Search
Asset 2

شکایت رسمی گزارشگران کاخ سفید از بایدن پس از بیرون رانده شدن از دفتر بیضی

پرزیدنت جو بایدن با بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، در دفتر بیضی شکل کاخ سفید در 21 سپتامبر 2021 ملاقات کردند.(Photo by Al Drago-Pool/Getty Images)
پرزیدنت جو بایدن با بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، در دفتر بیضی شکل کاخ سفید در 21 سپتامبر 2021 ملاقات کردند.(Photo by Al Drago-Pool/Getty Images)

پس از آنکه جو بایدن در روز سه‌شنبه و طی دیدارش با نخست وزیر بریتانیا، بوریس جانسون، در دفتر بیضی به سوالات جمع گزارشگران کاخ سفید درباره برخی از موضوعات بحث‌برانگیز پاسخی نداد، آن‌ها به طور رسمی از رییس جمهور جو بایدن شکایت کردند.

در طی این دیدار، بایدن و جانسون درباره تجارت، همه‌گیری کووید۱۹، پیمان زیردریایی هسته‌ای آمریکا-بریتانیا-استرالیا که موجب خشم دولت فرانسه شده است و موضوعات متعدد دیگری گفتگو کردند. جانسون به چند سوال پاسخ داد و داشت پاسخ خود را به سوال یکی از گزارشگران تمام می‌کرد که کارمندان کاخ سفید به گزارشگران گفتند اتاق را ترک کنند و با توجه به فیلم ویدیویی این حادثه، گویا حرف نخست وزیر را نیز قطع کرده‌اند.

پیش از قطع شدن سخنان نخست وزیر، جانسون گفت:«اشکالی ندارد به چند سوال پاسخ بدهم؟ فقط چند سوال.» سپس بایدن جواب داد: «موفق باشید.»

هنگامی که دستیاران فریاد می‌زدند و گروه‌های رسانه‌ای آنجا را ترک می‌کردند، بایدن که ماسک زده بود، چند ثانیه روی صندلی خود نشست و سپس دستش را حرکت داد. جانسون که او هم ماسک زده بود، در میان داد و فریادها نگاهی گذرا به اتاق انداخت.

هنگام رفتن گزارشگران، یکی‌شان گفت:«احمقانه است. دو گزارشگر بریتانیایی جوابشان را گرفتند و ما هیچ جوابی نگرفتیم.»

گزارشگر کاخ سفید، استیون پورتنوی، گفت جمع گزارشگران شکایتی رسمی را نزد دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، جن ساکی، تنظیم کرده‌‌اند.

پورتنوی، رئیس انجمن خبرنگاران کاخ سفید، نوشت:«تمام سردبیران جمع گزارشگران آمریکایی فوراً به دفتر جن ساکی رفتند تا شکایت خود را به طور رسمی تنظیم کنند چرا که به سوالات هیچ یک از خبرنگاران آمریکایی در دفتر بیضی رییس جمهور پاسخ داده نشده بود و هنگامی که به نظر می‌رسید رییس جمهور در حال پاسخگویی به سوال اد اوکیف درباره وضعیت مرزهای جنوبی بود، صدای فریادهای نزاع‌کنندگان بلندتر بود. در میان آن فریادها پاسخ بایدن شنیده نمی‌شد.

او در ادامه افزود: «ساکی از این حادثه بی‌خبر بود و گفت در جایگاهی نیست که راه‌حلی فوری ارائه دهد. گزارشگر شما درخواست یک کنفرانس مطبوعاتی را داد. ساکی گفت که رییس جمهور چندین بار در طول هفته به سوالات پاسخ می‌دهد.»

اد اوکیف در سی‌بی‌اِس نیوز گفت که چون دستیاران کاخ سفید فریاد می‌زدند و پاسخ بایدن به دلیل ماسکی که داشت ناواضح بود، نتوانسته است پاسخ او را به سوال خود درباره بحران مرز بین آمریکا و مکزیک بشنود. به گفته او، دستیاران کاخ سفید سخنان جانسون را نیز با فریاد و دستور به ترک دفتر بیضی قطع کرده‌اند.

مطالب دیگر:

دیدگاه: عدم تحقیق سازمان بهداشت جهانی درباره داده‌های حذف‌شده از مؤسسه ویروس‌شناسی ووهان (بخش ۲)

کاخ سفید: آمریکا به دنبال جنگ سرد با چین نیست

دیدگاه: عدم تحقیق سازمان بهداشت جهانی درباره داده‌های حذف‌شده از مؤسسه ویروس‌شناسی ووهان (بخش ۱)

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی