Search
Asset 2

هشدار شورای شهر تهران درباره خطر زلزله شدید در پایتخت

نایب‌رئیس شورای شهر تهران با اشاره به زلزله فیروزکوه و تجربه زلزله بم هشدار داد که پایتخت در برابر زلزله‌ای بزرگ بسیار آسیب‌پذیر است.
(Irna)

نایب‌رئیس شورای شهر تهران با اشاره به زلزله فیروزکوه و تجربه زلزله بم هشدار داد که پایتخت به‌دلیل قرار گرفتن روی گسل‌های فعال، تراکم جمعیت و ساخت‌وساز گسترده، در برابر زلزله‌ای بزرگ بسیار آسیب‌پذیر است.

به گزارش رسانه‌های داخلی، پرویز سروری روز یک‌شنبه ۷ دی، گفت تجربه زلزله بم نشان داد که نبود پیشگیری، بهایی به سنگینی جان انسان‌ها دارد و تهران نیز از این خطر مصون نیست.

در همین راستا، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز اعلام کرد که بخش قابل‌توجهی از ساختمان‌ها و بافت‌های فرسوده پایتخت همچنان در برابر زلزله آسیب‌پذیرند و وقوع یک زمین‌لرزه می‌تواند تهران را با بحرانی جدی روبه‌رو کند.

او افزود: «از خدا می‌خواهیم زلزله نیاید وگرنه با مشکل بزرگی مواجه می‌شویم.»

به گفته یکی از اعضای هیأت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، از میان حدود یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار واحد ساختمانی موجود در تهران، چیزی در حدود ۲۵۰ هزار پلاک در محدوده‌های فرسوده شهری قرار دارند.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران پیش‌تر اعلام کرده بود که حدود یک‌پنجم تا نزدیک به یک‌سوم ساختمان‌های پایتخت در زمره بناهای فرسوده قرار دارند.

همچنین بر اساس تازه‌ترین آمار شورای شهر، وسعت بافت‌های فرسوده تهران به حدود ۴۴۲۰ هکتار می‌رسد؛ مناطقی که نزدیک به ۳۷ درصد جمعیت شهر در آن‌ها زندگی می‌کنند.

اخبار بیشتر

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی