سفارت ایالات متحده در بغداد از شهروندان آمریکایی خواست در صورت امکان، هرچه سریعتر عراق را ترک کنند.
سفارت ایالات متحده در عراق روز چهارشنبه ۴ مارس (۱۳ اسفند) با انتشار بیانیهای در شبکه اجتماعی ایکس از شهروندان این کشور خواست که در صورت عدم امکان خروج ایمن، در منازل یا محل اقامت خود بمانند و از نزدیک شدن به پنجرهها خودداری کنند.
در این بیانیه آمده است که سفارت آمریکا در بغداد و سرکنسولگری این کشور در اربیل تمامی خدمات عادی کنسولی را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است.
همچنین به شهروندان هشدار داده شده از مراجعه به ساختمانهای دیپلماتیک آمریکا خودداری کنند، زیرا تدابیر امنیتی تشدید شده است.
وزارت امور خارجه ایالات متحده همچنین اعلام کرده است که دولت آمریکا نمیتواند امنیت شهروندان خود در این کشور را تضمین کند.
وزارت امور خارجه ایالات متحده، پیشتر در روز دوشنبه ۱۱ اسفند، دستور خروج کارکنان غیرضروری دولت آمریکا از عراق به دلیل تهدید درگیری مسلحانه صادر کرده بود.

















