Search
Asset 2

بایدن: به‌منظور برنامه‌ریزی برای دومین بیماری همه‌گیر جهانی به پول بیشتری نیاز داریم

جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا (Win McNamee/Getty Images)
جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا (Win McNamee/Getty Images)

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت که دولت او نه تنها برای واکسن کووید۱۹، بلکه به‌منظور برنامه‌ریزی برای یک بیماری همه گیر جهانی (پاندمی) دیگر به بودجه بیشتری نیاز دارد.

بایدن بعدازظهر سه شنبه به خبرنگاران گفت: «ما به پول بیشتری نیاز داریم. ما فقط برای واکسن کودکان به پول بیشتری  نیاز نداریم. به‌منظور برنامه‌ریزی برای پاندمی دوم به پول بیشتری نیاز داریم. یک بیماری همه گیر دیگر رخ خواهد داد.» او توضیح بیشتری نداد.

او گفت: «ما باید از قبل فکر کنیم و به همین دلیل است که به پول نیاز داریم.»

بایدن این اظهارات را زمانی بیان کرد که که سازمان غذا و دارو (FDA) و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) واکسن‌های  کووید۱۹ فایزر و مدرنا را برای کودکان ۶ ماهه  مجاز کردند.

برخی از شهرداریها در آخر هفته اعلام کردند که این واکسن‌ها از روز سه شنبه تجویز می‌شود.

با عرضه آخرین واکسن در روز سه‌شنبه، بایدن گفت که «بالاخره، کمی آرامش برقرار شد» و آن را «گامی عظیم به جلو» در واکنش دولتش به کووید۱۹ توصیف کرد.

به گفته مقامات، دولت فدرال در حال حاضر حداقل ۱۰ میلیون دوز کووید۱۹ را در اختیار ایالتها و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی قرار داده است و به پزشکان اطفال و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی برای انجام آنها تکیه خواهد کرد. داروخانه‌ها و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی نیز واکسن ها را ارائه می‌دهند.

آنچه داده‌ها نشان می‌دهد

داده‌های فدرال نشان می‌دهد که از اکتبر ۲۰۲۱، پس از مجاز شدن واکسن فایزر، تنها حدود ۲۹ درصد از کودکان ۵ تا ۱۱ ساله کاملاً واکسینه شده‌اند. حدود ۳۶ درصد در آن گروه سنی یک دوز دریافت کرده‌اند.

در این میان، مطالعات نیز نشان داده است که کودکان و به ویژه کودکان خردسال در مقایسه با سایر گروه‌ها، میزان مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان فوق‌العاده پایینی دارند. به طور کلی، افراد مسن و افراد با سیستم ایمنی ضعیف بیشترین خطر ابتلا به کووید۱۹ را دارند.

در ماه مه، یک نظرسنجی بنیاد خانواده کایزر نشان داد که تنها ۱۸ درصد از والدین آمریکایی با فرزندان بسیار کوچک قصد داشتند واکسن را دریافت کنند.

به گفته کریستینا پوشاو، سخنگوی فرماندار رون دیسانتیس، در میان ایالت‌ها، فلوریدا تنها ایالتی است که قصد ندارد هیچ سفارشی برای واکسن کووید۱۹ برای کودکان زیر ۵ سال دهد. در ۲۰ ژوئن، دیسانتیس بر این موضوع دوباره تأکید کرد و به جمعیت گفت که دفترش توصیه می‌کند از «واکسیناسیون نوزادان» جلوگیری شود.

فرماندار جمهوری خواه گفت: «ما هیچ برنامه‌ای نداریم که در آن سعی کنیم به نوزادان ۶ ماهه mRNA تزریق کنیم. این فقط واقعیت است.» «وزارت بهداشت ما آن را بررسی کرده است. هیچ فایده ثابت شده‌ای برای قرار دادن نوزاد در معرض واکسن mRNA وجود ندارد، بنابراین توصیه ما مخالف آن است.»

مطالب دیگر:

حزب جمهوری‌خواه تگزاس قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن اعلام کرد بایدن به‌طور قانونی انتخاب نشده است

مطالعات جمعیت‌شناسان با پیش بینی‌های سازمان ملل در مورد افزایش جمعیت و تخریب محیط زیست در تناقض است

برخی کودکان چینی پس از تزریق واکسن‌های چینی کووید۱۹ مبتلا به دیابت شده‌اند

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی