Search
Asset 2

محکومیت شدید چین در گزارش آزادی بین‌المللی مذاهب

سخنرانی وزیر امور خارجه ایالات متحده ، ۱۰ ژوئن ۲۰۱۹ (Samira Bouaou/The Epoch Times)
سخنرانی وزیر امور خارجه ایالات متحده ، ۱۰ ژوئن ۲۰۱۹ (Samira Bouaou/The Epoch Times)
سخنرانی وزیر امور خارجه ایالات متحده ، ۱۰ ژوئن ۲۰۱۹ (Samira Bouaou/The Epoch Times)

وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز ۲۱ ژوئن برابر با یکم خرداد، طی گزارش سالانه ۲۰۱۸ خود را دربارۀ آزادی بین‌المللی مذهبی، از چین به خاطر نقض شدید آزادی‌های مذهبی انتقاد کرد.

او هشدار داد که دولت‌هایی که معتقدین مذهبی را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند نباید بدون عقوبت و مجازات به راه خود ادامه دهند.

مایک پومپئو به طور خاص به جنایاتی که چین علیه گروه‌های مذهبی می‌کند اشاره کرد. وی گفت « حزب کمونیست چین از بدو تأسیس با تمام مذاهب دشمنی داشته است. »

وی افزود « در چین، آزار و اذیت شدید بسیاری از مذاهب، تمرین‌کنندگان فالون گونگ، مسیحیان و بودیست‌های تبتی روی می‌دهد. » پمپئو گفت وزارت تحت کنترلش قصد دارد تا یک بخش ویژه را بخش چین این وزارتخانه اضافه کند با هدف ثبت نقض حقوق بشر در خصوص مسلمانان اویغور ساکن در شمال شرق چین در استان سین کیانگ.

سازمان ملل برآورد کرده است که بیش از یک میلیون نفر از مسلمانان اویغور در حال حاضر در اردوگاه‌های کار اجباری در بازداشت هستند و مجبور می‌شوند دست از ایمان و اعتقادات خود بکشند.

پومپئو گفت: « تاریخ در مورد این جنایات سکوت نخواهد کرد، به شرط آنکه ما آنها را ثبت کنیم. »

سپس در ادامه در موردی نادر در میان مقامات ارشد آمریکایی، وزیر امور خارجه آمریکا، چین را به خاطر آزار و اذیت مدام تمرین کنندگان روش معنوی فالون گونگ مورد انتقاد قرار داد.

فالون گونگ یک روش مدیتیشن، مراقبه و تزکیه چینی بر مبنای سه اصل حقیقت، نیکخواهی و بردباری است که از سال ١٩٩٢ به دلیل فواید چشمگیر در بهبود سلامت روحی و جسمی، در چین محبوبیت زیادی پیدا کرد. اما حزب کمونیست چین نگران شد که گسترش آن، باعث حذف باورها و ایده‌های کمونیستی از جامعه شود، بنابراین از سال ١٩٩٩ راه آزار و سرکوب شدید آن را در پیش گرفت.

تاریخ در مورد این جنایات سکوت نخواهد کرد، به شرط آنکه ما آنها را ثبت کنیم.

مایک پمپئو

از سال ۱۹۹۹ صدها هزار نفر از مردمی که به فالون گونگ گرایش داشتد به زندان‌ها، مراکز شستشوی مغزی، اردوگاه های کار و سایر امکانات بازداشتی روانه شدند.

سام براونباک، سفیر ایالات متحده در آزادی بین‌المللی مذهبی چین را به خاطر برداشت اجباری اعضای بدن زندانیان عقیدتی محکوم کرد. به موجب این جنایات، بیمارستان‌ها با کشتن زندانیان عقیدتی زنده، از جمله تمرین‌کنندگان فالون گونگ، اویغورها، بودایی‌های تبت و مسیحیان زیرزمینی و فروش اندام‌ آنها برای پیوند عضو سود سرشاری کسب می‌کنند.

هفته گذشته مقامات یک دادگاه مردمی در لندن پس از بررسی و تحقیقی یک ساله، به اتفاق آرا به این نتیجه رسیدند که در چین زندانیان عقیدتی در مقیاسی وسیع، با هدف برداشت اندام‌های حیاتی‌شان به قتل می‌رسند. این دادگاه به این نتیجه رسید که تمرین ‌کنندگان فالون گونگ منبع اصلی برداشت اندام بوده‌اند.

بیشتر بخوانید ( رأی دادگاهی در لندن : جنایت چین علیه بشریت / برداشت اجباری اعضای بدن زندانیان )

در گزارش اخیر در خصوص آزادی مذاهب جدید اشاره شده است که اگر چه آزادی عقیده در قانون اساسی چین ثبت شده است، اما محدوده‌ای برای حفاظت از چنین حقوقی تعریف نشده است. پومپئو گفت: حزب می‌خواهد که فقط خودش خدا خوانده شود.

