وزارت دفاع سوریه اعلام کرده است که این کشور پس از خروج نزدیک به ۱۰ ساله نیروهای آمریکایی، کنترل پایگاه راهبردی التنف را در نقطه تقاطع مرزهای عراق و اردن به دست گرفت.
به گزارش رسانههای دولتی سوریه، ارتش سوریه هماکنون بر این پایگاه مسلط شده و تحویل پایگاه پس از هماهنگی میان مقامات سوری و آمریکایی انجام شده است.
وزارت دفاع سوریه همچنین افزود که نیروهای مرزبانی تحت فرمان این وزارتخانه در روزهای آینده مسئولیت خود را در این منطقه به عهده گرفته و استقرار خود را گسترش خواهند داد.
پایگاه التنف که در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ توسعه یافته بود، همراه با بالنهای نظارتی، به نیروهای آمریکا امکان میداد فعالیتهای نظامی گروههای مورد حمایت جمهوری اسلامی و همچنین سازمان تروریستی داعش را در منطقهای وسیع بین مرز اردن و رودخانه فرات زیر نظر بگیرند.
فرماندهی مرکزی ایالات متحده اعلام کرده است که نیروهای آمریکایی همچنان در وضعیت آمادهباش کامل به سر میبرند و مأموریتهای خود برای مقابله با تهدیدهای داعش را بدون وقفه دنبال میکنند.











