Search
Asset 2

فرانسه: تجدیدنظر در قانون اخلاق‌پزشکی برای کنترل برداشت اجباری و قاچاق اعضای بدن

82188f98769cb008db674cdec9d25f1d
مجلس سنای فرانسه در داخل کاخ لوکزامبورگ برگزار می‌شود.

چهار سناتور فرانسوی لایحه‌ای را درخصوص شهروندان این کشور که اعضای پیوندی را در خارج از فرانسه دریافت می‌کنند، ارائه دادند مبنی بر اینکه یک سیستم ثبت‌نام ایجاد کرده و منبع اعضای بدن را ردیابی کنند. در همین حال لایحه تجدید نظر در قانون اخلاق‌پزشکی فرانسه در ژانویه سال ۲۰۲۰ به مجلس سنا ارائه شد.

به گزارش مینگ هویی، اخیراً میزان آگاهی درباره برداشت اجباری اعضای بدن و قاچاق اعضای بدن در فرانسه افزایش یافته است. به‌منظور جلب توجه به تجدید نظر در قانون، تمرین‌کنندگان فالون گونگ و سازمان‌های حقوق بشر در بعد از ظهر ۲۳ژانویه در مقابل ساختمان سنا تجمع کردند.

فرانسه در نوامبر۲۰۱۹ کنوانسیون شورای اروپا علیه قاچاق انسان (CETS n°۲۱۶)  را امضاء کرد و در جایگاه بیست‌وپنجمین کشور امضا‌کننده این پیمان قرار گرفت.

اگنس بوزین، وزیر بهداشت فرانسه گفت: «این پیمان تصریح می‌کند که در اروپا و سایر نقاط جهان برداشت اعضای بدن از اجساد زنده یا مرده جرم محسوب می‌شود. این یک اصل است که فرانسه از آن دفاع خواهد کرد و ما قوانین خود را بر این اساس تصویب می‌کنیم.»

بسیاری از سناتورها ابراز نگرانی می‌کنند که اعضای بدن تمرین‌کنندگان فالون گونگ به دست رژیم کمونیستی چین به زور گرفته می‌شوند.

سناتور الیور کادیچ گفت که دولت چین فرد و حقوقش را نادیده می‌گیرد بنابراین می‌تواند اندام‌های مردم را بگیرد. او گفت: «این به‌طور کاملاً آشکاری غیرانسانی است. موضوع [برداشت اعضای بدن] بسیار مهم است زیرا باعث نقض تمامیت بدن انسان می‌شود.»

سناتور جروم باسچر گفت: «تمام اطلاعات مربوط به اهدای عضو باید برای جلوگیری از قاچاق اعضای بدن قابل ردیابی باشند.»

سیستم پیشنهادی فرانسه برای ثبت تمام پیوندهای خارج از کشور اولین بار در اروپا است. در صورت تصویب قانون در مجلس سنای فرانسه، مدیریت پیوند عضو در سراسر اروپا پیشرفت خواهد کرد.

بازنگری در قانون اخلاق‌پزشکی باید هم در مجلس نمایندگان و هم سنا تصویب شود و پیش‌بینی می‌شود که این روند در تابستان سال ۲۰۲۰ کامل شود.

تمرین‌کنندگان فالون گونگ در جلوی ساختمان مجلس سنای فرانسه تجمع می‌کنند.

فیورلا لونا، نماینده ائتلاف بین‌المللی برای پایان دادن به سوءاستفاده از پیوند اعضای بدن در چین (ETAC)  در فرانسه، گفت: «وضعیت فعلی در چین به این صورت است که مخالفانی مانند فالون گونگ، اویغورها، تبتی‌ها و مسیحیان به قتل می‌رسند. اندام آنها برداشت و به بیماران متقاضی پیوند فروخته می‌شود. ما می‌خواهیم دولت فرانسه و پارلمان برای جلوگیری از آزار و اذیت و جلوگیری از برداشت اجباری اعضای بدن کمک کنند.»

بسیاری از رهگذران که توجه‌شان به این تجمع جلب شد، نظرات‌شان را ابراز کردند. لورنس سیپی، دانشجوی فارغ‌التحصیل جغرافیا، نامش را در دادخواست امضاء کرد تا جلوی برداشت اجباری اعضای بدن را بگیرد. او گفت: «برداشت اجباری اعضای بدن نباید وجود داشته باشد و باید توسط جهان محکوم شود. این راهپیمایی بسیار مهم است و به مردم این امکان را می‌دهد تا بدانند که چه اتفاقی می‌افتد.»

چارلز، دانشجوی کالج که درحال تحصیل در رشته اقتصاد است، گفت: «کسانی که اعضای بدن دیگران را به زور می‌گیرند، باید به مجازات اعدام محکوم شوند. حزب کمونیست به حقوق بشر اهمیتی نمی‌دهد. ما نباید وابسته به چین باشیم. نباید با آنچه آنها انجام داده‌اند موافق باشیم. نباید از کسانی که حقوق بشر را نقض می‌کنند، پشتیبانی کنیم.»

هوبرت، یک تکنسین برق، گفت که بیشتر مردم باید از برداشت اجباری اعضای بدن آگاه باشند، دست به اقدام بزنند و اجازه ندهند رژیم کمونیستی آن را پنهان نگه دارد.

مطالب دیگر:

تازه‌ترین آمار ویروس کرونا ، افزایش قربانیان و سقوط بازارهای مالی

سفر رقصنده شن یون : از ترس تا  نیکخواهی

شباهت بیمارستان ویژه ویروس کرونا در چین با زندان

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی