Search
Asset 2

درخواست کنگره آمریکا برای پایان دادن به برداشت اجباری اعضای بدن در چین

اردوگاه‌های کار اجباری این عمل شنیع (برداشت اجباری اعضای بدن) علیه گروه‌های قومی و مذهبی مختلفی مانند اویغورها، تبتی‌ها، مسلمانان و مسیح
(http://www.stoporganharvesting.org/news/)

 کمیسیون حقوق بشر تام لانتوس (TLHRC)، یک گروه دو حزبی در مجلس نمایندگان ایالات متحده، در ۱۲مه میزبان این جلسه بود که خواستار توقف قساوت برداشت اجباری اعضای بدن در چین شد؛ عملی شنیع که سال‌هاست با مجوز حزب کمونیست چین عمدتا در بیمارستان‌های ارتش، زندان‌ها و اردوگاه‌های کار اجباری علیه زندانیان عقیدتی انجام می‌شود و قربیانیان طی این روند به‌قتل می‌رسند.

بیشتر بخوانید: یافته‌های یک تحقیق: جراحان چینی جلادان و قاتلان رژیم کمونیستی هستند

نماینده بیلیراکیس یکی از اعضای TLHRC گفت: «این عمل شنیع (برداشت اجباری اعضای بدن) علیه گروه‌های قومی و مذهبی مختلفی مانند اویغورها، تبتی‌ها، مسلمانان و مسیحیان انجام شده است، به‌ویژه تمرین‌کنندگان فالون گونگ هدف حزب کمونیست چین بوده‌اند.»

فالون گونگ یا فالون دافا تمرینی معنوی و مدیتیشنی باستانی برای پاکسازی جسم و ذهن است که ۳۰ سال پیش در چین به عموم معرفی شد و به‌دلیل مزایای فوق‌العاده‌اش بر روی سلامتی  و ارتقای اخلاقیات افراد، محبوبیت گسترده‌ای در بین مردم چین پیدا کرد؛ به‌طوری که پس از گذشت هفت سال بیش از ۱۰۰ میلیون نفر آن را  تمرین می‌کردند. حزب کمونیست چین از محبوبیت گسترده این تمرین معنوی به‌شدت هراسان شد چراکه تعالیمش برخلاف ماهیت الحادی حزب کمونیست بود. درنتیجه در سال ۱۹۹۹، جیانگ زمین رهبر وقت حزب کمونیست چین، دستور دستگیری، بازداشت و آزار و شکنجه بی‌رحمانه تمرین‌کنندگان فالون گونگ را صادر کرد.‌ بیش از ۲۳ سال است که  این آزار و شکنجه  ادامه دارد و منجر به کشته‌شدن هزاران تن از تمرین‌کنندگان فالون گونگ شده است..

 بیلیراکیس توضیح داد: «تمرین‌کنندگان فالون گونگ تنها به‌دلیل پایبندی به اعتقادات شخصی‌شان،  توسط حزب کمونیست چین  تحت آزار و اذیت، ارعاب، حبس و شکنجه قرار گرفته‌ و رنج می‌برند و حتی موارد مرگ وجود دارد. آنهامنبع اصلی تأمین اعضای بدن هستند که به‌طور غیرقانونی توسط دولت چین برداشت می‌شود و به‌‌طور ویژه هدف برای سایر رفتارهای وحشیانه و شکنجه قرار می گیرند در حالیکه در زندان‌ها، اردوگاه‌های کار اجباری و بازداشتگاه‌های چین  نگه داشته می‌شوند.»

شهادت شاهدان

سر جفری نایس کیوسی، رئیس دادگاه چین، همچنین دادستان ارشد سابق دادگاه کیفری بین‌المللی سازمان ملل برای یوگسلاوی سابق است. او با استناد به نتیجه‌ای که توسط دادگاه مستقل چین به دست آمده است، گفت: «برداشت اجباری اعضای بدن سال‌ها در سراسر چین در مقیاس قابل‌توجهی انجام شده است و تمرین‌کنندگان فالون گونگ یکی از منابع تأمین اعضای بدن – و احتمالاً منبع اصلی- بوده‌اند.»

از آنجایی که برداشت اجباری اعضای بدن تا امروز ادامه دارد، دادگاه آن را نسل‌کشی تشخیص داد. او افزود: «برای فالون گونگ، عناصر زیر مربوط به جنایت نسل‌کشی به‌وضوح مشخص شده است. این شامل «کشتن اعضای گروه» و «ایجاد آسیب جدی جسمی یا روانی به اعضای گروه» است.

دکتر انور توهتی بوگدا، جراح سرطان‌شناس، ماجرایی را تعریف کرد که در سال ۱۹۹۵ اتفاق افتاد و در آن از سوی دولت چین به او دستور داده شد تا برداشت اعضای بدن افراد زنده را انجام دهد.

بوگدا به یاد آورد: «چاقوی من راه خود را پیدا کرد و پوست او را برید، خون دیده شد. دلالت بر این داشت که هنوز قلبش خون را پمپ می‌کرد، زنده بود! جراح ارشدم با زمزمه به من گفت: عجله کن! که حرف او فرمان بود و همچنین احساس می‌کردم این نوعی اطمینان بخشیدن بود که به دستور او این کار را انجام دادم.»

کل جراحی حدود ۳۰-۴۰ دقیقه طول کشید، جراحان ارشد با خوشحالی اعضای بدن را جمع آوری کردند. سپس یکی از آنها به بوگدا گفت: «حالا تیمت را به بیمارستان برگردان. یادت باشد امروز هیچ اتفاقی نیفتاد.»

متیو رابرتسون از دانشگاه ملی استرالیا (کانبرا) یکی از نویسندگان کتاب «اعدام توسط تهیه اعضای بدن: نقض قانون اهداکنندۀ مرده در چین» است که در مجله آمریکایی پیوند عضو منتشر شده است.

رابرتسون گفت که او و تیمش هزاران مقاله پزشکی به زبان چینی را بررسی کردند. وی گفت: «از این تعداد، ۷۱ مقاله توصیف صریحی از جراحانی ارائه می‌دهند که به‌نظر می‌رسد هنگام تهیه قلب از زندانیان، قانون اهداکنندۀ مرده را نقض می‌کنند به زبان ساده، به‌نظر می‌رسد که اوراق نشان می‌دهد که اهداکنندگان، که زندانی بودند، در زمان جراحی زنده بودند و توسط جراحان پیوند در روند خارج کردن قلب کشته شدند.»

«این یافته‌ها نشان‌دهنده یک همکاری منحصربه‌فرد و طولانی‌مدت بین تأسیسات پزشکی جمهوری خلق چین و سیستم امنیت عمومی آن است. علاوه بر این، به احتمال زیاد بسیاری از این اعضای پیوندی از بدن زندانیان سیاسی بوده است. این باعث می‌شود جراحان PRC، که بسیاری از آنها در غرب آموزش دیده‌اند، در قتل های غیرقانونی پزشکی شرکت کنند.

توقف جنایت

پروفسور رابرت دسترو معاون سابق وزیر در امور دموکراسی، حقوق بشر و کار اجباری در وزارت امور خارجه است. او در سخنرانی خود گفت: «از آنجایی که همکاران من دربارۀ شواهد ارائه شده تا به امروز و روش‌های مورد استفاده برای جمع‌آوری آن شواهد متخصصان معتبری هستند، من شهادت خود را به یک سؤال بسیار ساده محدود می‌کنم: در صورت ارائه شواهد معتبر دربارۀ  برداشت اجباری اعضای بدن با مجوز دولت، مقامات دولت ایالات متحده چه باید بکنند؟»

او ادامه داد: «باید بدانیم و درک کنیم که چه کسی پشت میز دیپلماتیک می‌نشیند. این واقعیت که کسانی که در طرف دیگر معاملات – چه برای تجارت پنل‌های خورشیدی، خودروهای الکتریکی یا سایر معاملات تجاری – شهروندان خود را به «کالا» تبدیل کرده‌اند و  معادل انسانی «فروشگاه‌های عرضه قطعات اتوموبیل» را اداره می‌کنند، نباید قابل اعتماد باشد.»

نوشته: مینگهویی

مطالب دیگر:

دیدگاه: حقایقی درباره ایالات متحده و روسیه، اوکراین و چین

نائب رئیس سابق فایزر: کسانی که ایده واکسیناسیون جهانی را مطرح کردند «مرتکب جنایت علیه بشریت»‌ شده‌اند

دبیرکل ناتو: حمله روسیه به اوکراین شکست خورده است

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی