Search
Asset 2

دیدگاه: مقامات آمریکا مردی را هدف گرفته‌اند که پرده از فساد آن‌ها برداشت

کش پاتل، معاون اصلی سابق مدیر اطلاعات ملی و مشاور ارشد سابق کمیته اطلاعات مجلس، در 15 مارس 2021 در واشنگتن (York Du / The Epoch Times)
کش پاتل، معاون اصلی سابق مدیر اطلاعات ملی و مشاور ارشد سابق کمیته اطلاعات مجلس، در 15 مارس 2021 در واشنگتن (York Du / The Epoch Times)

دولت پنهان که پول، قدرت و پرستیژ خود را از مردم آمریکا می‌مکد هیچ‌گاه اولین رئیس جمهوری که فساد آن‌ها را افشا کرد نخواهند بخشید و از آن جایی که تعداد آن‌ها بیشتر است و مورد نفرت قرار دارند، نخبگان آمریکایی از جمله صاحبان فناوری‌های بزرگ، شرکت‌های رسانه‌ای، کارکنان نهادهای اطلاعاتی و مقامات ارشد حزب دموکرات باید به هجمه‌های خود علیه دشمنان آن‌ها ادامه دهند و به همین دلیل آن‌ها همچنان ترامپ و متحدان او را هدف گرفته‌اند.

دیوید اگناتیوس، خبرنگار واشینگتن‌پست، روز جمعه گزارش داد که کش پاتل، مقام امنیتی دولت ترامپ «با تحقیقات وزارت دادگستری به اتهام افشای غیرقانونی اطلاعات محرمانه روبرو شده‌است». این وکیل ۴۰ ساله اهل منطقه کویینز نیویورک در زمان ترامپ چند منصب مهم را در اختیار داشته‌است، از جمله مدیر ارشد شورای امنیت ملی در زمینه ضد تروریسم، مشاور ارشد مدیر اطلاعات ملی و رئیس کارکنان پنتاگون.

پاتل اولین بار در سال ۲۰۱۷ در مرکز توجه قرار گرفت؛ زمانی که به تحقیقات دیوید نونز، نماینده کنگره، پیوست که در پی شناسایی جرایم و سورفتارهایی بود که در عملیات اف‌بی‌آی برای ضربه زدن به کمپین ترامپ صورت گرفته بود. پاتل به عنوان یک دادستان فدرال سابق می‌دانست که در کجا می‌توان مدرکی برای جرایم مقامات سطح بالای وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی پیدا کرد. همزمان با آغاز کار او برای مستند ساختن فعالیت‌های غیرقانونی آن‌ها، عوامل حزب دموکرات نام او را به رسانه‌ها درز دادند تا این گونه او را بترسانند. قضیه روز جمعه نیز ادامه همان هجمه چهارساله علیه یک میهن‌دوست است که به افشای رسوایی واقعی در پس راشاگیت کمک کرد؛ یعنی عملیات مشترک رسانه‌ها و سازمان اطلاعات که به سبک جهان سوم تلاش داشتند دامن ترامپ و دستیاران او را به عنوان عوامل روسیه لکه‌دار کنند تا این گونه بتوانند از آن‌ها جاسوسی کنند.

واشینگتن‌پست اصلی‌ترین پایگاه برای نشر تئوری توطئه «زد و بند ترامپ و روسیه» بوده و دیوید اگناتیوس یکی از مروجان اصلی آن است. او در ژانویه سال ۲۰۱۷ با انتشار یک تماس تلفنی درز پیدا کرده میان ژنرال مایکل فلین، مشاور امنیت ملی ترامپ و سفیر روسیه در واشینگتن کمک کرد که قضیه راشاگیت به راه بیافتد. او سپس جلودار تلاشی گسترده برای نابود کردن کهنه‌سربازی شد که بیش از سه دهه به کشور خدمت کرده بود. این قضیه باعث خروج فلین از کاخ سفید و یک مبارزه دادگاهی طولانی شد که با فرمان عفو ترامپ در ماه دسامبر به پایان رسید. وزارت دادگستری بایدن پرونده درز آن تماس را بدون هیچ مجازاتی مختومه اعلام کرد (درز دادن شنودهای خارجی نهادهای اطلاعاتی جرم است). به نظر می‌رسد منابع ناشناس اگناتیوس می‌خواهند روش‌هایی را که علیه فلین از آن‌ها بهره بردند، این بار علیه پاتل به کار ببرند.

من با پاتل مصاحبه‌ای کرده‌ام درباره دو کتاب او که به تحقیقات تیم دیوید نونز درباره عملیات جاسوسی و تبلیغ غیرقانونی اف‌بی‌آی می‌پرداختند. او و نونز دریافتند که اف‌بی‌آی از اطلاعات محرمانه به عنوان ابزارهای نبرد علیه ترامپ استفاده می‌کند. رئیس و عوامل ارشد اف‌بی‌آی با مخفی کردن فعالیت‌های خود در پشت پرده برنامه‌های محرمانه، ماهیت غیرقانونی آن‌ها را لاپوشانی می‌کردند. آن افراد و دیگر مقامات ارشد ایالات متحده که در آن عملیات نقش داشتند، نه تنها از نظارت مصون‌اند بلکه به کارهای خود مشروعیت نیز بخشیده‌اند.

برای مثال اف‌بی‌آی، جاسوسی از کمپین انتخاباتی ترامپ، تیم انتقال قدرت و کاخ سفید را با عنوان تحقیقات ضداطلاعات ملقب به «طوفان آتش» باز تعریف کرده‌است. اف‌بی‌آی به منظور کسب اجازه دادگاه برای جاسوسی غیرقانونی خود، در پوشش اقدام نظارت اطلاعاتی خارجی، به پروژه تحقیقاتی مخالف دولت که توسط کمپین هیلاری کلینتون حمایت مالی می‌شد پرداخت. آن‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات درباره دستیاران ترامپ، فعالین سیاسی را به جای منابع محرمانه انسانی جا زدند. عملیات طوفان آتش نیز از اطلاعات محرمانه به عنوان یک سلاح تهاجمی استفاده می‌کرد. آن‌ها برای پیش بردن عملیات ضد ترامپ، به کرات اطلاعات محرمانه را به رسانه‌ها درز می‌دادند تا طوری ویرایش شوند که دستیاران ترامپ به عنوان جاسوس‌های روسیه تلقی گردند. سپس اف‌بی‌آی از اطلاعات درز شده خود به عنوان بهانه‌ای برای تحقیقات آتی در اطرافیان ترامپ استفاده می‌کرد.

حتی پس از آنکه پاتل و نونز نشان دادند که طوفان آتش چیزی بیش از یک جدال سیاسی نبوده، جاسوسان ایالات متحده همچنان از اطلاعات محرمانه برای پوشاندن حقایق استفاده کردند. پاتل از ده‌ها نفر از مقامات دولت اوباما که همگی مقابل کمیته نونز شهادت داده بودند نظیر سوزان رایس، لورتا لینچ و جیمز کومی، سوال کرد که آیا آن‌ها هیچ مدرکی درباره این زد و بند ادعا شده دارند و همگی آن‌ها جواب منفی دادند. اگرچه این شهادت‌نامه‌ها در مجموع ترامپ و دستیارانش را تبرئه می‌کرد اما رئیس بعدی اطلاعات ملی، دن کتز، دست از سر آن‌ها برنداشت. تنها زمانی این اتفاق افتاد که پاتل به همراه ریچارد گرینل، سرپرست موقت این اداره، نزد دن کتز رفتند و بیان کردند که این شهادت‌نامه‌ها دیگر محرمانه محسوب نمی‌شوند و افکار عمومی آمریکا می‌توانند حقایق را خودشان بخوانند.

مقامات ایالات متحده پاتل را هدف حملات خود کرده‌اند زیرا او پرده از فساد آن‌ها برداشته‌است. اکنون آن‌ها از همان شیوه‌های عملیات طوفان آتش استفاده می‌کنند؛ یعنی درز اطلاعات به رسانه‌ها برای آغاز یک تحقیقات سیاسی که طی آن بتوانند علیه طرف مقابل خود مدرک‌سازی کنند تا او را بدنام کرده یا حتی تحت پیگرد قانونی قرار دهند و اداره اطلاعات و نیروهای دولتی مجری قانون نیز به سقوط غم‌انگیز خود به سوی فساد و ناکارآمدی ادامه دهند.

شاید تنها یک تصادف باشد که اتهامات اگناتیوس علیه پاتل، مطابق اتهاماتی است که او علیه هیلاری کلینتون در تابستان ۲۰۱۵ مطرح کرد. پس از انتشار اخباری درباره نفوذ به سرور شخصی کلینتون، اف‌بی‌آی تحقیقاتی را آغاز کرد تا ببیند آیا این وزیر خارجه سابق از اطلاعات محرمانه استفاده غیرقانونی کرده‌است یا نه. اف‌بی‌آی مطلع شد که سرور شخصی کلینتون در معرض خطر قدرت‌های خارجی بوده‌است؛ اما به جای انجام وظیفه قانونی خود، کاندیدای دموکرات را از اتهامات تبرئه کرد و به جاسوسی از رقیب او پرداخت.

تا این تاریخ، هیچ کسی برای جرایمی که پاتل از آن‌ها پرده برداشت مسئول شناخته نشده‌است. اینکه خود پاتل در معرض حملات قرار گرفته‌است، خود مدرکی است که نشان می‌دهد نظام قضایی توسط یک دولت پنهان اداره می‌شود که ممکن است از اینکه صبر و آزادی مردم آمریکا را امتحان می‌کند پشیمان شود.

لی اسمیت نویسنده کتابی تازه انتشار یافته است به نام: «کودتای دائمی: چگونه دشمنان خارجی و داخلی رئیس جمهور را هدف گرفتند».

نظرات بیان‌شده در این مقاله، نظرات نویسنده بوده و لزوما منعکس کننده نظرات اپک تایمز نیست.

مطالب دیگر:

نگرانی والدین از آموزش تئوری‌های شبه‌مارکسیستی نژادی به فرزندان‌شان در مدارس

فشار چین بر شرکت‌ها و دولت‌های خارجی برای نادیده گرفتن نقض حقوق بشر

استرالیا توافقات «کمربند و جاده» با پکن را فسخ می‌کند

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی