Search
Asset 2

حامیان دستیار سابق رهبر چین همچنان در‌‏حال پاک‌‏سازی

حامیان دستیار سابق رهبر چین همچنان در‌‏حال پاک‌‏سازی
حامیان دستیار سابق رهبر چین همچنان در‌‏حال پاک‌‏سازی
لینگ جیهوا، دستیار ارشد سابق رهبر حزب کمونیست چین. پکن. ۸ مارس ۲۰۱۳. (Lintao Zhang/Getty Images)
لینگ جیهوا، دستیار ارشد سابق رهبر حزب کمونیست چین. پکن. ۸ مارس ۲۰۱۳. (Lintao Zhang/Getty Images)

زیردستان سابق «لینگ جیهوا»، عضو ارشد حزب کمونیست چین درطی ‌‏ تلاش «شی جین‌‏پینگ»، رهبر فعلی حزب برای از‌‏بین بردن باقی مانده نفوذ وی در حزب، همچنان در حال پاک‌‏سازی از سازمان‌‏های رژیم هستند.

لینگ ۵۹ ساله که قبلاً دستیار «هو جینتائو»، رهبر سابق حزب کمونیست چین و رئیس دفتر عمومی حزب بود، در ژوئیه ۲۰۱۵ دستگیر شد و ۴ ژوئیه امسال به‌‏جرم فساد به حبس ابد محکوم شد.

به‌‏تازگی، دو تن از معاونان لینگ، بی‌‏سر‌‏وصدا، از پست خود اخراج شدند.

ژائو شنگژوان. (cjn.cn)
ژائو شنگژوان. (cjn.cn)

آکادمی علوم اجتماعی چین طی اطلاعیه‌‏ای در ماه ژوئن اعلام کرد که «ژائو شنگژوان»، معاون این آکادمی به‌‏خاطر نقض قوانین انضباطی حزب از دفتر خود اخراج شده است. اگرچه در اطلاعیه ماه فوریه این آکادمی آمده است که ژائو، خود استعفا داده است. در‌‏طی اعلام استعفای ژائو، بیوگرافی رسمی او از وب‌‏سایت این آکادمی برداشته شده است.

در همین‌‏حال، «شین‌‏هوا»، خبرگزاری دولتی چین، ۲۰ ژوئیه گزارش داد که «شیا یونگ»، معاون دفتر حقوقی شورای دولتی رژیم «دیگر عضو ان دفتر نیست.» هیچ دلیلی برای کناره‌‏گیری او ارائه نشده است.

مشخص نیست که شیا یونگ بعداً از‌‏سوی مقامات چین به فساد متهم شود؛ اما در‌‏حال حاظر نام او در لیست یک موسسه غیرانتفاعی وابسته‌‏به ایالات متحده برای آزار و اذیت وحشیانه در چین آمده است.

شیا یونگ. (Xinhua)
شیا یونگ. (Xinhua)

در سال ۲۰۰۵، سازمان جهانی بررسی آزار و شکنجه «فالون گونگ» (WOIPFG)، شیا را به‌‏عنوان کسی که نقش فعالی در سرکوب و شکنجه تمرین‌‏کنندگان فالون‌‏گونگ ایفا کرده، شناسایی کرده است.

فالون‌‏گونگ یا فالون‌‏دافا، یک روش سنتی و معنوی چینی است که آموزه‌‏های آن بر‌‏پایه سه اصل حقیقت، نیک‌‏خواهی و بردباری بوده و شامل تمریناتی آرام است. «جیانگ زمین»، رهبر سابق حزب کمونیست چین در ۲۰ ژوئیه سال ۱۹۹۹ به‌‏خاطر محبوبیت چشم‌‏گیر این روش که در آن زمان براساس یک بررسی رسمی ۷۰ میلیون نفر آن را تمرین می‌‏کردند، دستور راه‌‏اندازی کمپین آزار و شکنجه این روش معنوی را صادر کرد.

به‌‏گزارش WOIPFG، حدود یک هفته بعد‌‏از آغاز آزار و اذیت، شیا یونگ و دیگر محققان آکادمی علوم اجتماعی چین، فالون‌‏گونگ را با ارائه نظریات مارکسیستی محکوم کردند. بعدها شیا مدیر اجرایی سازمان ضد دینی چین شد. این سازمان که تحت کنترل رژیم چین است با‌‏هدف تبلیغ علیه فالون‌‏گونگ و همچنین «هدایت» شست‌‏وشوی مغزی تمرین‌‏کنندگان در بازداشتگاه‌‏ها، اردوگاه‌‏های کار اجباری و مراکز شست‌‏وشوی مغزی راه‌‏اندازی شد.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی