Search
Asset 2

سود اقتصادی ناشی از انتشار گاز دی‌اکسید کربن و فواید آن در رشد گیاهان

GettyImages-1194082943-crop-700x420-1-590x354
بادکنک‌های سبزرنگی که روی آن نوشته شده  CO2در نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی برلین. ژانویه ۲۰۲۰  (Tobias Schwarz/AFP via Getty Images)

 

بر خلاف آنچه که مدعیان تغییر اقلیم و گرمایش زمین می‌گویند، نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که انتشار گاز دی‌اکسید کربن فواید زیادی دارد.

این تحقیق که در مجله سیاست و اقتصاد محیط زیست منتشر شده است، می‌گوید که مزایای عمومی انتشار دی اکسید کربن حداقل تا ۳۰ سال آینده از هزینه‌ها فراتر خواهد رفت. این یافته نشانگر مضحک بودن هشدارهایی است که ادعا می‌کند برای نجات زمین از بحران آب و هوای فقط ۱۰ سال یا زمانی کم فرصت وجود دارد.

مارلو لوئیس از مؤسسه (CEI) می‌گوید که این مطالعه حاکی از آن است که برخلاف ادعای برخی رسانه‌ها، احتمال رسیدن به « نقطه فاجعه بار » که در اثر بالا آمدن آب دریاها ممکن است غرق شویم، حداقل ۱۰۰۰ سال آینده است، نه ۱۲ سال آینده!

مطالعه اصلی تشخیص اثرات بسیار مفید دی اکسید کربن در کشاورزی را نشان می‌دهد. همانطور که لوئیس اظهار داشت طی سه دهه آینده، پیش‌بینی می شود که مزایا و منافع اقتصادی افزایش غلظت دی اکسید کربن در بخش کشاورزی از خسارات اقتصادی مربوط به گرم شدن کره زمین فراتر رود.

لوئیس می‌افزاید مسئله پایه ارزیابی در مدل‌سازی هزینه‌های مربوط به کربن (SCC) اثر لقاح دی اکسید کربن است. گیاهان از کربن موجود در دی اکسید کربن برای ساختن بافت‌های خود استفاده می‌کنند.

تلاش‌های آزمایشگاهی و مطالعات میدانی نشان می‌دهد که افزایش سطح دی اکسید کربن به بیشتر گیاهان از جمله محصولات غذایی کمک می‌کند تا بیشتر و سریعتر رشد کرده و از آب با بهره‌وری بیشتری استفاده کنند.

لوئیس به نقل از یک پژوهشگر اقلیم به نام کریگ اودسو تخمین می‌زند که افزایش غلظت دی‌اکسید کربن باعث افزایش تولید جهانی محصولات زراعی طی سال‌های ۱۹۹۱ الی ۲۰۱۱ ، به میزان ۳،۲ ترلیون دلار شده است، که این میزان را می‌توان به سه دهه آینده، به عنوان مزایای اضافی استفاده سوخت‌های فسیلی دانست.

این یافته ها با محاسبات و برآوردها از کارگزاران دولتی باقی‌مانده از دولت اوباما که تصور می کنند لقاح دی اکسید کربن برای حیات گیاه هیچ تأثیر وجود ندارد، مغایرت دارد. این یکی از مین‌های زمینی است که اوباما در دیوان سالاری خود دفن کرده است.

لوئیس توضیح می‌دهد که نویسندگان این تحقیق انتظار دارند که هزینه‌های کربن حداقل تا اواسط قرن بیست و یکم منفی باشد. هزینه منفی یک روش دیگر برای توضیح  منفعت خالص است.

نویسندگان در چکیده این مطالعه می‌نویسند ما پیامدهای یافته‌های تجربی اخیر خود در مورد لقاح دی‌اکسید کربن و حساسیت به آب و هوا در هزینه‌های اجتماعی کربن (SCC) را بررسی کرده‌ایم. برآوردهای جدید ماهواره ای و شواهد تجربی نشان‌دهنده سود بیشتر حاصل از بهره‌وری کشاورزی به دلیل رشد دی‌اکسید کربن است. به عبارت دیگر، مدل‌سازی‌های‌ قبلی در این خصوص مزایای ناشی از دی‌اکسید کربن در جو را نادیده گرفته‌اند. به طوری که تحلیل و صحیح داده‌ها، نشان می دهد که دی اکسید کربن بیشتر در اتمسفر و گرمایش معتدل مربوط به آن یک مزیت است نه یک بحران.

چنانچه کسانی به صحت این مطالعه شک دارند می‌توانند تحقیقات زیر را نیز مطالعه کنند:

مطالعه و بررسی پاتریک میشلز، استاد تحقیقات علوم محیط زیست از دانشگاه ویرجینیا و رئیس پیشین انجمن اقلیم شناسان ایالتی در خصوص تجزیه و تحلیل علم آب و هوا. تحلیل و تحقیق راس مک کیتریک، استاد اقتصاد دانشگاه گلف در انتاریوی کانادا و عضو ارشد انستیتوی فریزر در این خصوص. تجزیه و تحلیل آماری کوین دیتاراتا، آمارشناس و برنامه نویس ارشد در مرکز تجزیه و تحلیل داده‌های بنیاد هاریتیج.

“نظرات بیان شده در این مقاله، نظرات نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات اپک تایمز نیست.”

مطالب دیگر:

گزارش اختصاصی اپک تایمز : رژیم چین ۱۶۰۰ سانسورگر را برای سرکوب اطلاعات درباره کورنا ویروس مستقر می‌کند

تاکنون چه تعداد از مردم در اپیدمی ویروس کرونا درگذشته‌اند؟

به مناسبت روز خانواده در کانادا : عشق و فداکاری اعضای خانواده در چین باستان

فرانسه : تجدیدنظر در قانون اخلاق‌پزشکی برای کنترل برداشت اجباری و قاچاق اعضای بدن

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی