Search
Asset 2

آلمان اعلام کرد افراد واکسینه نشده را قرنطینه خواهد کرد

واکسیناسیون اجباری او به خبرنگاران گفت: «وضعیت کشور ما جدی است» و مدعی شد که اقدامات جدید «یک اقدام همبستگی ملی» است. هرگز فکر نمی‌کردم شاه
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان (Sean Gallup/Getty Images)

آنگلا مرکل، صدراعظم در حال خروج از قدرت، در ۲ دسامبر اعلام کرد که آلمان افراد واکسینه نشده را قرنطینه خواهد کرد، این در حالی است که مقامات ارشد نیز اعلام کردند که از طرح‌هایی برای واکسیناسیون اجباری در ماه‌های آینده حمایت خواهند کرد.

مرکل گفت افرادی که برای کووید۱۹ واکسینه نشده‌اند از فروشگاه‌های غیر ضروری و مکان‌های فرهنگی و تفریحی حذف خواهند شد. بوندستاگ، پارلمان آلمان نیز دستور واکسیناسیون اجباری کلی را مدنظر قرارخواهد داد.

او به خبرنگاران گفت: «وضعیت کشور ما جدی است» و مدعی شد که اقدامات جدید «یک اقدام همبستگی ملی» است.

مرکل افزود، از دیگر الزامات جدید شامل اجباری شدن ماسک در مدارس است. افراد واکسینه شده نُه ماه پس از دریافت آخرین دوز واکسن، وضعیت ایمنی ناشی از واکسیناسیون خود را از دست خواهند داد.

مرکل که قرار بود در ۲ دسامبر قدرت را ترک کند، به خبرنگاران گفت: «ما درک کرده‌ایم که وضعیت بسیار جدی است و می‌خواهیم اقدامات بیشتری را علاوه بر اقداماتی که قبلاً انجام شده است، انجام دهیم. موج چهارم باید شکسته داده شود و این هنوز محقق نشده است.

مرکل در سخنرانی خود گفت که اقدام واکسیناسیون اجباری  در فوریه ۲۰۲۲ اجرایی خواهد شد و گفت که اگر او همچنان در بوندستاگ باشد به این قانون رای خواهد داد.

مطالعات متعدد نشان داده است که افراد کاملاً واکسینه شده هنوز هم توانایی انتقال و ابتلا به کووید۱۹ را دارند، اگرچه برخی از مقامات بهداشتی گفته‌اند که واکسن‌ها می توانند در برابر علائم شدید، بستری شدن در بیمارستان و مرگ محافظت کنند. در ۲ دسامبر، وزارت بهداشت مینه سوتا تأیید کرد که دومین مورد ابتلا به سویه اومیکرون کووید در آمریکا یک مرد کاملاً واکسینه شده بوده است.

منتقدان سیستم‌های گذرنامه واکسن، که اعتراضات هفتگی در سراسر اروپا را برانگیخته‌اند، گفته‌اند که آنها به ناحق جامعه‌ای دو لایه از افراد واکسینه شده و واکسینه نشده ایجاد می‌کنند. نگرانی‌هایی در مورد اینکه آیا گذرنامه‌های واکسن می‌توانند به یک سیستم «اعتبار اجتماعی» تبدیل شوند و اینکه آیا جمع‌آوری انبوه داده‌های واکسیناسیون می‌تواند حقوق حریم خصوصی افراد را نقض کند، مطرح شده است.

اخیرا یونان اعلام کرده است که واکسیناسیون برای همه افراد ۶۰ سال و بالاتر اجباری خواهد بود. دولت یونان در اوایل این هفته اعلام کرد افرادی که از واکسینه شدن خودداری کنند، هر ماه با جریمه مواجه خواهند شد.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در ۱ دسامبر گفت، با این حال، چنین قوانینی ممکن است به سایر کشورهای اتحادیه اروپا نیز تعمیم یابد.

فون در لاین گفت: «دو یا سه سال پیش، هرگز فکر نمی‌کردم شاهد چیزی باشم که در حال حاضر می‌بینیم، که این… همه‌گیری را داریم. ما واکسن‌ها، واکسن‌های نجات‌دهنده زندگی را داریم، اما آنها در همه جا به اندازه کافی استفاده نمی‌شوند.» اوافزود که مقامات اتحادیه اروپا باید «به طور بالقوه درباره واکسیناسیون اجباری فکر کنند».

به گفته سازمان بهداشت آلمان، حدود ۶۸.۷ درصد از جمعیت این کشور به طور کامل واکسینه شده‌اند.

مطالب دیگر:

افزایش شدید قیمت لیتیوم برنامه‌های تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی را مختل می‌کند

قانونگذاران اروپایی: جنایات برداشت اعضای بدن در پکن باید پایان یابد

پکن کشورها را تحت فشار قرار می‌دهد که اتباع تایوانی را اخراج کنند و تحویل چین بدهند

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی