Search
Asset 2

کارشناسی نسبت به وقوع انقلاب مارکسیستی در آمریکا هشدار داد (بخش ۲)

جان سیاهان مهم است براساس داده‌‌‌‌‏های سازمان «نظارت بر بحران» ایالات متحده، ۶۳۳ شورش در نتیجه مرگ جورج فلوید در آمریکا رخ داد. (منبع) داده‌
(William West/AFP via Getty Images)

بخش اول را اینجا بخوانید

تاثیر جنبش «جان سیاهان مهم است»

گازا در یک گردهمایی ترقی خواهان در ایالت مِین در سال ۲۰۱۹ گفت: «آمریکا بر پایه خشونت بنیانگذاری شده و تاریخ آن غرق در نژادپرستی، دزدی و نسل کشی است».

براساس سایت «مِین بیکن»، گازا در این گردهمایی گفت: «منظور ما از مبارزه با ملی‌‌‌‌‏گرایی یا برتری پنداری سفیدپوستان دشمنی با تمام مردم سفید پوست نیست. ما قصد داریم تا نحوه سازمان دهی به این کشور را تغییر بدهیم تا همه ما از عدالتی برخوردار شویم که برای آن در حال جنگیدن هستیم. من باور دارم که همه ما باید برای برچیدن اصول سازماندهی این جامعه تلاش کنیم، چراکه این اصول برای همه ما – از جمله سفید پوستان – نابرابری ایجاد می‌‌‌‌‏کند». (منبع)

گونزالس در این باره گفت: «ما در سال ۲۰۲۰ برای چندین ماه شاهد ناپایداری بودیم، و حالا با رواج نظریه انتقادی نژادی برخی سعی دارند تا فرهنگ ما را از درون دچار تغییر کنند.

گونزالس گفت که براساس داده‌‌‌‌‏های سازمان «نظارت بر بحران» ایالات متحده، ۶۳۳ شورش در نتیجه مرگ جورج فلوید در آمریکا رخ داد. (منبع) داده‌‌‌‌‏های سازمان اطلاعات بیمه نیز نشان می‌‌‌‌‏دهد که این شورش‌‌‌‌‏ها پرهزینه‌‌‌‌‏ترین تظاهرات مردمی در تاریخ ایالات متحده بوده‌‌‌‌‏ و منجر به بیش از ۲ میلیارد دلار خسارت شدند. (منبع)

طبق گفته گونزالس، کنشگران جنبش BLM در ۹۵ درصد از کل ۶۳۳ شورش نقش داشته و هویت آنها شاسایی شده است.

گونزالس گفت: «من این اطلاعات را جدی گرفتم، و به همین دلیل کتاب «جان سیاهان مهم است: تولد یک انقلاب مارکسیستی» را نوشتم». (منبع)

اپک تایمز برای دریافت اطلاعات بیشتر با جنبش جان سیاهان مهم است تماس گرفت.

گونزالس اشاره کرد که پیامدهای شورش‌‌‌‌‏‌‌‌‌‏های سال ۲۰۲۰ همچنان ادامه دارد.

او ادامه داد: «افزایش ۳۰ درصدی نرخ قتل در سال ۲۰۲۰ بی سابقه بود؛ در طول تاریخ چنین افزایش ناگهانی در آمار قتل مشاهده نشده است. آمار به ما نشان می‌‌‌‌‏دهد که ۵۰ درصد افراد به قتل رسیده از میان سیاه پوستان بودند».

گونزالس سپس با تامل گفت: «بنابراین در این تظاهرات جان بسیاری از سیاه پوستان از دست رفت. آیا جان آنها مهم نیست؟»

گونزالس ادامه داد که جنبش BLM برنامه اعتراضات و شورش‌‌‌‌‏های سال ۲۰۲۰ را از قبل آماده کرده بود.

این جنبش در جولای سال ۲۰۲۰ تصویب یک قانون فدرال با عنوان BREATHE (نفس) را پیشنهاد کرد. در همان زمان رشیده طلیب، نماینده دموکرات میشیگان و آیانا پریسلی، نماینده دموکرات ماساچوست درخواست قطع کردن بودجه پلیس و ارائه یک راه حل جدید برای امنیت جمعی را پیشنهاد دادند. براساس گزارش سایت BLM، کالرز، مدیر اجرایی این جنبش اقدامات مذکور را به عنوان رویکردهای غیر تنبیهی و غیر کیفری برای امنیت جمعی توصیف کرد که «ایالت‌‌‌‌‏ها را به کوچک کردن سیستم‌‌‌‌‏های جنایی خود ترغیب کرده و حفاظت از جان سیاه پوستان را در مرکز توجه قرار می‌‌‌‌‏دهد». (منبع)

این گزارش همچنین نشان می‌‌‌‌‏دهد که جنبش BLM برای افزایش تعداد رای دهندگان در انتخابات سال ۲۰۲۰ با نمایش موزیکال «همیلتون» و برند نوشابه «اسپرایت» همکاری کرد. (منبع) گونزالس در کتاب خود نوشت که این جنبش همچنین برنامه درسی خود – شامل نظریه انتقادی نژاد – را در ۱۴.۰۰۰ مدرسه کشور توزیع کرده است.

جنبش BLM میلیون‌‌‌‌‏ها دلار را از طریق کمک‌‌‌‌‏های مردمی به دست آورده است. گزارش وبسایت BLM نشان می‌‌‌‌‏دهد که این سازمان در سال ۲۰۲۰ بیش از ۹۰ میلیون دلار سرمایه را جمع آوری کرده، و میانگین هر یک از این کمک‌‌‌‌‏های مالی ۳۰.۶۴ دلار بوده است. این درحالی است که مخارج این جنبش مانند جذب نیرو، مخارج اداری و میدانی، تعامل شهروندی، برنامه‌‌‌‌‏های مختلف، رویکردهای پاسخ سریع، کمپین رای گیری، و مدیریت بحران آن در مجموع ۸.۴ میلیون دلار بوده است.

براساس این گزارش، جنبش BLM در سال ۲۰۲۰ در مجموع ۱۲۷ میلیون ایمیل را در رابطه با فعالیت خود ارسال کرده که منجر به ۱.۲ میلیون مورد اقدامات شده است.

گونزالس علاوه بر کتاب خود درباره جنبش BLM، کتاب دیگری را به نام «برنامه تغییر آمریکا: سیاست‌‌‌‌‏های هویتی و ایجاد تفرقه در سرزمین آزادی» نوشته است. (منبع)

گونزالس درباره دلیل نوشتن این کتاب‌‌‌‌‏ها برای افشا کردن نفوذ مارکسیسم در آمریکا گفت: «۱۲ سال زندگی در محیط کمونیستی کوبا به من یاد داد که این حزب را بشناسم. من مشاهده کردم که چطور یک فرهنگ و یک کشور تخریب شد. آمریکا کشور من است و نمی‌‌‌‌‏خواهم تکرار اتفاقی که در کوبا افتاد را در آن مشاهده کنم».

مطالب دیگر:

هواوی ۱ میلیون دلار به تونی پودستا پرداخت کرد تا با کاخ سفید لابی کند

هزاران نفر در واشنگتن علیه واکسیناسیون اجباری تظاهرات کردند

موسیقی شن‌‌‌‏یون: قدمی ورای موسیقی کلاسیک

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی