Search
Asset 2

طالبان ولسوالی «وانت وایگل» در ولایت نورستان را تصرف کردند

اپک تایمز فارسی

مقامات محلی شمال شرق افغانستان تأیید کردند که گروه طالبان ولسوالی وانت وایگل در ولایت نورستان را به تصرف خود درآورده است.

احتمال خطر سقوط ولسوالی بدست طالبان پیش از این توسط مقامات محلی هشدار داده شده بود. دلیل سقوط این منطقه نیز نرسیدن نیروهای کمکی از طرف دولت مرکزی به منطقه بوده است.

به گزارش بی‌‏بی‌‏سی، «ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی گروه طالبان گفت که روز جمعه مرکز ولسوالی وانت وایگل و شانزده پاسگاه امنیتی اطراف آن به دست افراد این گروه افتاده است.

«حافظ عبدالقیوم»، سرپرست ولایت نورستان در این باره گفت: «ما طی دو روزگذشته پیوسته با مقامات درتماس بودیم؛ اما هیچگونه پاسخ مثبت دریافت نکردیم و بالاخره از روی ناگزیری نیروهای امنیتی دولتی بخاطر جلوگیری از تلفات افراد ملکی به عقب نشینی تاکتیکی موقت مجبور شدند.»

تاکنون تلفات وارد شده به نیروهای دولتی در این بخش مشخص نیست.

گروه طالبان اخیراً حملاتشان در برخی از مناطق از جمله مناطق شرقی، شمال شرقی و شمالی افغانستان افزایش داده  است. همین امر باعث شده که ولسوالی‌های یمگان بدخشان، چهاردره و دشت ارچیرا در ولایت شمالی قندوز از دست نیروهای دولتی خارج شود. اما در حال حاضر ولسوالی چهار دره در کنترل نیروهای دولتی است.

اپک‌‌‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌‌‌‏شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی