بیمارستان سوانح سوختگی تهران اعلام کرد که سالانه حدود ۲۸۰۰ تا ۳ هزار نفر در ایران بر اثر سوختگی جان خود را از دست میدهند.
به گزارش رسانههای داخلی، با توجه به دادههای ارائهشده از سوی بیمارستان سوانح سوختگی تهران، سالانه حدود ۳۰۰ هزار مورد سوختگی در کشور ثبت میشود که تنها نزدیک به ۱۰ درصد از آسیبدیدگان برای درمان به بیمارستانها و مراکز پزشکی مراجعه میکنند.
بر اساس این گزارش، میزان سوختگی در ایران حدود هشت برابر میانگین جهانی است.
سپهر صالحی تجریشی، رئیس هیئتمدیره موسسه مردمنهاد زنو (حمایت و پشتیبانی از افراد نجاتیافته از سوختگی)، گفته است که کودکان زیر شش سال بالاترین میزان سوختگی را در میان گروههای در معرض خطر به خود اختصاص میدهند.
او با اشاره به پیامدهای روانی سوختگی گفت افرادی که دچار این آسیب میشوند، علاوه بر درمان جسمی، در طول روند درمان و دوره ترمیم به حمایتهای جدی روانی و اجتماعی نیاز دارند.
صالحی افزود سوختگی پس از تصادفات، سقوط و خشونت، چهارمین عامل اصلی ایجاد تروما به شمار میرود.

