جنگ دائم چین با مذاهب

در چین، فقط پنج سازمان مذهبی تأیید دولت را جهت انجام امور مذهبی، آن هم تحت کنترل دقیق حزب دارند، و معتقدینی که حاضر به پذیرش ایدئولوژی حزب کمونیست نیستند، مجبورند به طور زیرزمینی به امور مذهبی خود بپردازند.

سازمان‌های بین‌المللی بارها نگرانی‌های خود را نسبت به سرکوب بیش از ۲۰۰ میلیون معتقد مذهبی در چین، ابراز کرده‌اند.

برای مثال، در استان مسلمان نشین سین کیانگ، حزب کمونیست اقدام به تأسیس اردوگاه‌های بازآموزی و کار اجباری متعددی کرده است با این هدف که فرهنگ، هویت و ایمان مردم آن منطقه را از بین ببرد. رژیم چین در این اردوگاه‌ها تلاش می‌کند مسلمانان از عقاید خود دست بکشند. برای نمونه مسلمانان در این اردوگاه‌ها مجبور می‌شوند ماه رمضان روزه نگیرند و گوشت خوک بخورند.

در منطقه مسلمان نشین چین، رژیم چین یک شبکه عظیم از دوربین‌های پیشرفته نظارتی را به کار گرفته است تا هر حرکتی از سوی ساکنان را تحت نظر داشته باشد.

در تبت، جایی که ده‌ها سال محل سکونت بوداییان بوده است،  پرچم قرمز کمونیست، و همچنین تصاویر رهبران کمونیست، به طور برجسته در معابد بودایی آویزان می‌شود. بر اساس این گزارش، طی دهه گذشته، بیش از ۱۵۰ تن از بودایی‌های تبت اقدام به خودسوزی کرده‌اند. این عمل نمایش اعتراض آنان به اعمال نفوذ و تجاوز مقامات چین به مذهبی و فرهنگ‌ آنها بوده است.

در همین حال، اعضای کلیساهای مسیحی غیر رسمی و زیرزمینی در چین نیز با آزار و اذیت‌هایی نظیر بازداشت و تخریب کلیسا مواجه هستند. سام براونباک، سفیر ایالات متحده در آزادی بین‌المللی مذهبی نیز گفت چین علیه ایمان اعلام جنگ کرده است.

گزارش سالانه ۲۰۱۸ دربارۀ آزادی بین‌المللی مذهبی آمده است: « پیش از ممنوعیت فالون دافا توسط دولت چین در سال۱۹۹۹، حکومت تخمین زده بود که این روش ۷۰ میلیون طرفدار دارد. منابع فالون گونگ تخمین می‌زنند که ده‌ها میلیون نفر همچنان به‌طور خصوصی به تمرین این روش تزکیه ادامه می‌دهند. پکن محبوبیت فالون گونگ بین مردم را به عنوان یک تهدید شناخت و یک آزار و شکنجه‌ای چندین و چند ساله را علیه آن آغاز کرد که در نتیجه آن هزاران نفر از مردمی که به آن گرایش داشتند، به خاطر ایمان خود کشته شدند.

جنایت تکان‌دهنده برداشت اعضای بدن زندانیان

در مورد برداشت اعضای بدن، در سال ۲۰۱۶ گزارشی کامل و جامع توسط سه محقق تهیه شد و طی این گزارش بر اساس داده‌های بیمارستان‌های چین، برآورد شد که در طول سال ۶۰ هزار الی ۹۰ هزار عملیات پیوند عضو صورت می‌گیرد که بسیار بیشتر از آمار رسمی اعلام شده توسط دولت بر اساس سیستم اهدای داوطلبانه عضو است.

اتان گاتمن نامزد دریافت جایزه صلح نوبل، به همراه همکارش دیوید کیلگور، وزیر پیشین امور خارجه کانادا در امور آسیا و اقیانوسیه و نیز دیوید ماتاس حقوق‌دان کانادایی مؤلفان این تحقیق بوده‌اند.

آنها در سال ۲۰۱۶ اقدام به انتشار نتیجه تحقیقات خود با عنوان « محصول خونین – سلاخی » کردند که در واقع تحقیق به روز شده گزارشی به نام « محصول خونین » است که سال ۲۰۰۶ منتشر شد و شامل ۵۲ مدرک معتبر در این خصوص بود.

سام براونباک گفت عمل برداشت اعضای بدن باید وجدان هر انسانی را شوکه کند.

مطالب دیگر:

تظاهرات هزاران نفر علیه نفوذ پکن در رسانه‌های تایوان

رأی دادگاهی در لندن : جنایت چین علیه بشریت / برداشت اجباری اعضای بدن زندانیان

شبح کمونیسم در حال حکمرانی بر جهان ما : فصل ۷ : نابودی خانواده (قسمت اول)

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی