Search
Asset 2

شبیه‌سازی نزدیک به واقعیت مسابقه‌ی ماشین‌رانی

موشن پرو ۲
موشن پرو ۲ (CXC Simulations)
موشن پرو ۲
موشن پرو ۲ (CXC Simulations)

 

موشن پرو ۲ (Motion Pro II) که یک شبیه‌ساز رانندگی است، و توسط سی‌ایکس‌سی سیمولیشنز ساخته شده است، بیشتر یک سیستم بازی است تا ابزاری برای آموزش رانندگان حرفه‌ای. این دستگاه که به میزان ۵۶۰۰۰ دلار قیمت‌گزاری شده است، حس نفس‌گیری مانند حس سرعت گرفتن در پیست‌های مسابقه، القاء می‌کند.

موشن پرو برای شبیه‌سازی تأثیر نیروی جاذبه بر بدن، زمانی که از چرخه‌های شتاب‌گیری و کاهش سرعت عبور می‌کند، تکان‌های شدید، اما کوتاهی را که توسط سر و نیم‌تنه‌ی بالا حس می‌شود هدایت می‌کند. برای شبیه‌سازی تجربه‌ی زمین رانندگی، این شرکت، مسیرهای مسابقه را تا دقت میلی‌متری مدل‌سازی می‌کند.

اخیراً شرکت پیشرفت‌هایی در بهبود واقعی‌سازی تجربه‌ی راندن خودروی مجازی شامل گردش‌ها و پیچ‌ها داشته است. بخشی از آن شامل نوسان‌های سخت و ناگهانی فرمان در هنگام تصادف است.

کریس کانسیداین به آی‌تریپل‌ای (IEEE) گفت: «اگر در مسابقات ایندی‌کار با یک دیوار تصادف کنید ولی دستان خود را از فرمان نکشید ممکن است مچ دست خود را بشکنید. فرمان ما همانند سازی تک به تک این فرآیند است؛ با این تفاوت که ما آن را با این شدت انجام نمی‌دهیم. این نخستین بار است که توانسته‌ایم نیروهای مؤثر در مسابقات را تا حدی همانندسازی کنیم که باعث شده است سؤالاتی در مورد میزان مسئولیت‌‌پذیری ما مطرح شود.»

وی افزود: «یکی از نخستین چیزهایی که رانندگان مسابقات حرفه‌ای می‌آموزند این است که در آماده‌سازی برای تصادف باید دستان خود را از فرمان بکشند والا ممکن است مچ خود را بشکنند.»

اپک‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط

1 دیدگاه دربارهٔ «شبیه‌سازی نزدیک به واقعیت مسابقه‌ی ماشین‌رانی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی