Search
Asset 2

مسئول رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در وزارت دادگستری آمریکا استعفا داد

مسئول رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در وزارت دادگستری آمریکا، در واکنش به درخواست ویلیام بار، رئيس این وزارتخانه، در مورد پیگیری حقوقی شکایات
(Chris McGrath/Getty Images)

ریچارد پیلگر، دادستان ارشد و مسئول رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در وزارت دادگستری آمریکا، در واکنش به درخواست ویلیام بار، رئیس این وزارتخانه، در مورد پیگیری حقوقی شکایات مربوط به انتخابات از کار خود کناره‌گیری کرد.

ویلیام بار، وزیر دادگستری در نامه‌ای برای دادستان‌ها عنوان کرد که چنین تحقیقاتی فقط در صورت وجود ادعاهای روشن قابل پیگیری است. یعنی در صورتی که ادعا به طور بالقوه بر نتیجه انتخابات فدرال در یک ایالت خاص تأثیر بگذارد.

وی افزود در حالی که باید به ادعاهای جدی با دقت زیادی رسیدگی شود، ادعاهای محتاطانه، گمانه زنی‌ها، خیالی یا دور از ذهن نباید مبنایی برای آغاز تحقیقات فدرال باشد.

ویلیام بار، تاکید کرد تنها آن دسته از شکایاتی باید پیگیری شوند که مستند بوده و در نتایج انتخابات موثر هستند.

ریچارد پیلگر، دادستان ارشد و مستعفی، طی اعلام قصد خود برای استعفا، اصل نامه بار را «یک سیاست جدید مهم لغو سیاست ۴۰ ساله در عدم دخالت در امور انتخابات» دانست.

روز ۷ نوامبر، پیش‌بینی پیروزی‌ جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در پنسیلوانیا و نوادا وی را در آستانه ۲۷۰ رأی لازم قرار داد، که توسط تعدادی از رسانه‌ها به عنوان رئیس جمهور منتخب اعلام شد. بایدن همچنین با اصلاح بیوگرافی خود در توییتر، عنوان «رئیس جمهور منتخب» را برای خود برگزید.

اما در مقابل دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مدعی تقلب در شمارش آرا شد و گفت که برای اعلام هرگونه پیروزی زود است. وی همچنین در این خصوص اقدام به طرح دعوی حقوقی در برخی ایالات کرده است.

ترامپ در بیانیه‌ای گفت «واقعیت ساده این است که این انتخابات هنوز پایان نیافته است.»، «جو بایدن به عنوان برنده هیچ ایالتی تأیید نشده است، چه رسد به ایالاتی که بسیار مورد مناقشه هستند و برای بازشماری اجباری باید اقدام کنند، یا ایالاتی که مبارزات انتخاباتی ما دارای ادعاهای قانونی معتبر و قانونی است که می‌تواند پیروز نهایی را تعیین کند.»

وی افزود «آرای قانونی معین می‌کند که چه کسی رئیس جمهور است، نه رسانه‌های خبری.»

تا زمان حل همه چالش‌های طرح شده قانونی، اپک‌تایمز کسی را برنده انتخابات نمی‌داند.

طی چند دهه گذشته، در هیچ کدام از انتخابات انجام شده در آمریکا، در چنین سطح گسترده‌ای تقلب ادعا نشده است. نزدیک‌‏ترین انتخابات در این خصوص، انتخابات ۱۹۶۰ بود که در آن جان اف کندی دموکرات، ریچارد نیکسون جمهوری‌‏خواه را شکست داد و ادعاهایی مبنی بر تقلب در پیروزی کندی وجود داشت.

مطالب دیگر:

سردرگمی درباره نتیجه انتخابات آمریکا: آنچه درباره وضعیت شکایت در ایالت‌‌‌‏های کلیدی باید بدانید

۱۰ دادستان کل آمریکا خواستار لغو قانون تمدید مهلت ارسال آرای پستی شدند

سفارت و کنسولگری‌های ایالات متحده در چین نسخۀ چینی گزارش حقوق بشر ۲۰۱۹ را منتشر می‌کند که خواستار توجه به آزار و شکنجه فالون گونگ است

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی