‌‌‌‌‌‏کنند، در معرض تأثیرات شدید این تغییرات هستند.

با نگاه به این رخدادها، چه سرنوشتی در انتظار زمین و ساکنان آن خواهد بود؟

مطالب دیگر:

چرا تجارت آزاد کانادا و چین نگران کننده است

داستان کوتاه از آنچه چین بیش از همه پنهان می‌‌‏کند

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی