Search
Asset 2

انتشار کتابی تازه از مفسر فرانسوی آثار کیارستمی

انتشار کتابی تازه از مفسر فرانسوی آثار کیارستمی (اسکرین‌‏شات/یوتیوب)
انتشار کتابی تازه از مفسر فرانسوی آثار کیارستمی (اسکرین‌‏شات/یوتیوب)
انتشار کتابی تازه از مفسر فرانسوی آثار کیارستمی (اسکرین‌‏شات/یوتیوب)

«ژان لوک نانسی» فیلسوف فرانسوی و مفسر فیلم‌‏های عباس کیارستمی، به تازگی کتابی با عنوان «عدالت، عشق، زیبایی» به رشته‌‏ی تحریر درآورده است.

این کتاب که درباره‌‏ی زیبایی‌‏شناسی است، به زبانی ساده و روان برای کودکان ۱۰ تا ۱۴ سال نوشته شده و شامل مجموعه‌‏ی سه سخنرانی در مورد مفاهیم عشق، زیبایی و عدالت است.

نانسی در این اثر خود با سخن گفتن از اندیشه‌‏های شخصیت‌‏های مهم تاریخی همچون «افلاطون»،«امانوئل کانت»، «میکل آنجلو کاراواجو»، نقاش ایتالیایی قرن ۱۶ و ۱۷ میلادی، «رولان بارت»، فیلسوف فرانسوی و منتقد هنری قرن ۲۰ و حتی «آرنولد شوارتزنگر»، بازیگر پرآوازه‌‏ی هالیوود و فرماندار سابق ایالت کالیفرنیا، خواننده را به تفکر درباره‌‏ی موضوعات مختلف سوق می‌‏دهد.

به گزارش ایرنا، اصل این کتاب به زبان فرانسوی است و «سارا کلیفت» آن را به انگلیسی ترجمه و «افشین حفیظی» هم از روی ترجمه‌‏ی انگلیسی آن را به فارسی برگردان کرده است.

ژان لوک نانسی که در ایران به‌‏واسطه‌‏ی تحلیل‌‏ها و تفاسیرش بر سینمای عباس کیارستمی شناخته شده، استاد دانشگاه استراسبورگ فرانسه است و در مدرسه‌‏ی عالی اروپا نیز تدریس می‌‏کند.

این فیلسوف و اندیشمند ۷۴ ساله، در سال ۱۹۷۳ دکترای خود را تحت شاگردی «پل ریکور»، فیلسوف فرانسوی مدرس دانشگاه استراسبورگ گرفت. «تجربه‌‏ی آزادی» عنوان پایان نامه‌‏ی وی بود که در سال ۱۹۸۳ در فرانسه به‌‏ چاپ رسید.

بیشتر آثار نانسی، درباره‌‏ی اندیشه‌‏های فلاسفه‌‏ای همچون دکارت، کانت، مارتین هایدگر، هگل، ژاک دریدا و ژرژ باتای است.

کتاب «حقیقت دموکراسی» به ترجمه‌‏ی پویا ایمانی، از آثار این اندیشمند و متفکر فرانسوی است.

گفتنی ست، کتاب «عدالت، عشق، زیبایی»، با شمارگان ۱۸۰۰ نسخه، ۸۰ صفحه و قیمت ۵۸۰۰ تومان توسط  انتشارات مرکز روانه، در کتابفروشی‌‏ها برای علاقمندان عرضه شده است.

اپک‌‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌‌‏شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی